تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹
کد خبر : 27402

کسب مجوز یک پروژه ملی پس از ۱۵ سال در دانشگاه اصفهان

کسب مجوز یک پروژه ملی پس از ۱۵ سال  در دانشگاه اصفهان

معاون اداری و مالی دانشگاه اصفهان: کسب مجوز یک پروژه ملی پس از ۱۵ سال  در دانشگاه اصفهان به گزارش دنیای اسرار: رئیس دانشگاه اصفهان گفت: در هشت سال گذشته حدود ۵۰ هزار متر مربع ساختمان احداثی جدید به دانشگاه اضافه شد و شاید همین مقدار و یا بیش‌تر در جهت رفع نیازهایمان بازسازی و

Print Friendly, PDF & Email

معاون اداری و مالی دانشگاه اصفهان:

کسب مجوز یک پروژه ملی پس از ۱۵ سال  در دانشگاه اصفهان

به گزارش دنیای اسرار: رئیس دانشگاه اصفهان گفت: در هشت سال گذشته حدود ۵۰ هزار متر مربع ساختمان احداثی جدید به دانشگاه اضافه شد و شاید همین مقدار و یا بیش‌تر در جهت رفع نیازهایمان بازسازی و تغییر کاربری صورت گرفت.

 هوشنگ طالبی ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه پروژه‌های عمرانی دانشگاه اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در فضای دانشگاه تعدادی ساختمان نیمه تمام داشتیم و نیاز بود از لحاظ احداثی تکمیل شود که مقداری از آن انجام شده به این صورت که مقداری از فضای کاربردی مورد نیازمان را از طریق احداث ساختمان جدید به‌دست آوردیم.

رئیس دانشگاه اصفهان ادامه داد:‌ در خصوص تعدادی از ساختمان‌هایی که فرسوده شده بود، لازم بود فرسودگی آن از بین برود و بازسازی شود و مقداری به آن افزوده شود.

هوشنگ طالبی با اشاره به اینکه در هشت سال گذشته ۵۰ هزار متر مربع فضای جدید احداث شده به ساختمان‌های دانشگاه اصفهان اضافه شد، افزود: به همین مقدار نیز طرح های بازسازی و تغییر کاربری در ساختمان‌ها انجام شد.

وی تاکید کرد: لازم است مسوولان بویژه از سازمان برنامه و بودجه این اقدامات را که بدون تحمیل بار مالی اضافه روی دوش دولت انجام شده، ببینند و برای توسعه فضاهای کالبدی دانشگاه اصفهان در سال‌های آینده تامین اعتبار مناسب شود.

دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه جامع و مادر استان دارای حدود ۱۷ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی است.

ولی الله میرخانی دراین  نشست  ضمن تبریک سال جدید تحصیلی به دانشجویان و‌ تبریک هفته دولت اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم برای نسل آینده میزبانی خوبی باشیم؛ نسلی که این وطن را در دست خواهند گرفت و سازندگی‌های زیادی را برای کشور خواهند داشت.

وی ضمن معرفی فعالیت های عمرانی هشت سال گذشته دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: تعداد کارمندان از ۱۳۵۵ نفر در سال ۹۱ به ۹۲۵ نفر در سال ۱۴۰۰ رسیده که این کاهش به دلیل صرفه جویی در هزینه های دانشگاه انجام شده و البته هیچ یک از کارمندان دانشگاه اخراج و یا تعدیل نیرو نشده اند.

میرخانی با بیان اینکه نسبت کارمند به عضو هیات علمی یک یه یک تعیین شده و این نسبت نشان دهنده یک دانشگاه ایده آل است، افزود: در سال ۹۲ این نسبت ۱.۷۲ بود که اکنون به میزان ۳۲ درصد کاهش داشته است.

معاون اداری و مالی دانشگاه اصفهان با تاکید بر مسئله صرفه جویی، گفت: قصد ما کاهش نیرو نبوده بلکه با این کار استاندارد سازی را سرلوحه کار قرار داده ایم. صرفه جویی مالی که در این زمینه داشته‌ایم برای توسعه دانشگاه مصرف شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۱، تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه اصفهان مشغول به تحصیل بوده اند، تصریح کرد: اکنون دانشگاه حدود ۱۷ هزار دانشجو دارد و تعداد دانشجویان یک و نیم برابر شده است.

میرخانی گفت: پرداخت کمک هزینه‌های ازدواج و فوت، تکمیل پرونده‌های استخدامی نیروهای قراردادی، ثبت اطلاعات در سامانه کارمندان ایران، به‌روز کردن پایه استحقاقی، پرداخت حق بیمه، پرداخت سنوات روزمزدی سنوات گذشته و سنوات معوقه کارکنان و تبدیل وضعیت ایثارگران از اقدامات انجام شده برای کارمندان مشمول قانون کار است.

معاون ادارای و مالی دانشگاه اصفهان بیان داشت: دانشگاه اصفهان تمام ایثارگران را از حالت قراردادی به حالت رسمی درآورده است و بسیاری از دستگاه‌ها هنوز این اقدام را انجام ندادند.

وی همچنین اضافه کرد: بازنگری در آیین نامه کارکنان و هیات علمی در رفع موانع تولید، نگارش و اجرای دستورالعمل بهره وری کارکنان، پرداخت حق فنی کارکنان و .. نیز از دیگر فعالیت های انجام شده است.

به گفته میرخانی، دانشگاه اصفهان سعی کرده همانطور که مسایل کارکنان خود را برطرف می کند، مشکلات دیگران را نیز رفع کند و با الگوسازی به دیگر دانشگاه ها نیز کمک کرده ایم.

 وی ادامه داد: پیگیری کارسنجی و حجم کار افراد تعیین شد و آیین نامه بهره وری مشخص شد که در سال ۱۴۰۰ اجرا می شود.

معاون ادارای و مالی دانشگاه اصفهان گفت: از دیگر اقدامات انجام شده پرداخت حق فنی به حدود ۸۰ نفر است؛ مورد بعدی صدور احکام سختی کار کارکنان دانشگاه است، از سال ۱۳۹۰ همکاران سختی کار نگرفته بودند و برای این کار ۱۸ هزار حکم صادر شد و تا پایان سال معوقات این افراد پرداخت خواهد شد که حدود ۵ میلیارد تومان است.

میرخانی فعالیت های انجام شده در امور فنی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه اصفهان را در سه بخش بهره برداری و نگهداری و مدیریت سبز، نوسازی و بهسازی و احداث اعلام کرد.

وی در توضیح پروژه های بهره برداری و نگهداری و مدیریت سبز گفت: پروژه های مدیریت بهینه آب دانشگاه، هوشمندسازی موتورخانه ها، بهینه سازی موتورخانه ها، بهینه سازی شبکه آبرسانی، اصلاح روشنایی ساختمان ها و معابر و هوشمند سازی آنها، نصب سامانه کنتورهای هوشمند و بانک خازن، بازسازی آسانسورها و دیزل ژنراتورها و توسعه فضای سبز در پردیس دانشگاه از اصلی ترین پروژه ها است.

معاون اداری و مالی دانشگاه اصفهان با ارائه گزارشی از پروژه های نوسازی و بهسازی اظهار کرد: این پروژه ها در بخش های ساختمان های خدماتی-رفاهی- اداری-ورزشی و فرهنگی، ساختمان های آموزشی و ناحیه نوآوری و فناوری انجام شده است.

وی، تکمیل ساختمان های نیمه تمام یا متوقف باقیمانده از قبل، احداث ساختمان های جدید مورد نیاز دانشگاه و طراحی ساختمان های جدید مورد نیاز فعلی و توسعه آتی دانشگاه را از مهمترین پروژه های احداث دانست.

به گفته میرخانی، طراحی ساختمان دانشکده امور اداری و اقتصاد، طراحی ساختمان ژنتیک و دانشکده جغرافیا و زمین شناسی، طراحی ساختمان دانشکده الهیات و معارف اهل بیت (ع) از اصلی ترین پروژه های در دست طراحی است.

معاون اداری و مالی دانشگاه اصفهان با اشاره به هزینه های انجام شده در پروژه های دانشگاه گفت: مجموع هزینه به روز شده در هشت سال گذشته، ۴۷۰۰ میلیارد ریال بوده است و علاوه بر اجرای طرح های عمرانی، هزینه خرید تجهیزات آزمایشگاهی در سال های ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ برای دانشگاه حدود ۶۰ میلیارد تومان بوده است که از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه و ردیف متمرکز و وام تبصره ۹ تامین اعتبار شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵۰۰ میلیارد ریال در پروژه های نوسازی و بهسازی، ۱۷۰۰ میلیارد ریال در پروژه های توسعه و احداث، ۸۰۰ میلیارد ریال در پروژه های فضای سبز و ۱۰۰ میلیارد ریال در پروژه های مدیریت سبز هزینه شده است.

میرخانی تاکید کرد: تمام این اقدامات در شرایط تحریم انجام شده و اگر تحریم های ظالمانه نبود، کارهای بیشتری می توانستیم انجام دهیم.

معاون اداری و مالی دانشگاه اصفهان با اشاره به کسب مجوز کمسیون ماده ۲۳ در یک پروژه ملی دانشگاه اصفهان پس از ۱۵ سال خبر داد و گفت: ساختمان آزمایشگاه‌های علوم و فن آوری های نوین با ۳۲ هزار متر مربع زیربنا به عنوان یک این پروژه ملی ثبت شده و امیدواریم در بودجه ۱۴۰۱ لحاظ شود.

به گزارش دنیای اسرار، در ادامه از برخی پروژه های انجام شده در دانشگاه اصفهان بازدیدشد و با حضور هوشنگ طالبی، رئیس دانشگاه اصفهان مورد افتتاح قرار گرفت

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.