تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر : 28581

جایزه ایی برای کشف استعدادها

جایزه ایی برای کشف استعدادها

دبیر نخستین جایزه کتاب اردیبهشت گفت: جایزه کتاب اردیبهشت به پویایی ادبیات کمک می‌کند. به گزارش دنیای اسرار:سیاوش گلشیری دبیر نخستین جایزه کتاب اردیبهشت با بیان اینکه هیات امنای نخستین جایزه‌ «کتاب اردیبهشت» سروش صحت، علی خدایی، سارا سالار، محمدرضا تخت‌کشیان و حمید صحت هستند، اظهار داشت: جایزه‌ «کتاب اردیبهشت» در دو بخش داستان و

Print Friendly, PDF & Email

دبیر نخستین جایزه کتاب اردیبهشت گفت: جایزه کتاب اردیبهشت به پویایی ادبیات کمک می‌کند.

به گزارش دنیای اسرار:سیاوش گلشیری دبیر نخستین جایزه کتاب اردیبهشت با بیان اینکه هیات امنای نخستین جایزه‌ «کتاب اردیبهشت» سروش صحت، علی خدایی، سارا سالار، محمدرضا تخت‌کشیان و حمید صحت هستند، اظهار داشت: جایزه‌ «کتاب اردیبهشت» در دو بخش داستان و ناداستان با موضوع آزاد برگزار می‌شود و هر شرکت‌کننده فقط می‌تواند یک اثر در هر بخش ارسال کند. مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا اول اسفندماه ۱۴۰۰ است.

وی با توجه به اینکه جایزه اردیبهشت موازی‌کاری با دیگر جوایز ادبی نیست و به کشف استعداد و ادبیات داستانی و استمرار جوایز ادبی کمک خواهد کرد گفت: مشکلات جوایز ادبی در حال حاضر مستمر نبودن آنهاست. جوایز خصوصی به اعتقاد من موفقیت و استمرار بیشتری دارند.

گلشیری درباره وجه تمایز داستان و ناداستان که از موضوعات اصلی این جشنواره هستند گفت: ناداستان و داستان هر دو دارای روایت هستند آنچه این دو را جدا می‌کند، نویسنده است که حضورش در ناداستان پررنگ و آشکار است و در ناداستان تخیل نیز اضافه می‌شود.

سروش صحت عضو هیئت امنای نخستین جایزه کتاب اردیبهشت در نشست خبری این جایزه با توجه به اینکه همیشه خودم را وامدار کتابفروشی‌های قدیمی اصفهان مثل مشعل، تایید، ثقفی و دیگر کتابفروشی‌های اصفهان می‌دانم تاکید کرد: همین‌که آثاری برای این جشنواره نوشته و در آن شرکت داده می‌شود، باعث ایجاد انگیزه و شور ادبی در ادبیات می شود.

وی افزود: سه آرزو برای این جایزه ادبی دارم؛ اولی اینکه تداوم پیدا کند، دوم اینکه گسترش یابد و حوزه‌های دیگر مثل ترجمه و رمان هم وارد آن شود. سومین آرزوی من داشتن داوران خوب برای این جشنواره است چرا که اعتبار هر جایزه به داوران آن جایزه است. حمایت از جوایز ادبی، حمایت از داستان و ناداستان و ادبیات است.

سارا سالار نویسنده و عضو هیات امنای جایزه ادبی اردیبهشت در این نشست تصریح کرد: موضوع جشنواره در صحبتی که با هیات امنا داشتیم، آزاد است و درواقع امسال بیشتر در حال تجربه‌ایم چون سال اول جایزه است. در سال‌های آینده با گستردگی در بخش‌های مختلف جایزه را برگزار می‌کنیم. امیدواریم این جشنواره در شناسایی استعدادها و چاپ داستان نویسندگان قدم موثری بردارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های جانبی مختلفی از جمله کارگاه‌های آموزشی در خلال این جایزه پیش بینی شده است افزود: اولین آن‌ها دوشنبه آینده برگزار می‌شود.

سالار ادامه داد: داستان‌های برگزیده شده و تقدیر شده در اختتامیه منتشر می شوند. اعتقاد داریم که این جایزه ادبی مانند کاشتن بذری برای ادبیات است که به اعتلای آن کمک می‌کند. باید گفت که برگزاری این جایزه ادبی نه تنها برای شرکت‌کنندگان که برای برگزارکنندگانش نیز باعث خوشحالی و ایجاد انگیزه مضاعف می‌شود.

دبیر جایزه کتاب اردیبهشت در پایان این جایزه، کتابی از برگزیدگان این جایزه گردآوری و چاپ خواهد شد تصریح کرد : هیأت داوران و هیأت انتخاب جشنواره هنوز انتخاب نشده است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.