تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
کد خبر : 28171

اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور – قابل توجه کلیه فعالان بازار ارز

اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور – قابل توجه کلیه فعالان بازار ارز

به اطلاع کلیه خریداران و فروشندگان ارز می رساند طبق قانون مالیات های مستقیم، خرید و فروش ارز مشمول مالیات بوده و کلیه اشخاص فعال در این بخش مکلف به ثبت نام و پرداخت مالیات تعیین شده می باشند. سازمان امور مالیاتی کشور در راستای اجرای مقررات  ماده ۱۶۳ قانون مالیات های مستقیم،با اعلام بانک‌مرکزی

Print Friendly, PDF & Email

به اطلاع کلیه خریداران و فروشندگان ارز می رساند طبق قانون مالیات های مستقیم، خرید و فروش ارز مشمول مالیات بوده و کلیه اشخاص فعال در این بخش مکلف به ثبت نام و پرداخت مالیات تعیین شده می باشند.

سازمان امور مالیاتی کشور در راستای اجرای مقررات  ماده ۱۶۳ قانون مالیات های مستقیم،با اعلام بانک‌مرکزی نسبت به برقراری مالیات علی الحساب به میزان ۱۰ درصد از فروش ارز آنها اقدام می نماید.

اشخاص مذکور مکلف اند با مراجعه به درگاه الکترونیکی سازمان به نشانی www.tax.gov.ir نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. در صورت عدم ثبت نام به موقع و پرداخت مالیات در نظام مالیاتی، علاوه بر شمول مالیات و جرائم غیر قابل بخشش که از طریق عملیات اجرایی وصول خواهد شد، مشمول مجازات های مقرر در ماده ۲۷۴ قانون مالیات های مستقیم از جمله مجازات های درجه شش محکوم خواهند شد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.