تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
کد خبر : 28692

خالی کردن حساب شهروندان با پیامک جعلی اخطار قطع برق

خالی کردن حساب شهروندان با پیامک جعلی اخطار قطع برق

به گزارش دنیای اسرار:رئیس پلیس فتای استان از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی با ارسال پیامک جعلی قطع برق، اقدام به برداشت از حساب شهروندان می کرد، خبرداد. سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:رئیس پلیس فتای استان از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی با ارسال پیامک جعلی قطع برق، اقدام به برداشت از حساب شهروندان می کرد، خبرداد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه با دریافت پیامک اخطار قطع برق و ورود به لینکی ناشناس و دانلود اپلیکیشن معرفی شده با پرداخت بدهی خود کل موجودی حساب آنها به صورت غیر مجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس را بر آن داشت تا موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: شاکیان در اظهارات خود بیان داشتند به منظور پرداخت بدهی به لینک معرفی شده ورود و اپلیکیشنی با عنوان برق من را دانلود کرده اند و پس از رویت قبض برق ساختگی به منظور پرداخت بدهی به درگاه جعلی هدایت و اطلاعات کارت آنها سرقت شده است.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در بررسی های اولیه مشخص می شود اطلاعات کارت بانکی مالباختگان در درگاه فیشینگ سرقت و با توجه به دسترسی برنامه جعلی به پیامک ها رمز دوم یکبار مصرف آنها نیز سرقت و برداشت از حساب آنها صورت گرفته است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان خاطر نشان کرد: کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شده و وی را جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی دادند.

سرهنگ مرتضوی به کاربران هشدار داد: مجرمان سایبری با ارسال پیامک های جعلی مانند سامانه ثنا، هزینه آگهی، جریمه پلیس راهور، مسدودی سیم کارت و… به راحتی کاربران را ملزم به دانلود اپلیکیشن جعلی و هدایت به درگاه های جعلی می کنند، شهروندان صرفاٌ به سامانه ها و سایت های رسمی و مورد تایید سازمان یا وزارتخانه مربوطه مراجعه کنند و به سرشماره پیامک های دریافتی توجه و اپلیکیشن هایمورد نیاز خود را از منابع معتبر دانلود و استفاده کنند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.