تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
کد خبر : 28219

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان: بازی‌های بومی محلی جزو میراث فرهنگی ناملموس کشور است

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان: بازی‌های بومی محلی جزو میراث فرهنگی ناملموس کشور است

به گزارش دنیای اسرار:طرح برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تخصصی بازی‌های بومی محلی ویژه مدیران تربیت بدنی پایگاه‌های ناحیه مقاوت بسیج استان اصفهان که در راستای اجرای تفاهم‌نامه فی‌مابین هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان و تربیت بدنی سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) در جهت ارتقاء تندرستی، ایجاد نشاط، شادابی، تفریحات و سرگرمی‌های

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:طرح برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تخصصی بازی‌های بومی محلی ویژه مدیران تربیت بدنی پایگاه‌های ناحیه مقاوت بسیج استان اصفهان که در راستای اجرای تفاهم‌نامه فی‌مابین هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان و تربیت بدنی سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) در جهت ارتقاء تندرستی، ایجاد نشاط، شادابی، تفریحات و سرگرمی‌های سالم و احیای ورزش‌های سنتی، فرهنگی و هنری در جامعه بسیجیان و آحاد مردم استان از طریق ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی در استان اصفهان همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در دو بخش بانوان و آقایان آغاز شده بود تا آموزش‌دیدگان به عنوان مروجان بازی‌های بومی محلی در پایگاه‌های مقاومت بسیج فعالیت کنند، پنجشنبه ۱۸ آذرماه خاتمه یافت.

مهدی اسدی رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان در اختتامیه این کارگاه‌ها با بیان اینکه بازی‌های بومی محلی جزو میراث فرهنگی ناملموس کشور است تصریح کرد: میراث فرهنگی صرفا به بناهای تاریخی ختم نمی‌شود و سنت‌های برجای مانده از نیاکان ما است که نسل به نسل منتقل شده مثل بازی‌های بومی محلی و ما نباید باعث قطع این زنجیره فرهنگی شویم بلکه با تقویت آن وظیفه خود را به احسن انجام دهیم.
وی ادامه داد: بازی‌های بومی محلی اجتماع محور بوده و با گفتگوهای میان‌فرهنگی، احترام متقابل به دیگر سبک‌های زندگی را ترویج می‌دهد.

سرهنگ وحید رجبی رئیس بسیج ورزشکاران استان، در اختتامیه کارگاه‌های آموزشی و تخصصی بازی‌های بومی محلی استان اصفهان که در ناحیه مقاومت بسیج لنجان برگزار شد، هدف از برگزاری کارگاه‌های آموزشی بازی‌های بومی محلی را تحقق منویات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: بازی‌های بومی محلی در فرهنگ و سرشت این جامعه ریشه دارد.
وی ادامه داد: احیا و ترویج بازی‌های بومی محلی از اهداف سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان است.
مسئول مرکز تربیت بدنی و ورزش بسیج سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج)، با بیان اینکه کارگاه‌های مذکور ویژه مدیران تربیت بدنی پایگاه‌های ناحیه مقاومت بسیج استان اصفهان طراحی شده است تصریح کرد: این کارگاه‌های آموزشی با همکاری تربیت بدنی سپاه حضرت صاحب الزمان(ع) استان، باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت استان و هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی طی دوره‌ای یک روزه به صورت تئوری و عملی، در ۲۸ شهرستان برگزار شد.
وی افزود: ۲۶۰۰ نفر از مدیران تربیت بدنی پایگاه‌های مقاومت بسیج استان اصفهان در این کارگاه‌ها شرکت کرده و آموزش دیده‌اند.
رئیس باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت استان با اشاره به صدور گواهی حضور در کارگاه‌های آموزشی بومی و محلی گفت: گواهینامه شرکت‌کنندگان در این کارگاه‌ها توسط فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی صادر و به امضای مشترک دکتر محمد‌تقی امیری خراسانی رئیس فدراسیون و سرهنگ ابوالفضل خدا قلی‌پور رئیس سازمان ورزش بسیج کشور خواهد رسید.
وی ادامه داد: دی‌ماه سال جاری گواهینامه‌ها و بسته‌های آموزش بازی‌های بومی محلی شامل؛ تخته و توپ هفت‌سنگ، طناب بازی، تخته و توپ دال‌پلان و تخته دارت تحویل پایگاه‌های مقاومت بسیج سراسر استان می‌شود.
سرهنگ وحید رجبی از برگزاری مسابقات بومی محلی به مناسبت گرامیداشت دهه‌‌ی مبارک فجر خبرداد و تشریح کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر از سری مسابقات بومی محلی در ۵ رشته هفت‌سنگ، دارت، دال‌پلان، طناب‌زنی و کلاس‌کلاس ویژه ۲۰۰۰ پایگاه‌ مقاومت بسیج در سطح استان در یک روز به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.