تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
کد خبر : 27845

صنایع استان باید گاز طبیعی را بهینه مصرف کنند

صنایع استان باید گاز طبیعی را بهینه مصرف کنند

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، تاکید کرد؛ از ابتدای سال‌جاری تاکنون۱۱ میلیارد و ۸۶۰میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف شده، که از این میزان، مصرف ۱۰میلیارد و ۶۹۰ میلیون متر مکعب آن مربوط به بخش صنایع استان است. به گزارش دنیای اسرار، سید مصطفی علوی مدیرعامل این شرکت با اشاره به اینکه از ابتدای سال

Print Friendly, PDF & Email


مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، تاکید کرد؛ از ابتدای سال‌جاری تاکنون۱۱ میلیارد و ۸۶۰میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف شده، که از این میزان، مصرف ۱۰میلیارد و ۶۹۰ میلیون متر مکعب آن مربوط به بخش صنایع استان است.

به گزارش دنیای اسرار، سید مصطفی علوی مدیرعامل این شرکت با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون بیش از ۸ میلیارد و ۶۴۳ میلیون متر مکعب گازطبیعی در بخش صنایع عمده استان به مصرف رسیده، افزود: همه ی بخش ها و بویژه صنایع استان باید با بکارگیری تمهیدات و راهکارهای لازم در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

مهندس علوی، با بیان اینکه متاسفانه میزان قابل توجهی تاسیسات و دستگاه های مستهلک در صنایع استان داریم که مصرف انرژی بالا و راندمان تولید پایینی دارند، خاطرنشان کرد: اولویت ما مشترکین خانگی هستند، چنانچه رویه افزایش مصرف ادامه داشته باشد به ناچار مجبور به محدود کردن گاز صنایع می‌شویم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، همچنین با اشاره به افزایش مصرف گاز در بخش مشترکین خانگی، گفت: به دنبال کاهش دما، شاهد افزایش مصرف گاز در بخش مشترکین خانگی هستیم، بطوری که هم اکنون شاهد افزایش ۲۰ درصدی مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

وی، با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و ۹۷۰ مشترک گاز طبیعی در سطح استان وجود دارد که از این تعداد بیش از ۲۷۸ هزار مشترک روستایی و یک میلیون ۶۹۲هزار مشترک شهری هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه اکنون در فصل سرما هستیم می طلبد مصرف بهینه گاز را در دستورکار قرار دهیم.

مهندس علوی، تاکید کرد: از مردم و مشترکین می‌خواهیم که مصرف بهینه را مدنظر قرار دهند و با کم کردن یک درجه از دما، می‌توانند از بروز مشکلاتی نظیر قطعی یا افت فشار گاز در فصل سرد جلوگیری کنند؛ با کم کردن یک درجه ۶ درصد در مصرف گاز صرفه جویی می‌شود حتی به اقتصاد خانوار هم کمک می‌کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: دمای رفاه در زمستان ۱۸ سانتیگراد است که اگر در منازل رعایت کنند و همچنین افراد متناسب با فصل در داخل خانه لباس گرم بپوشند، در مصرف انرژی مدیریت کرده‌اند. مشترکین می‌توانند از طریق تماس تلفنی با سامانه تلفنی ۱۵۹۴ پیشنهادات، انتقادات و مشکلات خود را گزارش کنند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.