تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
کد خبر : 27258

پیامک جعلی مسدودی سیم کارت شگرد کلاهبرداران سایبری

پیامک جعلی مسدودی سیم کارت شگرد کلاهبرداران سایبری

به گزارش دنیای اسرار:رئیس پلیس فتا استان در خصوص شگرد جدید کلاهبرداران سایبری از طریق ارسال پیامک جعلی مسدودی سیم کارت به دلیل استفاده از سایت های غیر مجاز به شهروندان هشدار داد. سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: برابر بررسی های به عمل آمده اخیراً پیامکی

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:رئیس پلیس فتا استان در خصوص شگرد جدید کلاهبرداران سایبری از طریق ارسال پیامک جعلی مسدودی سیم کارت به دلیل استفاده از سایت های غیر مجاز به شهروندان هشدار داد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: برابر بررسی های به عمل آمده اخیراً پیامکی مبنی بر اینکه “مشترک گرامی سیم کارت شما به سبب تخلف به زودی مسدود خواهد شد، برای جلوگیری از طریق نرم افزار همیاب۲۴ پیگیری کنید” به برخی افراد ارسال شده که یک لینک جهت مراجعه کاربران برای رهگیری سیمکارت در ذیل این پیامک درج شده است.

وی افزود: کاربر هنگام مراجعه به لینک یاد شده و دانلود اپلیکیشن جعلی همیاب۲۴ پس از وارد کردن اطلاعات نام و نام خانوادگی، کدملی و شماره تماس خود به یک صفحه پرداخت الکترونیک جعلی جهت پرداخت کارمزد خدمات هدایت می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان بیان داشت : مردم نباید فریب این گونه پیامک‌ها را بخورند و آگاه باشند تنها محل ثبت اطلاعات و اعلام سرقت و ردیابی کالای دیجیتال سایت https:‎//hamyab24.ir می‌باشد و بنابر این هر پیامک و تبلیغاتی جهت ثبت اطلاعات به نشانگاهی غیر از این سایت اشاره می‌کند، جعلی است.

سرهنگ مرتضوی گفت: به شهروندان توصیه می کنیم قبل از وارد کردن اطلاعات جهت استعلام یا ردیابی کالای دیجیتال مراقب لینک های ارجاع به سایت‌های جعلی و آدرس سایت مربوطه باشند و اپلیکیشن های کاربردی را صرفاً از سایت مرجع که مجوزهای مربوطه از سازمان های ذیربط اخذ کرده است دانلود و استفاده کنند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.