تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
کد خبر : 28652

تحقق ۹۰ درصدی سناریوی ثبت اطلاعات مکانی و توصیفی تاسیسات آبفای اصفهان در سامانه نجما

تحقق ۹۰ درصدی سناریوی ثبت اطلاعات مکانی و توصیفی تاسیسات آبفای اصفهان در سامانه نجما

معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خبرداد؛ تحقق ۹۰ درصدی سناریوی ثبت اطلاعات مکانی و توصیفی تاسیسات آبفای اصفهان در سامانه نجما با تحقق ۹۰ درصدی  برنامه های تدوین شده GIS در سال ۱۴۰۰  از ۴۵ نفر از کارشناسان GIS آبفای استان اصفهان تقدیر شد. به گزارش دنیای اسرار:معاون منابع

Print Friendly, PDF & Email

معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خبرداد؛

تحقق ۹۰ درصدی سناریوی ثبت اطلاعات مکانی و توصیفی تاسیسات آبفای اصفهان در سامانه نجما

با تحقق ۹۰ درصدی  برنامه های تدوین شده GIS در سال ۱۴۰۰  از ۴۵ نفر از کارشناسان GIS آبفای استان اصفهان تقدیر شد.

به گزارش دنیای اسرار:معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان این که دسترسی به اطلاعات مکانی و توصیفی تاسیسات آبفای استان اصفهان در سامانه نجما امکان پذیرشده است تصریح کرد: هم اکنون ۱۰۰ درصد اطلاعات مکانی و توصیفی چاه ها، ۱۰۰ درصد مخازن آب، ۹۵ درصد ایستگاه های گندزدایی و ایستگاه های پمپاژ آب، بیش از ۹۰ درصد فشار شکن ها و شیرهای آتش نشانی ، بیش از ۹۰ درصد کنتورهای حجمی و نزدیک به ۸۰ درصد دستگاه های دبی سنج در سامانه نجما وجود دارد.

مجتبی قبادیان با اشاره به  پیاده سازی سناریوی تدوین شده اطلاعات مکانی و توصیفی تاسیسات در سامانه نجما در سال جاری گفت: عملیات به روز رسانی  اطلاعات مکانی محدوده شهرها، تکمیل اطلاعات مکانی و توصیفی تاسیسات از جمله چاه ها، مخازن، ایستگاه های پمپاژ، تصفیه خانه های آب و فاضلاب و شیرخانه ها در شهرها و روستاها در سامانه نجما  پایان یافته است و به روز رسانی اطلاعات مکانی مربوط به شیرهای آتش نشانی، کنتورهای حجمی و شیرهای فشار شکن شهری نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این که در سال جاری ثبت محدوده مکانی روستاها نیز در سامانه نجما انجام شد افزود: امسال اطلاعات مکانی شیرهای آتش نشانی، کنتورهای حجمی و شیرهای فشار شکن روستایی و همچنین اطلاعات حوادث آب روستایی در سامانه نجما ثبت شد.

معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به فعالیت های دیگر این بخش که در حال انجام است پرداخت و اظهارداشت: ثبت اطلاعات مشترکین جدید ازتاریخ ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۰ در سامانه نجما و به روز رسانی GIS شبکه آب و فاضلاب و مشترکین در مناطقی که GIS  آن قبلا انجام شده است نیز در حال اجراست.

وی به برنامه های پیش رو در سامانه نجما اشاره کرد و گفت: تکمیل GIS شبکه آب و فاضلاب شهری استان،تکمیل GISمشترکین شهری تا سال ۱۴۰۱ و تکمیل GIS شبکه آب ۳۰۰ روستا تا سال ۱۴۰۲ از مهم ترین برنامه ها دراین بخش است.

لازم به یادآوری است:پس از تقدیر از کارشناسان این بخش ، کارگاه آموزشی  شیوه تحقیق و مقاله نویسی با نگاه به GIS ،کاربرد یادگیری ماشین در arcgis و شبکه آب ، فن بیان و مذاکره ،آموزش کاربردی ورود اطلاعات GIS به نرم‌افزار GIS با استفاده از نرم افزارهای Word و Excel و نحوه اجرای GIS روستایی و بررسی عملکرد مناطق نیز برای شرکت کنندگان  برگزار شد.

خبرنگار:محبوبه عزیز

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.