تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۴۸
کد خبر : 28025

اولین دوره لیگ ورزش‌های سنتی کشور به میزبانی استان اصفهان

اولین دوره لیگ ورزش‌های سنتی کشور به میزبانی استان اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:همزمان با تشکیل سازمان لیگ، اولین دوره لیگ ورزش‌های سنتی و بازی‌‌های بومی محلی کشور در رشته چوب‌کشی آقایان و بانوان یادواره شهید مجید قربانخانی به میزبانی هیاُت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان، طی روزهای دهم و یازدهم آذرماه برگزار می‌شود. تیم‌های چوب‌کشی آقایان و بانوان استان اصفهان با

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:همزمان با تشکیل سازمان لیگ، اولین دوره لیگ ورزش‌های سنتی و بازی‌‌های بومی محلی کشور در رشته چوب‌کشی آقایان و بانوان یادواره شهید مجید قربانخانی به میزبانی هیاُت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان، طی روزهای دهم و یازدهم آذرماه برگزار می‌شود.

تیم‌های چوب‌کشی آقایان و بانوان استان اصفهان با نام باشگاه فرهنگی ورزشی صنایع گیتی پسند در این لیگ حضور خواهند یافت.

آقایان در اوزان: ۶۰-، -۷۰، ۸۰-، ۹۰-، ۱۰۵-، ۱۲۵-، ۱۲۵+ جمعاً در ۷ وزن به مربیگری مجتبی سرمستی و سرپرستی محمد ثقفی در سالن پوریای ولی اردوگاه شهید بهشتی شهر ابریشم با حریفان خود به رقابت خواهند پرداخت.

و بانوان در اوزان: ۵۵-، ۶۵-، ۷۵-، ۸۵-، ۸۵+ جمعاً در ۵ وزن به مربیگری زهرا جعفری و به سرپرستی مریم محمدی در سالن پیروزی اصفهان به رقابت می‌پردازند.

شرکت‌کنندگان در اولین دوره لیگ چوب‌کشی کشور از استان‌های:
اصفهان، اردبیل، آذربایجان شرقی، تهران، کهکیلویه و بویراحمد، خوزستان، مازندران، همدان،
چهارمحال و بختیاری، کرمان، گیلان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کرمانشاه، فارس، بوشهر و سیستان و بلوچستان حضور دارند.

مسابقات چوب‌کشی در گذشته توسط فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌‌های بومی محلی و همچنین در مسابقات غرب کشور برگزار می‌شد که از بین مقام‌ آوران این مسابقات نفرات به عنوان نماینده ایران برای حضور در مسابقات جهانی عشایری انتخاب می‌شدند.

مسابقات جهانی عشایر بزرگترین و مهمترین رویداد ورزشی جمهوری قرقیزستان است که تا کنون سه دوره میزبانی آن را به عهده داشته است و این مسابقات هر دو سال یکبار برگزار می‌شود.

در سومین دوره مسابقات جهانی عشایر، ۲۶ ورزشکار از جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند که پس از کسب ۴ مدال طلا، ۳ نقره ۵ برنز در رتبه هفتم قرار گرفتند.

گفتنی است یکی از شرکت‌کنندگان در رشته چوب‌کشی زهرا زارع از شهرستان کاشان خوش درخشید اما مقامی در این مسابقات بدست نیاورد.

امسال با تلاش و پیگیری‌های فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی، مسابقات چوب‌کشی قهرمانی کشور به صورت لیگ تحت عنوان باشگاهی برگزار خواهد شد.

میزبانی این دوره مسابقات به اصفهان واگذار شده که با حضور ۱۸ تیم از ۱۸ استان در دو بخش بانوان و آقایان در دو سالن مجزا برگزار می‌شود.

شایان ذکر است تیم چوب‌کشی گیتی پسند اصفهان، در بخش بانوان: تیم‌ها با هفت نفر، ۵ ورزشکار یک مربی و یک سرپرست و در بخش آقایان با ۷ ورزشکار به اضافه یک مربی و یک سرپرست حضور خواهند یافت.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.