تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰:۲۱
کد خبر : 27822

برگزاری ۵۲ برنامه برای گرامیداشت هفته فرهنگ در سطح شهر اصفهان

برگزاری ۵۲ برنامه برای گرامیداشت هفته فرهنگ در سطح شهر اصفهان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی : برگزاری ۵۲ برنامه برای گرامیداشت هفته فرهنگ در سطح شهر اصفهان به گزارش دنیای اسرار:حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضانعلی معتمدی  در نشست خبری اصحاب رسانه با اشاره باینکه بیست و چهارم آبان ماه در تقویم رسمی کشور به‌عنوان روز کتاب‌خوانی نامگذاری شده است، گفت: «تعداد ۵۲ برنامه برای گرامیداشت هفته فرهنگ در

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی : برگزاری ۵۲ برنامه برای گرامیداشت هفته فرهنگ در سطح شهر اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضانعلی معتمدی  در نشست خبری اصحاب رسانه با اشاره باینکه بیست و چهارم آبان ماه در تقویم رسمی کشور به‌عنوان روز کتاب‌خوانی نامگذاری شده است، گفت: «تعداد ۵۲ برنامه برای گرامیداشت هفته فرهنگ در سطح شهر اصفهان نظر گرفته‌شده و بیش از ٣٠٠ برنامه در شهرستان‌های استان اصفهان به مناسبت هفته کتاب برگزار خواهد شد.

وی افزود:ضمن اینکه با اجرای طرح‌های متنوع قطعاً افزایش رسانه مطالعه امکان‌پذیر است که در این راستا هم‌افزایی دستگاه‌ها ضروری است چراکه تلاش در راستای افزایش مطالعه در جامعه خدمتی معنوی تلقی می‌شود و مردم نیز باید به طرح‌های مرتبط با کتاب‌خوانی توجه کنند.»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تعداد کتاب‌فروشی‌ها در شهر اصفهان را ۱۴۰ باب عنوان کرد و گفت: در سایر شهرستان‌ها نیز ۱۷۵ واحد کتاب‌فروشی وجود دارد.

وی  افزود: در یک سال اخیر  نزدیک به ۲ هزار عنوان کتاب در استان اصفهان چاپ‌شده  که نسبت به سال قبل از آن  ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: در یک سال گذشته ۲ هزار و ۸۵۷ عنوان کتاب مجوز  چاپ گرفتند که ۲ هزار و ۲۶۵ عنوان آن چاپ‌شده است که  از این تعداد یک هزار و ۸۵۲ عنوان چاپ اول و ۴۱۳ عنوان چاپ دوم هستند.

حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی درخصوص ناشرین استان توضیح داد: تعداد ناشرین فعال استان اصفهان ٣۵٧ ناشر است و۴٧٢ چاپخانه در استان فعالیت می‌کنند، همچنین ١۴٠ واحد کتاب‌فروشی در شهر اصفهان و ٣٧٨ واحد کتاب‌فروشی در شهرستان‌های استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام معتمدی با اشاره به ۲۵ آبان روز حماسه و ایثار و شهادت در استان اصفهان افزود: وصیت‌نامه‌ها، زندگی‌نامه شهدا و ایثارگران ظرفیت و موضوع کتاب است و  توجه به فرهنگ ایثار و شهادت اهمیت بالایی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: اختتامیه پنجمین جشنواره دوره جام باشگاه‌های کتاب، تجلیل از ناشران، رونمایی از کتاب در فضای باز و تاریخی شهر، شاهنامه‌خوانی، بزرگداشت چهره برتر کودک و نوجوان در امر کتاب، معرفی نویسندگان  خارج از کشور که با داخل ایران همکاری دارند، معرفی آثار برتر در حوزه نشر، برگزاری جلسات نقد، برگزاری نمایشگاه کتاب، تجلیل از نویسندگان و ناشران در حوزه دفاع مقدس  از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی‌شده به مناسبت هفته کتاب در استان اصفهان است.

به گزارش دنیای اسرار:بیست‌ و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی از ۲۴ آبان‌ تا یکم آذرماه ۱۴۰۰ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» برگزار می‌شود.

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.