تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر : 26891

دبیرخانه استانی رصد آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان افتتاح شد

دبیرخانه استانی رصد آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان افتتاح شد

همزمان با آیین افتتاح دبیرخانه ملی رصد آسیب‌های اجتماعی و عوامل تعیین کننده آن، دبیرخانه استانی رصد آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان افتتاح شد. به گزارش  دنیای اسرار:هم اکنون آیین افتتاح دبیرخانه ملی رصد آسیب‌های اجتماعی و عوامل تعیین کننده آن به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون وزیر و

Print Friendly, PDF & Email

همزمان با آیین افتتاح دبیرخانه ملی رصد آسیب‌های اجتماعی و عوامل تعیین کننده آن، دبیرخانه استانی رصد آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان افتتاح شد.

به گزارش  دنیای اسرار:هم اکنون آیین افتتاح دبیرخانه ملی رصد آسیب‌های اجتماعی و عوامل تعیین کننده آن به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور در حال برگزاری است.

در استان اصفهان با حضور دکتر ولی اله نصر مدیر کل، دکتر علی اکبر ابراهیمی معاون پیشگیری و کارشناسان حوزه پیشگیری بهزیستی استان، دبیرخانه استانی رصد آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان افتتاح شد.


در حاشیه این مراسم دکتر ولی اله نصر گفت: در فرآیند سیاستگذاری کلان کشور، شناسایی و تحلیل روند جریانها و مسائل خرد و عمده آسیبهای اجتماعی به عنوان یکی از مقدمات تعیین کننده در آینده نگری و رصد آسیبهای اجتماعی، نقش مهم و اساسی دارد و نتایج حاصل از این فرآیند، محور و مبنای وضع سیاستهای اصولی و هدفمند تلقی می شود.

به استناد جزء ۴ از بند الف ماده ۸۰ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور تدوین نظام جامع رصد آسیبهای اجتماعی و معلولیت ها از جمله وظایف خطیری است که قانونگذار تا پایان سال اول اجرای این قانون بر عهده دولت نهاده بود.

بر این اساس و با امعان نظر به اهمیت مشکلات اجتماعی ضرورت داشت که “دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور” به عنوان یکی از متولیان این حوزه، طراح ی نظام رصد آسیب های اجتماعی را در برنامه های خود قرار داده و توجه بیشتری به تغییرات روند آسیب های اجتماعی و تعیین کننده های آن داشته باشد.

در این ارتباط عوامل محافظ و خطر آسیب های اجتماعی مورد شناسایی قرار گرفته تا مداخلات پیشگیرانه در عرصه ی آسیب های اجتماعی به اجرا در آید.

رصد آسیب های اجتماعی و عوامل سبب شناختی آنها در سطح کشوراین  امکان را به برنامه ریزان اجتماعی می دهد تا با توجه به وضعیت موجود و سیر تغییرات این  عوامل، برنامه ها ی اجتماعی و فرهنگی مناسب تری را برای پییشگیری  و کنترل آسیب های اجتماعی طراحی کنند.

از آنجایی که پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در اولویت اصلی برنامه ریزی مبتنی بر شواهد قرار دارد؛ دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی در معاونت پیشگیری سازمان و همزمان دبیرخانه های استانی تشکیل شد.


وی افزود: در بهزیستی استان در این دبیرخانه ضمن جمع آوری، تحلیل و داده کاوی داده های مرتبط با حوزه آسیب های اجتماعی، اطلاعات وارد شده را تحلیل و مدل سازی و بومی سازی می کند تا گزارش‌های تحلیلی محله ها و مناطق مختلف استان را در اختیار برنامه ریزان، مدیران و سیاستگذاران اجتماعی قرار دهد و خود برنامه های موثر کاهش آسیب را در محلات شهرها و روستاهای استان اجرایی کند.


مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در پایان افزود: با توجه به طرح تشکیل قرارگاه اجتماعی که بهزیستی در سال گذشته پیشنهاد داد، امیدواریم در یک همگرایی جمعی با استفاده از پتانسیل های موجود، دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی استان بتواند نقش موثری در کاهش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی استان داشته باشد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.