تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
کد خبر : 28847

کنفرانس‌های علمی سبب توسعه صنعت بازی‌سازی رایانه‌ ای در کشور شده است

کنفرانس‌های علمی سبب توسعه صنعت بازی‌سازی رایانه‌ ای در کشور شده است

استاد دانشگاه اصفهان: کنفرانس‌های علمی سبب توسعه صنعت بازی‌سازی رایانه‌ ای در کشور شده است عضو هیات علمی و مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان گفت: برگزاری ۶ دوره کنفرانس علمی در استان با موضوع “بازی‌های رایانه‌ای”، این صنعت را در ایران توسعه داده است. به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا: جواد راستی، در

Print Friendly, PDF & Email

استاد دانشگاه اصفهان:

کنفرانس‌های علمی سبب توسعه صنعت بازی‌سازی رایانه‌ ای در کشور شده است

عضو هیات علمی و مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان گفت: برگزاری ۶ دوره کنفرانس علمی در استان با موضوع “بازی‌های رایانه‌ای”، این صنعت را در ایران توسعه داده است.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا: جواد راستی، در نشست خبری هفتمین کنفرانس بین‌المللی “بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها” افزود: تاکنون ۶ دوره از این کنفرانس برگزار و ۴۰۰ مقاله از اساتید و متخصصان رشته‌های مختلف و مرتبط با موضوع بازی‌های یارانه‌ای بررسی شده است.

وی بیان کرد: این مقاله‌ها در رشته‌های مختلف فنی و مهندسی، رایانه، روانشناسی، حقوق، جامعه‌شناسی و پزشکی ارائه شده که هدف آنها جریان‌سازی برای رونق صنعت بازی‌سازی در کشور است.

دبیر هفتمین کنفرانس “بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها” ادامه داد: این رویداد علمی و راه‌اندازی کمیته تخصصی و ایجاد مرکز نوآوری صنایع سرگرمی در دانشگاه اصفهان، فرصت سازی برای توسعه صنعت بازی‌های رایانه‌ای را فراهم ساخته است.

وی با اشاره به دیدگاه‌های مثبت و منفی در باره بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: تاثیرات روحی و جسمی از مصادیق این رشته بوده که در کنفرانس های علمی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و از طرفی بر جنبه‌های سازنده و اثرگذار تولید در این عرصه اثر گذاشته است.

راستی اضافه کرد: تولید بازی رایانه‌ای یک اقدام بین رشته‌ای به شمار می‌رود و تیم‌سازی در این عرصه با استفاده از ظرفیت‌های مختلف علمی و پژوهشی علوم مختلف دانشگاهی، در پیشرفت کار موفق بوده است.

وی با اشاره به اینکه دیدگاه‌های روانشناسان، پزشکان و جامعه شناسان در حوزه تاثیر بازی‌های رایانه‌ای به بهبود جسمی و روحی افراد کمک کرده است، خاطرنشان کرد: چنین نگرش های علمی بر موضوعات بازی‌های رایانه‌ای تاثیر گذاشته است.

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان با بیان‌اینکه هفتمین دوره کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای با محوریت این دانشگاه، بنیاد بازی‌های رایانه‌ای و پشتیبانی نظام روانشناسی و ستاد علوم روانشناختی برگزار می‌شود، اظهار داشت: این رویداد علمی و صنعتی، پنجشنبه و جمعه هفته آینده(پنجم و ششم اسفند) با حضور اساتید و فعالان رشته های مرتبط با موضوع از داخل کشور و دیگر کشورهای دنیا مثل آمریکا، هلند، اسکاتلند، ایتالیا و فنلاند بصورت برخط(آنلاین) برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۰۱ مقاله به این کنفرانس علمی رسیده است، یادآور شد: ۶۷ مقاله با نظر داوران که از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های کشور هستند، پذیرفته شده است که در زمان برگزاری برنامه این نشست ارائه می‌شود.

معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در این نشست خبری به کارکردهای و دستاوردهای این کنفرانس اشاره کرد و گفت: سرمایه انسانی متخصص داخلی فعال در حوزه بازی‌سازی یارانه‌ای، بدلیل ناشناختگی و نبود صنعت فعال در ایران، تمایل به مهاجرت به دیگر کشورها دارند در حالی که باید از این نیروها در درون کشور استفاده شود.

حامد نصیری یادآور شد: ایجاد فرصت برای تقویت صنعت بازی‌سازی می‌تواند به حفظ سرمایه انسانی کمک کند و بستر را برای مشارکت دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به‌منظور تولید محتوای فرهنگی و کمک به جامعه مهندسین در تولید بازی فراهم سازد.

وی در عین حال از نبود سیاستگذاری مناسب و حمایت‌های قانونی از این صنعت انتقاد کرد و افزود: حضور اساتید حقوق در این کنفرانس به تدوین قوانین و مطالبه از حاکمیت برای ساماندهی این حوزه کمک می‌کند.

کنفرانس علمی”بازی‌های رایانه‌ای با هدف بررسی فرصت‌ها و چالش‌ها” از سال ۱۳۹۴ به همت دانشگاه اصفهان برگزار شده است که امسال هفتمین دوره آن نیز برگزار خواهد شد.

همایش بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» توسط دانشگاه اصفهان و با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.