تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
کد خبر : 28210

جلب نخبگان ومشارکت مردم ویژگی مثبت منطقه ۷ شهرداری /تملک گلوگاه پشت بیمارستان فیض اولویت اول منطقه است

جلب نخبگان ومشارکت مردم ویژگی مثبت منطقه ۷ شهرداری /تملک گلوگاه پشت بیمارستان فیض اولویت اول منطقه است

در بازدیدشهردار اصفهان از منطقه ۷ مطرح شد:  جلب نخبگان ومشارکت مردم ویژگی مثبت منطقه ۷ شهرداری /تملک گلوگاه پشت بیمارستان فیض اولویت اول منطقه است شهردار اصفهان در ادامه بازدیدها و جلسات هفتگی خود در مناطق شهرداری با حضور در منطقه ۷ از نزدیک در جریان مشکلات، ویژگی ها و چالش های منطقه قرار

Print Friendly, PDF & Email

در بازدیدشهردار اصفهان از منطقه ۷ مطرح شد:  جلب نخبگان ومشارکت مردم ویژگی مثبت منطقه ۷ شهرداری /تملک گلوگاه پشت بیمارستان فیض اولویت اول منطقه است

شهردار اصفهان در ادامه بازدیدها و جلسات هفتگی خود در مناطق شهرداری با حضور در منطقه ۷ از نزدیک در جریان مشکلات، ویژگی ها و چالش های منطقه قرار گرفت.

به گزارش دنیای اسرار، علی قاسم زاده در این جلسه با بیان اینکه قرار است شهر بر اساس یک الگوی مشترک اداره شود، اظهار کرد: در الگوی شهر همگرا بر مشارکت جویی تاکید بسیار زیادی می شود و جامعه ای که باید به سمت جلب مشارکت آنها حرکت کنیم نخبگان، سرمایه گذاران و مردم هستند.

وی تصریح کرد: شهرداری منطقه ۷ در جلب نخبگان و مشارکت مردم بسیار خوب عمل کرده است اما لازم است در جذب سرمایه گذاران نیز در این منطقه تلاش بیشتری صورت گرفته تا سرمایه گذاران نسبت به سرمایه گذاری در منطقه و شهر مشارکت بیشتری داشته باشند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حوزه خدمات شهری عموم مردم می توانند در نگهداشت شهر و بهینه سازی فضاهای عمومی کمک بسیاری کنند، ادامه داد: بر اساس این الگو لازم است روی مردم، سرمایه گذاران بخش خصوصی و نخبگان حساب ویژه ای باز کنیم.

وی تاکید کرد: امیدوارم به مدد الهی و کمک مردم شاهد بهتر شدن وضعیت شهر در همه حوزه ها باشیم.

*اولویت منطقه ۷ در سال جاری و سال آینده تملک گلوگاه پشت بیمارستان فیض است

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان در ادامه این جلسه ضمن معرفی ویژگی ها، نیازها و نقاط ضعف و قوت منطقه، اظهار کرد: مساحت منطقه ۲ هزار و ۸۵۷ هکتار و دارای ۱۲ محله باب الدشت، شهرک ولیعصر، رحیم آباد، شهرک میلاد، فروردین، مولوی، باغ فدک، شاهد، شهرک کاوه، پوریای ولی، شیخ اشراق و برازنده است.

علی اصغر شاطوری با بیان اینکه بیشترین تراکم در محله مولوی و کمترین تراکم در محله فدک است، تصریح کرد: تراکم جمعیتی منطقه ۱۴۱ نفر در هکتار، سرانه فضای سبز ۱۵ مترمربع و سرانه فضای سبز تفرجگاهی ۱٫۶ مترمربع است. این منطقه همچنین دارای ۷ مرکز فرهنگی، ۱۱ بوستان، ۵۱ مسجد، ۴ مرکز ورزشی، ۵ مرکز فرهنگی و کتابخانه، ۳ پارک و بوستان و ۵ مرکز خرید است.

وی با اشاره به بافت فرسوده منطقه، افزود: ۱۶۴ هکتار بافت فرسوده در منطقه وجود دارد که حدود ۱۲ درصد از سطح محدوده قانونی منطقه را در بر می گیرد و سهم منطقه از جمعیت شهر سهم ۹ درصدی بوده در حالیکه سهم آن از مساحت کل شهر سهم ۵ درصدی است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان رشد جمعیت منطقه در پنج سال اخیر را ۱۳ درصد اعلام کرد و گفت: این موضوع مهاجرپذیری منطقه را نشان می دهد، باغ فدک به عنوان تنها کمپ گردشگری شهر اصفهان در این منطقه مستقر است.  

وی با بیان اینکه طی ۵ سال اخیر دو رویکرد درون محله ای و منطقه ای را دنبال کردیم، اضافه کرد: در رویکرد محله ای یا درون محله ای منطقه را به ۴ پهنه تقسیم و محلاتی که بیشترین اشتراک کالبدی با یکدیگر داشتند یک پهنه را تشکیل دادند. پهنه اول شامل پهنه بافت فرسوده و محلات پوریای ولی، مولوی، شاهد، فروردین و بابلدشت است که از شهدا تا بزرگراه شهید چمران را تشکیل می دهد.

شاطوری پهنه توسعه یافته منطقه را برازنده و اشراق ذکر کرد و افزود: تمام بلندمرتبه سازی های منطقه در این پهنه انجام شده است. پهنه سوم شامل ۴ محله فدک، رحیم آباد، شهرک میلاد و شهرک کاوه است که عمده تفکیکی های بزرگ منطقه و زمین های بایر در این محدوده بوده که به همین جهت آن را محدوده بافت در حال توسعه نامگذاری کرده ایم.  

وی گفت: آخرین پهنه شامل محدوده شهرک ولیعصر است که به واسطه جدایی از قسمت اصلی منطقه و حاشیه نشین بودن در گذشته، شرایط و رویکرد مورد نیاز خود را داراست.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان تاکید کرد: پهنه جنوب چمران به واسطه ریزدانگی و عدم نفوذناپذیری کلیه ۱۶۴ هکتار بافت فرسوده مصوب منطقه در آن قرار دارد به این معنا که بیش از نیمی از مساحت این پهنه را بافت های فرسوده مصوب تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات اصلی محله جنوب چمران وجود گلوگاه های ترافیکی به دلیل بحث نفوذناپذیری بافت های فرسوده آن است، افزود: یکی از رویکردهای منطقه برای توسعه این قسمت بحث حذف گلوگاه ها و آزادسازی پلاک های در مسیر است. کلیه گلوگاه ها شناسایی شده و اولویت منطقه در سال جاری و سال آینده تملک گلوگاه پشت بیمارستان فیض و ساخت مرکز-محله همچنین تملک گلوگاه صفی میرزا به جهت احداث و باز زنده سازی مادی صفی میرزا است که یک ردیف بودجه   60 میلیارد ریالی برای تملک این دو گلوگاه در نظر گرفته شده است.

شاطوری در ادامه با اشاره به پروژه های عمرانی که در سال های اخیر اجرا شده است، اضافه کرد: از این پروژه ها می توان به احداث خیابان پوریای ولی، باززنده سازی مادی شهید اکبری، باززنده سازی مادی صفی میرزا، تعریض کندروهای شهید چمران، پیاده روسازی خیابان کاوه و مسیر دوچرخه خیابان مدرس اشاره کرد.   

وی ادامه داد: پیش بینی ردیف زیباسازی آرام سازی کوچه برجوئیان، زیباسازی خیابان شاهد، پاتوق فروردین، رفیوژ خیابان مولوی، تملک قطعه شمالی باقوشخانه، تملک مجموعه ورزشی و فضای سبز مولوی به مساحت ۴ هزار و ۲۰۰ متر و پیش بینی تملک مجموعه فرهنگی ورزشی و فضای سبز شاهد در سال های آینده از جمله پروژه های عمرانی در دست اجرای منطقه است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: پهنه دوم منطقه شامل پهنه توسعه یافته برازنده و اشراق است که به جهت بلندمرتبه سازی ها تراکم آن ۱۷۶نفر بوده و ۳۳ درصد جمعیت منطقه را شامل می شود.

وی با اشاره به پروژه های عمرانی پهنه توسعه یافته منطقه که طی مدت اخیر در اختیار شهروندان منطقه قرار گرفت، افزود: احداث پیاده رو و مسیر دوچرخه خیابان کاوه، احداث پل عابر بر روی مادی برازنده و مادی چشمه خونین، احداث خیابان یکتا، احداث خیابان آل یاسین، بازسازی مادی ایمان و … از جمله این پروژه ها است.

شاطوری همچنین با اشاره به پروژه های در دست اجرای پهنه توسعه یافته منطقه، ذکر کرد: از جمله این پروژه ها می توان به پیاده روسازی خیابان اشراق، ساماندهی و پیاده روسازی میدان و خیابان برازنده، تکمیل مادی چشمه خونین، پیاه روسازی کوچه درختی و ساماندهی کوچه نمکی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد جمعیت منطقه در پهنه در حال توسعه ساکن است، گفت: پروژه خیابان سازی تفکیکی بهاران، احداث خیابان بهشتی، احداث خیابان شهید زرین، ساماندهی خیابان پرستار، احداث گذرهای تفکیکی صفدرزاده، میدان حج، ساماندهی بلوار زیتون و … از جمله پروژه هایی است که در این پهنه در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به پروژه های عمرانی در حال اجرای پهنه در حال توسعه منطقه ۷ ، افزود: تعریض خیابان بعثت، احداث بازارچه فدک، فاز دوم دریاچه فدک، خیابان شهید احمدی، اولین ایستگاه آتش نشانی منطقه در کنار میدان حج و … از جمله این پروژه ها است.

وی افزود: ساماندهی پارک اندیشه، احداث نماد میدان حج، پیاده روسازی خیابان غرضی، ساماندهی خیابان بوعلی، احداث خیابان مقابل بیمارستان غرضی و … از جمله پروژه هایی است که در بودجه سال های آتی این منطقه دیده شده است.  

شاطوری در ادامه با اشاره به پهنه حاشیه نشین منطقه یا شهرک ولیعصر اشاره کرد و گفت: اصلی ترین پروژه این پهنه بلوار میانی شهرک ولیعصر است که چهره محله را به طور کامل تغییر داد. همچنین تملک فضای سبز شمال شهرک ولیعصر به مساحت ۴۸ هزار متر مربع، تملک فضای ورزشی شهرک ولیعصر و … از جمله پروژه های آتی در این پهنه است.  

وی تاکید کرد: با پیگیری های شهردار اصفهان موضوع کارتن خواب های منطقه ساماندهی و غربالگری شدند که جای تشکر از آقای دکتر قاسم زاده دارد.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به رضایت مردمی منطقه، افزود: این منطقه رتبه سوم رضایت مردمی را در میان مناطق ۱۵ گانه شهرداری کسب کرده است. 


Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.