تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
کد خبر : 29092

حلقه مفقوده اتصال مرکز تحقیقات و حوزه اجرا

حلقه مفقوده اتصال مرکز تحقیقات و حوزه اجرا

معاون وزیر و سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مطرح کرد؛ حلقه مفقوده اتصال مرکز تحقیقات و حوزه اجرا به گزارش دنیای اسرار:معاون وزیر و سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: با اتصال این مرکز به حوزه اجرا و ورود کاربردی به کارهای اجرایی می‌توان تاثیرات مثبت در بخش‌های هزینه‌ای، سرعت و

Print Friendly, PDF & Email

معاون وزیر و سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مطرح کرد؛
حلقه مفقوده اتصال مرکز تحقیقات و حوزه اجرا
به گزارش دنیای اسرار:معاون وزیر و سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: با اتصال این مرکز به حوزه اجرا و ورود کاربردی به کارهای اجرایی می‌توان تاثیرات مثبت در بخش‌های هزینه‌ای، سرعت و کیفیت را مشاهده و از منابع به بهترین نحو استفاده کرد.
علیرضا قاری‌قرآن معاون وزیر و سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص چالش‌ها، راهکارها، نقاط ضعف و قوت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهار کرد: این مرکز یکی از مراکزی است که براساس مصوبه مجلس تاسیس شده است و از آنجایی که مبحث مسکن در دهه‌های گذشته نیز مسئله ای مهم در کشور بوده، این مرکز با هدف تدوین و اجرای برنامه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی در مورد ساختمان و مسکن به طور متمرکز به عنوان روش‌ها و فنون مختلف و جدید ساخت و ساز، تهیه و تدوین ضوابط و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های کاربردی آنها، صدور گواهی فنی برای تولیدات مصالح و … ایجاد می‌شود.

وی افزود: پس از ادغام دو وزارتخانه (راه و ترابری) و (مسکن و شهرسازی)، ضمن حفظ شانیت این مرکز، بخش‌هایی از راه و ترابری نیز به آن اضافه شد.

معاون وزیر و سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه این مرکز اصطلاحاً اتاق فکر حوزه‌های مختلف و متعدد وزارت راه و شهرسازی است و تحقیقات کاربردی انجام می‌دهد اذعان داشت: هدف اصلی در مرکز این است که با انجام کار مطالعاتی در حوزه‌های تخصصی، به مجموعه اجرایی یاری رساند تا بتوانند کارها را با سرعت، دقت و کیفیت بهتر انجام دهند و هزینه‌ها نیز کاهش یابد.

وی با اشاره به آزمایشگاه‌های منحصر به فرد مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در بعضی از بخش‌ها گفت: بخشی از گواهینامه‌های فنی که توسط این مرکز ارائه می‌شود الزام آور بوده و بخشی دیگر جنبه اعتبار دهی دارد.

قاری‌قرآن تصریح کرد: با توجه به اینکه در این مرکز بر روی موضوعات خاص مطالعه می‌شود و لازم است اطلاعات به روز باشد می‌بایست این اطلاعات در حوزه اجرایی استفاده شود لیکن متاسفانه حلقه مفقوده ای در این بین مشاهده می‌شود به این معنا که فاصله‌ای میان این اطلاعات و حوزه اجرا وجود دارد.

وی افزود: امروزه بعضاً در حوزه‌های مختلف اجرایی دهه‌های متمادی از روش‌های سنتی استفاده می شود در حالی که در فضای دانشگاهی نوآوری‌های زیادی ایجاد شده است.

معاون وزیر و سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بیان داشت: در حال حاضر یکی از اهداف در نظر گرفته شده این است که مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به بدنه وزارتخانه و ادارات کل استان‌ها به صورت ساختاری متصل شود.

وی با بیان اینکه ترکیب و بدنه ی این مرکز یک مجموعه با پتانسیل بالا و سرمایه فکری و انسانی است، گفت: از آنجایی که مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی طیف کاری و میزان تاثیر اقدامات در کلان را می‌بیند، در صورتی که به طور کاربردی وارد کارهای اجرایی شود قطعاً می‌تواند در بخش‌های هزینه‌ای، سرعت و کیفیت تاثیرگذار باشد و از منابع به بهترین نحو استفاده شود.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.