تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
کد خبر : 28213

نگاه و چشم‌انداز دانشگاه علمی کاربردی توسعه کیفی و کمی است

نگاه و چشم‌انداز دانشگاه علمی کاربردی توسعه کیفی و کمی است

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان ظهار کرد: نگاه و چشم‌اندازدانشگاه علمی و کاربردی توسعه کیفی و کمی است و این دو مکمل یکدیگر است. برای دستیابی به توسعه باید به کیفیت و کمیت در یک راستا توجه شود به گزارش دنیای اسرار:بهزاد رضایی درنشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص پذیرش نیم سال

Print Friendly, PDF & Email

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان ظهار کرد: نگاه و چشم‌اندازدانشگاه علمی و کاربردی توسعه کیفی و کمی است و این دو مکمل یکدیگر است. برای دستیابی به توسعه باید به کیفیت و کمیت در یک راستا توجه شود

به گزارش دنیای اسرار:بهزاد رضایی درنشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص پذیرش نیم سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در این دانشگاه، افزود: وقت جوانان باید صرف فعالیت‌هایی شود که در آینده برای آنها سودمند باشد و بتوانند بر اساس آن اقدامات مؤثری را در جهت پیشرفت خود و جامعه داشته باشندوآموزش‌هایی که به جوانان داده می‌شود باید به رونق تولید و توسعه کشور بیانجامد

وی با اشاره به رسالت مهارت‌محوری دانشگاه جامع علمی کاربردی، بیان کرد: این دانشگاه به‌عنوان یکی از ارکان توسعه آموزش‌های مهارتی در کشور و استان مشغول است و با توجه به نقش مهارت‌آموزی و توسعه مهارت‌ها به جوانان و لزوم اشتغال بهتر آنهالازم است، دانشگاه این نقش کلیدی را به بهترین نحو اجرا کند که خوشبختانه این رسالت در دانشگاه علمی کاربردی به جدیت دنبال می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه امروزه بزرگ‌ترین شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در دنیا درزمینهٔ نرم‌افزار و تجارت الکترونیک و توسعه آن‌هاست، اظهار داشت: دوران کرونا به ما آموخت که لازم است درزمینهٔ های مهمی مانند بازرگانی و بازاریابی از طریق فضای مجازی، سرمایه‌گذاری و آموزش بیشتری داشته باشیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ هزار و ۴۰۹ دانشجو در ۲۱ مرکز فعال دانشگاه‌ جامع علمی کاربردی استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند،افزود:پذیرش دانشجو در این دانشگاه در ۱۵۹ کد رشته کاردانی و ۵۹ کد رشته کارشناسی ناپیوسته انجام می‌شودوسیاست‌های این دانشگاه در جهت توسعه کمی و کیفی است و ۷۰ درصد آموزش‌ها زمینه عملی، مهارتی و کاربردی دارد.

رضایی تصریح کرد:پذیرش دانشجو در این دوره در دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان نسبت به دوره‌های قبل بهتر بوده و همچنین در رشته‌های کارشناسی ناپیوسته تا تاریخ ۲۴ آذرماه و در رشته‌های کاردانی تا تاریخ ۲۲ آذرماه ثبت نام دانشجویان انجام می‌شود، احتمالامهلت ثبت نام در دانشگاه جامع علمی و کاربردی تمدید شود و اگر این اتفاق افتاد، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد ،علاقه‌مندان و متقاضیان می‌توانند به درگاه ایترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org  مراجعه و در صفحه اختصاصی دانشگاه جامع علمی  کاربردی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی بر اساس نیاز جامعه ارائه می‌شود و ممکن از پس از رفع نیاز، آن‌ رشته‌ها حذف شوند

وی عنوان کرد: در حوزه گروه‌های پژوهش و نوآوری و شتاب‌دهنده‌ها نیز برنامه‌ها و اقداماتی داریم. هدف مرکز نوآوری دانشگاه علمی کاربردی ایجاد محیطی پویا، خلاق و یکپارچه برای دسترسی به سرمایه‌های دانشی، پرورش ایده‌های نو و توسعه و رشد سریع کسب و کارهای نوپا است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی اصفهان با بیان اینکه چابکی در تدوین دوره و رشته از مزایای دانشگاه علمی و کاربردی است، اظهار کرد: نگاه و چشم‌اندازدانشگاه علمی و کاربردی توسعه کیفی و کمی است و این دو مکمل یکدیگر است. برای دستیابی به توسعه باید به کیفیت و کمیت در یک راستا توجه شود.البته برای ایجاد توسعه تربیت و آموزش افراد متخصص نیز مهم است،.

وی به راه‌اندازی رشته‌هایی مانند تربیت‌بدنی با همکاری باشگاه‌های بزرگ ورزشی استان اشاره کرد و افزود: این واحدهای آموزشی مهارتی نقش مهمی در تربیت نیروهای حرفه‌ای و متخصص دارند که مورد استقبال جوانان نیز قرار می‌گیرند.

رضایی اضافه کرد: برخی از رشته‌های کارشناسی ناپیوسته شامل  کارشناسی حرفه‌ای طراحی و الگوسازی پوشاک – لباس مجلسیو خانگی، کارشناسی حرفه‌ای مدیریت عملیات امداد و نجات، کارشناسی حرفه‌ای نقاشی – نگارگریو زرنگاره، کارشناسی حرفه‌ای ایمنی، سلامت و محیط زیست صنایع (HSE)،کارشناسی حرفه‌ای سینما – کارگردانی، کارشناسی حرفه‌ای موسیقی – نوازندگی ساز ایرانی، کارشناسی حرفه‌ای گریم – آرایش و پیرایش مو،کارشناسی حرفه‌ای پدافند غیرعامل (خاص سازمان‌های اطلاعاتی و نظامی) مهندسی فناوری مکانیک خودرو، مهندسی فناوری آسانسورو پله برقی، مهندسی فناوری مکانیک – تاسیسات حرارتی و برودتی، مهندسی فناوری الکترونیک صنعتی، مهندسی فناوری کنترل – فرایند میشود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان اظهار کرد: برخی از رشته‌های مقطع کاردانی ناپیوسته  شامل کاردانی حرفه‌ایخبرنگاری، کاردانی حرفه‌ای بازیگری، کاردانی حرفه‌ای دوخت و تکنولوژی لباس، کاردانیحرفه‌ای گردشگری، کاردانی حرفه‌ای کمک کارگردانی، کاردانی حرفه‌ای موسیقی -نوازندگی ساز ایرانی، کاردانی حرفه‌ای گریم، کاردانی حرفه‌ای امداد و نجات شهری، کاردانیحرفه‌ای انتظامات و حراست فیزیکی، کاردانی حرفه‌ای تربیت بدنی – مربیگری پایه شنا،کاردانی حرفه‌ای مددکاری اجتماعی – مددکاری خانواده، کاردانی حرفه‌ای هنرهای تجسمی- نقاشی ایرانی، کاردانی حرفه‌ای قنادی، کاردانی حرفه‌ای بازرگانی – خدمات مشاوره املاک،کاردانی فنی باغبانی – گیاهان دارویی و معطر، کاردانی فنی آسانسور و پله‌برقی، کاردانیفنی مکانیک – تاسیسات مکانیکی ساختمان، کاردانی فنی مکانیک – ساخت و تولید قالب‌هایپ لاستیک، کاردانی فنی بازرسی جوش، کاردانی فنی نگهداری و تعمیر بالگرد میشود.

وی با اشاره به فعالیت مرکز نوآوری در این دانشگاه گفت: بخش پژوهش و کارآفرینی نیز در این دانشگاه با برگزاری رویدادهایی مانند “ایده شو” و “شتاب‌دهنده‌ها”، برگزاری کلاس‌های ایده پردازی و حمایت از ایده‌ها دنبال می‌شود تا زمینه تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه فراهم شود و موجب توسعه مشاغل و خودجوشی در اشتغال و کارآفرینی می‌شود

سرپرست معاونت علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان نیز در این نشست تأکید کرد: این روزها بیشتر افراد به دنبال رشته های مهارتی هستند ودیگر دنبال مدرک ومدرک گرایی در نظام آموزش عالی کشور نیستند

غلامرضا مالکی افزود: امروزه دانشجویان داریم که  اکثرا با داشتن چند مدرک تحصیلی از رشته های نظری بدنبال آموزشهای کاربردی  ومهارت آموزی هستند،تابدین وسیله کارگشایی شود در شغل اینده شان .به‌عنوان‌مثال دانش‌آموخته کارشناسی ارشد رشته فیزیک اکنون در رشته خیاطی تحصیل می‌کند.

وی  عنوان کرد: در سال‌های اخیر در همه زیر نظام‌های آموزشی با کاهش تعداد دانشجو مواجه بودیم بااین‌حال در دانشگاه علمی کاربردی اصفهان باوجود کاهش یافتن حدود پنج مرکز نسبت به دوره گذشته، میزان پذیرش دانشجو تغییر نکردومهر امسال۵ درصداز کل پذیرش دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی کشور از استان اصفهان بود ند

سرپرست معاونت علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان افزود: فعالیت‌های دانشگاه علمی کاربردی در زمینه پژوهشی متفاوت با سایر بخش‌هاست ودر جهت تقویت گفتمان مهارت‌آموزی است.

درادامه مجید وفادار، رییس اداره گسترش و برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان  عنوان کرد:  دوره‌های کوتاه‌مدت در کنار دوره‌های بلندمدت وبر اساس نیاز بازار کار برگزار میشود که در زمیته لوازم‌خانگی، رمز ارزها و بلاک چین نیز دوره‌هایی تعریف‌شده است.

وی افزود: برخی از نیازهای نیروهای انسانی ماهر مربوط به تحصیلات دیپلم و کمتر از آن است که توسط مراکز فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود اما برای تحصیلات بالاتر از دیپلم در دانشگاه علمی کاربردی زمینه‌های آن فراهم است.

به گزارش دنیای اسرار: این نشست درمرکز آموزش علمی – کاربردی جامعه اسلامی کارگران استان اصفهان با حضور مدیران  مرکز آموزش علمی – کاربردی جهاد دانشگاهی اصفهان،مرکز آموزش علمی – کاربردی خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران تشکیلات استان اصفهان،مرکز آموزش علمی – کاربردی شرکت پرستیژلند ایران (اصفهان سیتی سنتر)،مرکز آموزش علمی – کاربردی شرکت گروه توسعه سرمایه گذاری انتخاب،مرکز آموزش علمی – کاربردی مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان ومرکز دانشگاهی شهرمبارکه برگزارشد  و هرکدام به معرفی مراکز خود و ویژگی‌های آن‌ها پرداختند.

خبرنگار :علیرضاهژبری


Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.