تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
کد خبر : 29107

توزیع ۱۴ هزار سبد کالا در میان مددجویان بهزیستی در ضیافت مهربانی

توزیع ۱۴ هزار سبد کالا در میان مددجویان بهزیستی در ضیافت مهربانی

معاون اداره کل بهزیستی اصفهان خبر داد: توزیع ۱۴ هزار سبد کالا در میان مددجویان بهزیستی در ضیافت مهربانی به گزارش دنیای اسرار:معاون امور مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان اصفهان از اجرای طرح ضیافت مهربانی، شبی به رنگ خدا و مهر رمضان خبر داد و گفت: تاکنون حدود ۱۴ هزار سبد کالا تهیه شده

Print Friendly, PDF & Email

معاون اداره کل بهزیستی اصفهان خبر داد:

توزیع ۱۴ هزار سبد کالا در میان مددجویان بهزیستی در ضیافت مهربانی

به گزارش دنیای اسرار:معاون امور مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان اصفهان از اجرای طرح ضیافت مهربانی، شبی به رنگ خدا و مهر رمضان خبر داد و گفت: تاکنون حدود ۱۴ هزار سبد کالا تهیه شده و در بین خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی توزیع شده است.

امید رحمانیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اجرای طرح شبی به رنگ خدا، اظهار کرد: در این طرح، خیرین میهمان مددجویان سازمان بهزیستی می‌شوند و یک شب را در کنار خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی افطار می‌کنند. هزینه افطار به عهده خیرین است، اما با حضور در منزل مددجویان بهزیستی، سر سفره آن‌ها می‌نشینند و با آن‌ها افطار می‌کنند.

وی گفت: هدف از اجرای طرح «شبی به رنگ خدا» این بود که خیرین از نزدیک با مشکلات مددجویان بهزیستی آشنا شوند. به‌عنوان‌مثال وقتی خیری به منزل یک بیمار قطع نخاع می‌رود، شرایط زندگی او را از نزدیک بهتر درک می‌کند. یکی دیگر از اهداف این طرح، اطمینان و اعتمادسازی در بین خیرین است که می‌بینند کمک‌هایشان به دست خانواده‌های مددجویان می‌رسد و رغبت بیشتری به کمک پیدا می‌کنند.

معاون امور مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان با اشاره به استقبال خوب خیرین از طرح شبی به رنگ خدا، افزود: سازمان بهزیستی به‌عنوان تخصصی‌ترین نهاد حمایتی، در بخش مشارکت‌های مردمی، هبه خاص را سرلوحه خود قرار داده تا هر کمک خیرین، به‌صورت خاص برای خانواده‌های نیازمند هزینه شود.

وی یکی دیگر از طرح‌های ماه رمضان را طرح ضیافت مهربانی اعلام کرد و افزود: این طرح به‌طور عام است و هرکسی با هر نیتی در ماه رمضان می‌تواند برای تهیه سبد کالا مشارکت کند. در این راستا تاکنون حدود ۱۴ هزار سبد کالا تهیه شده و در بین خانواده‌های تحت پوشش توزیع شده است.

رحمانیان ادامه داد: طرح دیگر مهر رمضان است که ویژه خانه‌های کودک و نوجوان به‌صورت مشترک با معاونت امور اجتماعی برگزار می‌کنیم. در این طرح هر شب دیداری با فرزندان مراکز شبه خانواده داریم.

به گفته وی، در حال حاضر ۴۰ مرکز شبه خانواده در کل استان داریم و نزدیک به هزار و ۲۰۰ نفر به‌صورت شبانه‌روزی از خدمات سازمان بهزیستی استفاده می‌کنند.

معاون امور مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان در مورد طرح رضایت نیز گفت: قبل از ماه رمضان تفاهم‌نامه‌ای با سازمان زندان‌ها داشتیم که در برنامه یک شهر ضیافت، مبالغی جمع‌آوری و برای آزادی زندانیان صرف می‌شود.

وی به طرح برکت، ویژه جمع‌آوری فطریه و کفاره اشاره و تصریح کرد: تمام مراجع عظام این اجازه را داده‌اند که سازمان بهزیستی کفاره و فطریه را جمع‌آوری کند و برای کمک به مددجویان بهزیستی هزینه شود.

رحمانیان با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به ۱۲۳ هزار پرونده در بخش توان‌بخشی و حدود ۱۰ هزار پرونده از زنان سرپرست خانوار در استان داریم، گفت: خیرین همیشه از سازمان بهزیستی حمایت کرده‌اند و با عملکرد خوب سال گذشته امیدواریم امسال هم شاهد کمک‌های خیرین برای خدمات‌رسانی بیشتر به مددجویان بهزیستی باشیم.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.