تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۹:۳۹
کد خبر : 28558

چراغ سینمای آزاد در شب‌های اصفهان روشن شد

چراغ سینمای آزاد در شب‌های اصفهان روشن شد

به گزارش دنیای اسرار:سالن سوره اصفهان تا ۳۰ دی میزبان برنامه «شب‌های سینمای آزاد اصفهان» همراه با نمایش و تحلیل آثار منتخب سینمای آزاد ایران است؛ فیلم‌هایی که برای نخستین بار پس از ۵۰ سال به اکران عمومی درمی‌آید. رئیس دفتر تخصصی سینما با اعلام این خبر اظهار داشت: هدف از برگزاری برنامه”شب‌های سینمای آزاد

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:سالن سوره اصفهان تا ۳۰ دی میزبان برنامه «شب‌های سینمای آزاد اصفهان» همراه با نمایش و تحلیل آثار منتخب سینمای آزاد ایران است؛ فیلم‌هایی که برای نخستین بار پس از ۵۰ سال به اکران عمومی درمی‌آید.

رئیس دفتر تخصصی سینما با اعلام این خبر اظهار داشت: هدف از برگزاری برنامه”شب‌های سینمای آزاد اصفهان” بازخوانی بخش مهمی از تاریخ سینمای ایران است و این فیلم‌ها قرار است پس از حدود ۵۰ سال پخش شود. همچنین این برنامه ادای دین و تقدیری از سازندگان این آثار به‌عنوان جوانان دیروز و بزرگان امروز است.

مصطفی حیدری با بیان اینکه سینمای آزاد جریان مهمی در سینمای ایران بوده که از دل آن فیلم‌سازان موثری معرفی شده‌اند، افزود: هر جریانی در سینمای ایران نیاز به واکاوی، مطالعه و بازخوانی دارد و تلاش کردیم با تعیین ۹ موضوع برای هر سانس اکران این فیلم‌ها، به بخش زیادی از اهمیت جریان سینمای آزاد بپردازیم.

وی ادامه داد: «هنر برای هنر» و «هنر برای مردم» رویکرد فیلم‌سازان سینمای آزاد ایران بوده و مهم‌تر اینکه به کار گروهی و برای مردم بسیار اهمیت می‌دادند. حتی در رویکرد هنر برای هنر چون این هنر ناظر بر اندیشه برای مردم است، پس همان رویکرد هنر برای مردم نتیجه می‌شود.

حیدری درباره سکانس آخر برنامه شب‌های سینمای آزاد اصفهان که قرار است ساعت ۲۱ پنجشنبه شب با عنوان «جوانان دیروز، بزرگان امروز» برگزار شود، گفت: قرار است در این بخش یک گفت‌وگوی پایانی و تقدیر از مهمانان برنامه انجام شود.

وی با بیان اینکه شرکت در این برنامه برای عموم آزاد و رایگان است، ادامه داد: نمایش این فیلم‌ها پس از حدود ۵۰ سال فرصت بسیار خوبی برای علاقه‌مندان است چون این فیلم‌ها در آینده دیگر قابل دسترس نیست. بنابراین از علاقه‌مندان به هنر به‌ویژه سینما و مطالعات سینمایی دعوت می‌کنم در این برنامه حضور یابند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه «شب‌های سینمای آزاد اصفهان» از ۲۸ تا ۳۰ دی ماه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ (هر شب در سه سانس) در سالن سوره حوزه هنری اصفهان واقع در خیابان آمادگاه برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ دیرینه سینمای آزاد در ایران و جهان، تجربه‌گرایی در سینمای آزاد، نشانه‌شناسی پوسترهای سینمای آزاد، خوانش امروز ما از سینمای آزاد، فرم و تصویر در سینمای آزاد، جسارت در کشف ایده‌های نو در سینمای آزاد، ضرورت بازگشت به سینمای آزاد با سینمای آماتوری، سانسور در سینمای آزاد و رئالیسم در سینمای آزاد ۹ موضوعی است که در ۹ سانس این برنامه به آنها پرداخته می‌شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.