تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲
کد خبر : 26732

خیریه‌ها بازوی کمکی سازمان بهزیستی

خیریه‌ها بازوی کمکی سازمان بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان: در خصوص موضوع کودک همسری از نظر مرجع قضائی استفاده خواهیم کرد و البته وقوع این موضوع در استان اصفهان به مراتب کمتر از استان‌های دیگر است. به گزارش دنیای اسرار : ولی‌الله نصراصفهانی پیش از ظهر امروز بیست و یکم تیرماه در نشست خبری خود به مناسبت گرامیداشت چهل و

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان: در خصوص موضوع کودک همسری از نظر مرجع قضائی استفاده خواهیم کرد و البته وقوع این موضوع در استان اصفهان به مراتب کمتر از استان‌های دیگر است.

به گزارش دنیای اسرار : ولی‌الله نصراصفهانی پیش از ظهر امروز بیست و یکم تیرماه در نشست خبری خود به مناسبت گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی در استان اصفهان و هفته بهزیستی و تامین اجتماعی با اشاره به شعار سال این سازمان گفت: سازمان بهزیستی در سال جاری با شعار؛ بهزیستی در گام دوم، هوشمندسازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده” است که گویای فعالیت‌های این سازمان نیز است.
وی ادامه داد: سازمان بهزیستی استان اصفهان این شعار را محور فعالیت‌های خود قرار داده که امیدواریم سیاست‌گذاری‌ها در این بخش مؤثر واقع شود.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه میزان مستمری خانواده‌های تحت پوشش این سازمان افزایش یافته است تصریح کرد: از ابتدای امسال پرداخت مستمری به افراد تحت پوشش بهزیستی رشد چشمگیری داشته است در صورتیکه این مبلغ پاسخگوی هزینه‌های خانواده‌های تحت پوشش نخواهد بود.
وی افزود: امسال حداقل مستمری برای خانواده‌های یک نفره ۳۵۰ هزار تومان و حداکثر برای خانواده چهار نفره یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.
نصراصفهانی به چگونگی پذیرش مددجویان در نهادهای حمایتی اشاره کرد و گفت: در مورد مددجویانی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد قرار می‌گیرند استعلام‌های لازم صورت می‌گیرد تا تحت پوشش نهادهای دیگر نباشند و برای کمک به مددجویان تلاش می‌کنیم که با خیریه‌ها تعامل داشته باشیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر بخش بزرگی از نیازهای مددجویان معلول، کودکان ناتوان ذهنی و جسمی و حرکتی به خیریه‌ها محول شده است.
مدیرکل بهزیستی استان استان اصفهان با اشاره به سالمندان اظهار کرد: در حال حاضر جامعه به سمت پیر شدن جمعیت پیش می‌رود و سازمان بهزیستی باید در این زمینه پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشد و اصفهان به عنوان شهر دوستدار سالمند، انجام اقدامات مؤثر در این زمینه را لازم دارد.
وی افزود: در کنار ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای سالمندان باید آموزش‌های مورد نیاز نیز به قشر سالمند داده شود و شهرداری اصفهان در صدد راه اندازی و ایجاد پاتوق‌های سالمندی و سایت اطلاعات سالمندی تحت عنوان اولین مهد شهر دوستدار سالمند است که شهر دوستدار سالمند هفت آیتم دارد.
ولی‌الله نصراصفهانی به فعالیت‌های مثبت زندگی اشاره کرد و گفت: یکی از بحث‌های مهم، محور هوشمندسازی و سلامت اجتماعی خانواده و فعال کردن مراکز مثبت زندگی در استان بوده که در حال حاضر ۹۴ مرکز مثبت زندگی معرفی شده‌اند و توسط این مراکز پرونده‌های فیزیکی گردآوری شده و اطلاعات به صورت آنلاین در اختیار سازمان بهزیستی قرار خواهد گرفت. وی افزود: از افتتاح مراکز مثبت زندگی شش ماه می‌گذرد و امیدواریم در آینده بحث نظارت بر روی پرونده‌ها را به طور جدی‌تر اعمال کنیم.
مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه با موضوع کودک همسری در استان برخورد می‌کنیم اظهار کرد: در خصوص موضوع کودک همسری از نظر مرجع قضائی استفاده خواهیم کرد و البته وقوع این موضوع در استان اصفهان به مراتب کمتر از استان‌های دیگر است.
وی ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود در سال ۱۳۹۹ بحث همسر آزاری، کودک آزاری و اعتیاد در رتبه اول آسیب‌های اجتماعی بوده که بیکاری و نبود اشتغال در دوران کرونا نیز در بروز این آسیب‌ها تأثیر داشته است.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.