تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
کد خبر : 28806

اجرای تحسین برانگیز گروه ارمنستانی در تئاتر فجر چهلم

اجرای تحسین برانگیز گروه  ارمنستانی در تئاتر فجر چهلم

به گزارش دنیای اسرار:فرهنگ همواره پیوند دهنده موثری برای دیپلماسی غیررسمی کشورها بوده است. قرابت های جغرافیایی و فرهنگی اکنون بین ایران و ارمنستان به سی امین سال همکاری های مشترک رنگ و بویی هنری داده است بطوری که جنبه انسانی آن بیش از بقیه تفاوت ها همدلی مشترک ایجادنموده است.سی امین سالگرد برقراری روابط

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:فرهنگ همواره پیوند دهنده موثری برای دیپلماسی غیررسمی کشورها بوده است. قرابت های جغرافیایی و فرهنگی اکنون بین ایران و ارمنستان به سی امین سال همکاری های مشترک رنگ و بویی هنری داده است بطوری که جنبه انسانی آن بیش از بقیه تفاوت ها همدلی مشترک ایجادنموده است.
سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ارمنستان و ایران اکنون در قالب یک رویدادهنری و با حضور گروه تئاتر هامازگایین ارمنستان در چهلمین جشنواره تئاتر فجر تئاتر آغاز گردیده است.
دوشنبه ۱۹ بهمن ، نمایش «لرتسی ساکو» به کارگردانی نارینه گریگوریان و بازی آرمان ناواساردیان در بخش بین الملل جشنواره فجر ایران به صحنه رفت. نمایش “لورتسی ساکو” نوشته هوهانس تومانیان نویسنده شهیر ارمنی است که در سالن ناظرزاده تماشاخانه ایران شهر با حضور آرسن آواکیان سفیر جمهوری ارمنستان در جمهوری اسلامی ایران و در خیب تماشاگران ایرانی و ارمنی تبار به روی صحنه رفت.
این نمایش یکی از سلسله برنامه های هنریست که با همکاری رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان به مناسبت سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ارمنستان و ایران برگزار می شوند.
تئاتر بعنوان یک زبان بین المللی به یارای تفاهمات دو کشور ایران و ارمنستان آمده تا از این رهگذر به تعمیق روابط دیرینه بپردازد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.