تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
کد خبر : 27606

جلسه قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان با حضور مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در اتاق اصناف شهر اصفهان

جلسه قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان با حضور مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در اتاق اصناف شهر اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در جلسه قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان با اتاق اصناف اصفهان بر شفافیت ۹۰ درصدی فعالان اقتصادی تصریح کرد و گفت: شفافیت به عنوان یک رکن اصلی در سیاست های سازمان مالیاتی نتایج قانع کننده ای داشته است و آمار و ارقام و مستندات این

Print Friendly, PDF & Email
به گزارش دنیای اسرار:مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در جلسه قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان با اتاق اصناف اصفهان بر شفافیت ۹۰ درصدی فعالان اقتصادی تصریح کرد و گفت: شفافیت به عنوان یک رکن اصلی در سیاست های سازمان مالیاتی نتایج قانع کننده ای داشته است و آمار و ارقام و مستندات این را نشان میدهد.
آقای مهدلو افزود: فرهنگ شفافیت در اصفهان جاری شده است و افزایش چشمگیر خوداظهاری و تمکین مودیان نسبت به سال های قبل حاکی از اقدامات امور مالیاتی در زمینه شفافیت می باشد. مدیرکل امور مالیاتی استان ادامه داد: از مهم ترین تاثیر ارتقای شفافیت اقتصادی پایین آمدن هزینه های دولت و فساد اقتصادی و بالارفتن رضایتمندی مردم می باشد.

آقای مهدلو با اشاره به تصویب قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان تا دی ماه سال جاری فرصت دارد و در حال حاضر تمدید این مهلت قانونی مشخص نیست. وی افزود: باید به کسبه و مودیانی که از امکانات ضعیف تری برخوردار هستند جهت استفاده از این سامانه کمک کنیم.

آقای مهدلو گفت: بدین منظور کارگروهی مرکب از نمایندگان سازمان، اتاق اصناف و نماینده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل می شود و کارگروه موظف است به صورت سالانه درخواست مودیانی را که اظهار به عدم توانایی در استفاده از پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان دارند بررسی کند و با در نظر گرفتن شرایط مودی تشخیص به ناتوانی و یا توانایی وی در استفاده از پایانه های فروشگاهی دهد. مدیرکل امور مالیاتی استان تاکید کرد: شرکت های معتمد ارائه دهنده خدمات مالیاتی موظف هستند نسبت به آموزش، توانمندسازی نصب و راه اندازی پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان برای این دسته از مودیان اقدام کنند. آقای مهدلو افزود: در خصوص اعلام شرکت های معتمد اشخاص حقوقی ثبت نام و پس از گذراندن مراحل مجوز لازم داده می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان در بخشی دیگر از سخنان خود بیان نمود: اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان در مورد شرکت های بزرگ به لحاظ وجود امکانات و زیرساخت های لازم به مراتب ساده تر خواهد بود و در مورد اصناف برای داشتن فرجه زمانی بیشتر تلاش خواهیم کرد.

آقای مهدلو شرایط استفاده از مشوق های مالیاتی قانونی برای مودیان را خود ابرازی، درست ابرازی و پرهیز از کتمان درآمد عنوان کرد و گفت: در صورتیکه مشوق های مالیاتی برای هر کدام از اصناف به هر دلیل اعمال نشده است می توانند آمار و مستندات خود را ارائه دهند و در شورای گفتگو مطرح و از ما مطالبه نمایند.

مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به اهمیت مالیات بر ارزش افزوده بر سهم بخش سلامت از عوارض مالیات بر ارزش افزوده بالاخص در شرایط کرونا و همچنین سهم شهرداریها و دهیاریها در جهت عمران و آبادانی شهری تاکید نمود.

شایان ذکر است در این جلسه بخش ها و قسمت های موجود در سامانه از قبیل معرفی پایانه های فروشگاهی و حافظه مالیاتی، چگونگی ثبت نام مودیان محترم در سامانه، الزامات استفاده از پایانه های فروشگاهی، اشخاص مشمول، فهرست گروه مودیانی که ملزم به ثبت نام در سامانه مودیان و صدور صورتحساب نمی باشند، مزایای ثبت نام در سامانه مودیان، تکالیف مودیان در خصوص تهیه و راه اندازی پایانه های فروشگاهی شرح داده شد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.