تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
کد خبر : 28087

نشت یابی بیش از ۳۵ هزار کیلومتر شبکه گاز در استان اصفهان

نشت یابی بیش از ۳۵ هزار کیلومتر شبکه گاز در استان اصفهان

۳۵ هزار و ۱۰۰کیلومتر شبکه گاز طی ۱۰ ماه در سطح استان اصفهان نشت یابی گردید. به گزارش  دنیای اسرار،سید مصطفی علوی، مدیرعامل این شرکت با اعلام این خبر گفت: عملیات نشت یابی شبکه و تاسیسات گازرسانی ۲۲ شهرستان استان از اول مرداد ماه سال جاری آغاز که طی آن ۲۵ هزار و ۱۰۰ کیلومتر

Print Friendly, PDF & Email


۳۵ هزار و ۱۰۰کیلومتر شبکه گاز طی ۱۰ ماه در سطح استان اصفهان نشت یابی گردید.

به گزارش  دنیای اسرار،سید مصطفی علوی، مدیرعامل این شرکت با اعلام این خبر گفت: عملیات نشت یابی شبکه و تاسیسات گازرسانی ۲۲ شهرستان استان از اول مرداد ماه سال جاری آغاز که طی آن ۲۵ هزار و ۱۰۰ کیلومتر شبکه،۶۸۳هزار علمک، ۱۱۹ ایستگاه CGS و CGS/TBS، ۳۰۹ ایستگاه TBS و ۱۴۳۷ ایستگاه MS/MRSنشت یابی گردید.

مهندس علوی، با اشاره به اینکه برنامه‌های مدونی برای شناسایی و رفع نشتی ها توسط واحد بازرسی فنی تدوین شده که تحقق این اهداف می‌تواند زمینه ساز ارائه خدمات بدون حادثه باشد افزود: نشت یابی ۱۰ هزار کیلومتر شبکه و بیش از ۳۸۸ هزار علمک موجود در شهرستان اصفهان نیز از اول بهمن ماه سال گذشته آغاز و به صورت کامل انجام شده است.

وی،گفت: همچنین نشت یابی تمامی ایستگاه های تقلیل فشار مناطق شش گانه شهرستان اصفهان شامل؛ ۲۰ ایستگاه CGSو CGS/TBS، ۱۲۲ ایستگاه TBS، ۳۹۰ایستگاه MRS/ MS ،پایان پذیرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان،با تاکید بر اهمیت و حساسیت نشت یابی در جهت جلوگیری از هدر رفت منابع انرژی اظهار داشت: نشت گاز پدیده خطرناکی است که همواره امکان بروز آن در مسیر خطوط لوله، ایستگاه ها و …وجود دارد.

مهندس علوی، ادامه داد: در راستای بهره برداری ایمن، شناسایی و کنترل خطرات و ریسک‌ها، اجتناب از بروز حوادث و همچنین تطابق هر چه بیشتر امور و فعالیت‌ها با استاندارد و دستورالعمل‌های شرکت ملی گاز ایران نیز بازرسی‌هایی برنامه ریزی شده از پروژه‌های در حال اجرا، ایستگاه‌های تقلیل فشار و سیستم حفاظت کاتدی صورت می پذیرد.

وی، با اشاره به اینکه عواملی از قبیل خوردگی داخلی و خارجی، تغییر بستر خاک و حوادث غیر مترقبه همچون زلزله و آب بردگی و…. اغلب منجر به ایجاد نشتی در خطوط  لوله می گردد، افزود: با توجه به وقوع زلزله در شهر پادنا از توابع شهرستان سمیرم و نیز پدید فرو نشست زمین در شهر دامنه از توابع فریدن، تمامی شبکه ها و تاسیسات گازرسانی این مناطق مجدد مورد نشت یابی قرار گرفت با این توضیح که نشت یابی شبکه گازرسانی مناطق مذکور هر سه ماه یکبار در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، گفت:

مهندس علوی، اظهار داشت: جهت تحقق گازرسانی پایدار و ایمن، علاوه بر نشت یابی روزانه، ثبت گزارش روزانه و ماهیانه  موارد ناایمن شامل؛ علمک معلق، حوضچه شیر بدون در پوش، علمک تصادفی، سرقت گاز، نصب توری و..) نیز در اسرع وقت به واحدهای بهره برداری وHSE  گزارش و رفع عیب می شود.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.