تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
کد خبر : 26898

اوضاع کرونایی کشور در ۲ هفته آینده وخیم تر می شود

اوضاع کرونایی کشور در ۲ هفته آینده وخیم تر می شود

استاد ویروس شناسی، خیز پنجم کرونا را به دلیل چرخش واریانت دلتا بسیار سهمگین تر از پیک های قبلی دانست.  گزارش دنیای اسرار به نقل از ارک خبر، علیرضا ناجی گفت: متأسفانه در خیز چهارم بیماری در کمال ناباوری وارد خیز پنجم کرونا شده‌ایم. وی افزود: یکی از مهم‌ترین مواردی که در بحران کرونا به چشم می‌خورد، عدم قرنطینه کردن

Print Friendly, PDF & Email

استاد ویروس شناسی، خیز پنجم کرونا را به دلیل چرخش واریانت دلتا بسیار سهمگین تر از پیک های قبلی دانست. 

گزارش دنیای اسرار به نقل از ارک خبر، علیرضا ناجی گفت: متأسفانه در خیز چهارم بیماری در کمال ناباوری وارد خیز پنجم کرونا شده‌ایم.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مواردی که در بحران کرونا به چشم می‌خورد، عدم قرنطینه کردن شهرها، روند کند واکسیناسیون و عدم تمکین مردم در رعایت بهداشت اجتماعی است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: طبق اطلاعات رسمی کاملاً مشخص است که تمکین مردم به رعایت بهداشت اجتماعی، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است.

ناجی افزود: کشور در حال حاضر در وضعیتی قرار دارد که روزانه بیش از ۲۰ هزار موارد مثبت جدید داریم و آرام آرام باید در طول دو هفته آینده منتظر آمار بیشتر مبتلایان و به دنبال آن افزایش موارد مرگ و میر باشیم.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه با اشاره به اینکه خیزش پنجم کرونا به دلیل چرخش واریانت دلتا بسیار سهمگین‌تر از پیک‌های قبلی است، خاطرنشان کرد: این موضوع و به تبع ضررهای ناشی از آن تماماً مواردی است که متوجه مردم است.

وی ادامه داد: عواقب کرونا عواقبی است که صددرصد متوجه مردم است؛ مثل از دست دادن جان و عوارض پایداری که ابتلاء به این بیماری به جای می‌گذارد.

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ویژگی‌های سویه دلتا، خاطرنشان کرد: این سویه به دلیل گستردگی در شیوع و این موضوع که ابتلاء به آن عموماً بین همه ی اعضای خانواده رخ می‌دهد می‌تواند در بسیاری از موارد خسارت‌های جبران ناپذیری را برای خانواده‌ها به دنبال داشته باشد.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، حساسیت بیشتر عمومی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی را خواستار شد و هشدار داد: باید دولت محدودیت‌های پیشگیرانه بیشتری را برای کنترل کرونا اعمال کرده و مردم را وادار به رعایت بهداشت اجتماعی کند.

وی با اشاره به اینکه این باور که واکسیناسیون و یا یکبار مبتلا شدن به کووید ۱۹ می‌تواند از ابتلای مجدد پیشگیری کند باوری غلط و نادرست است خاطرنشان کرد: در موارد بسیاری افراد بعد از ابتلاء به کرونا مجدداً به این بیماری مبتلا می‌شوند و یا حتی در برخی موارد ممکن است دچار بیماری در فرم‌های وخیم‌تر شوند.

به گفته ناجی، عوارض ابتلاء به کرونا، عوارض جدی است که دولت باید به لحاظ آموزش و تاکید بر رعایت پروتکل‌ها جدی تر باشد تا مردم بدانند خطر کرونا بسیار جدی است.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه با بیان اینکه ایران از جمله کشورهایی است که شیوع بالای کرونا را تجربه کرده خاطرنشان کرد: خطر مرگ و میرو از کارافتادگی بعد از کرونا بسیار بالاست و متأسفانه در روزهای آینده باید منتظر عددهای بالاتر مرگ و میر ناشی از کرونا باشیم.

وی تصمیم گیری مناسب و بهنگام دولت، با هدف کنترل اپیدمی کرونا را خواستار شد و ادامه داد: سیاستگزاران باید سکون و قرنطینه سازی شهرها را به صورت بسیار جدی برقرار کنند و فقط به اعمال جریمه بسنده نکند تا گردش ویروس کمتر شود.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.