تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
کد خبر : 28705

 تقدیر از برگزیدگان دومین جشنواره مجازی«خانواده آبی» و «پرسش شادابی »

 تقدیر از برگزیدگان دومین جشنواره مجازی«خانواده آبی» و «پرسش شادابی »

با حضور مسئولان آبفا، کانون پرورش فکری و آموزش پرورش استان اصفهان صورت گرفت؛  تقدیر از برگزیدگان دومین جشنواره مجازی«خانواده آبی» و «پرسش شادابی » به گزارش دنیای اسرار:در مراسمی با حضور مسئولان آبفا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش پرورش استان اصفهان از برگزیدگان جشنواره های فرهنگی هنری «خانواده آبی» و «پرسش

Print Friendly, PDF & Email

با حضور مسئولان آبفا، کانون پرورش فکری و آموزش پرورش استان اصفهان صورت گرفت؛

 تقدیر از برگزیدگان دومین جشنواره مجازی«خانواده آبی» و «پرسش شادابی »

به گزارش دنیای اسرار:در مراسمی با حضور مسئولان آبفا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش پرورش استان اصفهان از برگزیدگان جشنواره های فرهنگی هنری «خانواده آبی» و «پرسش شادابی»  تقدیرشد.

در این مراسم که روز یکشنبه ۱۰ بهمن ماه جاری برگزار شد با اهدای جوایزی از ۱۴ اثر برگزیده دومین جشنواره فرهنگی هنری «خانواده آبی» و ۱۸ اثر منتخب دومین «پرسش شادابی» تجلیل به عمل آمد.

در دومین جشنواره «خانواده آبی» که با هدف ایجاد سرگرمی برای خانواده ها و آموزش روش های صرفه جویی در مصرف آب در شرایط خاص کرونایی به روش مجازی برگزار شد تعداد ۲۹۹  اثر در قالب دابسمش، عکس موبایلی، فیلم موبایلی، نمایش، اجرای عروسکی و پای صحبت بزرگترها به دبیرخانه جشنواره رسید.

همچنین در دومین «پرسش شادابی» که آبان ماه امسال همزمان با نواختن زنگ آب در مدارس ابتدایی توسط مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان مطرح شد تعداد ۱۵۰ دانش آموز، مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معلمان آموزش و پرورش پاسخ سوال «چگونه از آب حمایت کنیم تا به ایران قوی مورد نظر رییس جمهور محترم دست یابیم؟» را  به صورت نمایش، شعر، داستان، اجرای عروسکی، پویانمایی، کلیپ و ایده خلاق به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند. 

در مراسم  تقدیر از برگزیدگان دومین جشنواره مجازی«خانواده آبی» و «پرسش شادابی »معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، تبیین فرهنگ مدیریت مصرف در جامعه را مستلزم مشارکت دستگاه های مختلف از جمله آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست و گفت: باید ارزش آب و حفظ و نگهداری از آن را با فرهنگ سازی مناسب به سرمایه های فکری جامعه که کودکان و نوجوانان هستند به خوبی آموزش داد.

محسن صالح به موفقیت آبفا در ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: با اقدامات فنی و فرهنگی صورت گرفته، سرانه مصرف آب از ۱۸۹ لیتر در شبانه روز در سال ۱۳۸۷ به ۱۵۷ لیتر در سال ۱۳۹۸ کاهش یافت که بیانگر موفقیت آمیز بودن برنامه های آموزشی در این زمینه است.

در ادامه این مراسم معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان  از کودکان و نوجوانان به عنوان رسانه ای قوی یاد کرد و خاطرنشان ساخت: با تولید محتوای قوی و صحیح می توان کمک بزرگی به بهینه سازی مصرف آب در جامعه کرد و این از هوشمندی مسئولان آبفای استان است که از این رسانه قوی به خوبی استفاده می کنند.

لیلا سادات ابطحی افزود: باید آموزه های درستی به کودکان و نوجوانان در زمینه مصرف درست آب آموزش  داد تا بتوان به سلامت  از شرایط سخت بی آبی گذر کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان نیز گفت: نگاه متعهدانه و دلسوزانه مسئولان آبفای استان با اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی در زمینه آگاهی بخشی به کودکان و نوجوانان به مفاهیم بهینه سازی مصرف آب قابل تقدیر است .

نسرین باباپور عنوان کرد: آموزش مدیریت درست مصرف آب با روش های خلاقانه و هنری می تواند تاثیر به سزایی در ارتقاء سواد آبی کودکان و در نتیجه حفظ منابع ملی داشته باشد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.