تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
کد خبر : 28156

ثبت وقف برای پژوهش در مبارکه/کتب روانشناسی به زندانیان اهدا شد

ثبت وقف برای پژوهش در مبارکه/کتب روانشناسی به زندانیان اهدا شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مبارکه خبر داد؛ثبت وقف برای پژوهش در مبارکه/کتب روانشناسی به زندانیان اهدا شدرئیس اداره اوقاف و امور خیریه مبارکه گفت: وقف جدید سه طبقه مسکونی – تجاری برای تامین هزینه‌های مسائل علمی و پژوهشی به صلاحدید اساتید دانشگاه منتخب و معتبر در جهت حل مسائل روز جامعه در مبارکه

Print Friendly, PDF & Email

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مبارکه خبر داد؛
ثبت وقف برای پژوهش در مبارکه/کتب روانشناسی به زندانیان اهدا شد
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مبارکه گفت: وقف جدید سه طبقه مسکونی – تجاری برای تامین هزینه‌های مسائل علمی و پژوهشی به صلاحدید اساتید دانشگاه منتخب و معتبر در جهت حل مسائل روز جامعه در مبارکه ثبت شد.
به گزارش دنیای اسرار:، سیروس منتظم با اشاره به اینکه در ابتدای فعالیت در اداره اوقاف مبارکه افزایش بهره وری از فضای موجود در امامزادگان را در دستور کار قرار دادیم، اظهار داشت: برای این امر با رایزنی با ادارات مختلف و به ویژه فنی و حرفه‌ای این موضوع را در دستور کار قرار دادیم و در نهایت موفق به برگزاری دوره آموزشی دوخت کاور مبل در امامزاده حکیمه خاتون شدیم.
وی با بیان اینکه برای تحقق این امر راه دشواری را طی کرده‌ایم، اضافه کرد: سعی داریم مطابق با درخواست شهروندان کارگاه‌های آموزشی را تعریف کنیم.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مبارکه همچنین به درخواست صدور کد پستی برای زمین‌های زراعی موقوفه شهرستان مبارکه نیز به عنوان اولین بار در استان اصفهان انجام شده است، تصریح کرد: نداشتن کد پستی برای زمین های زراعی مشکلات زیادی را برای شناسنامه دار کردن آنها ایجاد کرده بود که امیدواریم هر چه زودتر مرتفع شود.
وی با بیان اینکه با صدور کد پستی و همچنین تهیه نقشه برای موقوفات روند صدور سند آنها بسیار تسهیل خواهد شد، تصریح کرد: تاکنون هنوز اقدامی برای ثبت ۶۱ موقوفه شهرستان که هنوز سند ندارند انجام نشده و برنامه‌ریزی خوبی برای این امر داریم.
منتظم با بیان اینکه از ابتدای سال جاری برای ۲۳ موقوفه سند مالکیت صادر شده است، تصریح کرد: اکثر این اسناد موقوفاتی است که از حساسیت بالایی در شهرستان برخوردار بودند.
وی با بیان اینکه موظفی امسال برای صدور اسناد مالکیتی برای موقوفات شهرستان مبارکه ۲۱ مورد بوده است، تصریح کرد: ۵۱ سند نیز در مراحل نهایی صدور سند هستند و ۳۱ موقوفه نیز نقشه برداری شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه ابراز داشت: پیش بینی ما است که برای همه موقوفات شهرستان تا ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ سند مالکیت صادر شود.
وی در ادامه با بیان اینکه در بسیاری از جلسات شورای اداری شهرستان مبارکه برخی از مدیران آشنایی خوبی نسبت به امامزادگان نداشتند، گفت: برای این امر و آشنایی مدیران ادارات با کاربرد امامزادگان کلاس تدبر در قرآن را ویژه روسای ادارات شهرستان با محوریت امامزاده عزالدین را اجرایی کرده‌ایم.
منتظم همچنین به ثبت یک وقف جدید در مبارکه اشاره کرد و گفت: آقای اصغر بابایی ساختمان مسکونی و تجاری خود را که دارای سه طبقه در خیایان اصلی شهر مبارکه است را در سال جاری وقف کرده است.
وی ادامه داد: این موقوفه با چهار نیت شامل تامین هزینه‌های مسائل علمی و پژوهشی به صلاحدید اساتید دانشگاه منتخب و معتبر در جهت حل مسائل روز جامعه، محرومیت زدایی، آموزش امور فنی به ایتام و افراد بی بضاعت و تهیه جهیزیه برای ایتام بی بضاعت به ثبت رسیده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در خصوص بحث افزایش کارایی استفاده از امامزادگان با بهزیستی رایزنی کردیم،‌ گفت: بر این اساس مقرر شد با حضور مشاوره‌های قابل اعتماد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی هفته ای یک روز جلسات مشاوره در امامزاده عزالدین محمد (ع) اجرا شود.
وی همچنین به خرید کتب روانشناسی برای زندانیان استان اصفهان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۵۰۰ جلد کتاب خریداری و به ندامتگاه‌ها تقدیم شده و این امر ادامه دارد.
منتظم تصریح کرد: ۵۰۰ میلیون تومان نیز فولاد مبارکه برای عملیات عمرانی سه امامزاده پرداخت شده است.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.