تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
کد خبر : 26525

کیفیت پساب تصفیه خانه فاضلاب جنوب، مطابق با استانداردهای زیست محیطی است

کیفیت پساب تصفیه خانه فاضلاب جنوب، مطابق با استانداردهای زیست محیطی است

مدیرعامل آبفای استان اصفهان:  کیفیت پساب تصفیه خانه فاضلاب جنوب، مطابق با استانداردهای زیست محیطی است به گزارش دنیای اسرار:مدیر عامل آبفای اصفهان، تجهیز و ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب جنوب اصفهان موجب ارتقاء کیفیت پساب تصفیه شده مطابق با استانداردهای زیست محیطی شده است. هاشم امینی در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب جنوب اصفهان با

Print Friendly, PDF & Email

مدیرعامل آبفای استان اصفهان:

 کیفیت پساب تصفیه خانه فاضلاب جنوب، مطابق با استانداردهای زیست محیطی است

به گزارش دنیای اسرار:مدیر عامل آبفای اصفهان، تجهیز و ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب جنوب اصفهان موجب ارتقاء کیفیت پساب تصفیه شده مطابق با استانداردهای زیست محیطی شده است.

هاشم امینی در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب جنوب اصفهان با اشاره به ارتقای تجهیزات این تصفیه خانه گفت: با تبدیل هوادهی سطحی به عمقی، تخلیه و بازسازی مخازن هضم لجن، استحصال گاز متان و سوزاندن آن توسط مشعل و تعمیر سانتریفیوژهای لجن، فرایند تصفیه فاضلاب مطابق با  استانداردهای زیست محیطی انجام می شود.

وی ارتقاء تجهیزات تصفیه خانه فاضلاب را بسیار موثر در افزایش کیفیت پساپ خروجی برشمرد و اعلام کرد: در حال حاضر حجم خروجی تصفیه خانه فاضلاب جنوب ۱۲۰۰ لیتر درثانیه است که از لحاظ کیفی مورد تایید نهادهای ذیصلاح  و مطابق با استانداردهای زیست محیطی است.

امینی افزود: ارتقای تجهیزات تصفیه خانه فاضلاب نه تنها در کاهش آلاینده های زیست محیطی و کاهش بوی نامطبوع بسیار موثر بوده  بلکه تاثیر به سزایی در افزایش کیفیت پساب خروجی داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به محدودیت منابع آبی، استفاده مجدد از پساب خروجی را حائز اهمیت برشمرد و گفت: اصلاح کیفیت پساب، مهمترین هدف جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب است، به نحوی که مصرف مجدد پساب فاضلاب تصفیه شده و یا دفع آن در محیط زیست، تغییری در اکوسیستم محیط ایجاد نکند.

امینی با بیان این که فاضلاب شهری پس از جمع‌آوری و انتقال به تصفیه‌خانه، در فرایند های مختلف فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی تصفیه می‌شود، اظهار داشت: هم اکنون پساب فاضلاب ۷ تصفیه‌خانه استان اصفهان با روش لجن فعال پیشرفته، ۱۴ تصفیه‌خانه با شیوه لاگون بی‌هوازی و ۷ تصفیه خانه هم با فرایند برکه‌های تثبیت تصفیه‌ می شوند . 

مدیرعامل آبفای اصفهان بیشترین بهره ‌برداری از پساب تصفیه‌خانه‌ های فاضلاب استان اصفهان را برای آبیاری فضای سبز و صنعت دانست.

 اضافه می شود: تصفیه خانه فاضلاب جنوب شهر اصفهان قدیمی ترین تصفیه خانه فاضلاب کشور به شمار می رود که در سال ۱۳۴۶ هجری شمسی با ظرفیت تصفیه فاضلاب جمعیتی معادل ۹۰ هزار نفر به بهره برداری رسید و هم اکنون با ظرفیت تصفیه فاضلاب ۸۹۰ هزار نفر به فعالیت خود ادامه می دهد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.