تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵
کد خبر : 29263

برگزاری پنجمین جشنواره مسابقات مناظره دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی در اصفهان

برگزاری پنجمین جشنواره مسابقات مناظره دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی در اصفهان

به گزارش دنیای اسرار :ررئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان نقش مهمی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در توسعه فرهنگی به خصوص در حوزه دین، هنر، اندیشه، صنعت و کشاورزی داشته و تمدن‌ساز بوده است، گفت: پنجمین جشنواره مسابقات مناظره دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان به میزبانی مرکز

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار :ررئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان نقش مهمی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در توسعه فرهنگی به خصوص در حوزه دین، هنر، اندیشه، صنعت و کشاورزی داشته و تمدن‌ساز بوده است، گفت: پنجمین جشنواره مسابقات مناظره دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان به میزبانی مرکز آموزش علمی کاربردی اصفهان سیتی سنتر برگزار می شود.

بهزاد رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هر ساله معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، مسابقات مناظره دانشجویی را با هدف رشد و شکوفایی فرهنگ گفت‌وگو، زمینه‌سازی برای شکل‌گیری تفکر خلاق و نقاد در میان دانشجویان، ایجاد انگیزه در جامعه در راستای گرایش به ارتقاء دانش و آگاهی، آموزش مسائل و مطالب علمی به‌ صورت جذاب، قابل پذیرش و اثربخش و تمرین و تقویت فعالیت‌های گروهی منسجم و هدفمند در این دانشگاه برگزار می‌ گردد.

وی با بیان اینکه نسل جوان، مدیران آینده کشور هستند، تصریح کرد: برگزاری مسابقات کشوری به صورت آنلاین و یا حضوری نسبت به شرایط موجود کشور در خصوص بیماری کرونا دارد و با هماهنگی دبیرخانه مرکزی تصمیم لازم اتخاذ شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان اصفهان افزود:در هفته آینده این مسابقات به مدت سه روز از ۲۵ تا ۲۷ اردیبهشت ماه به صورت مجازی برگزار می‌شود، اما مناظرات مرحله فینال به صورت حضوری در سه خرداد ماه مصادف با آزادسازی خرمشهر برگزار خواهد شد.

رضایی با توجه به اینکه در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی سعی شد فرهنگ گفت‌وگو با برگزاری مناظرات دانشجویی در بین دانشجویان گسترش یابد، ابراز داشت:۲۴ تیم از ۲۴ استان در این رویداد شرکت می‌کنند. امید است اصفهان بتواند میزبان خوبی برای مسابقات باشد ومسابقات با رعایت عدالت برگزار شود.

وی اضافه کرد: کارگاه‌هایی برای آموزش دانشجویان وایجاد هماهنگی بین داوران تا کنون برگزار شده است. داوران باید در محل برگزاری مسابقات حضور داشته باشند؛ بنابراین تصمیم گرفته شد در مرحله اول داوران از استان اصفهان باشند. برای مرحله فینال به دانشگاه‌های مختلف فراخوان داوری داده شده است. مشخصات داوران در سایت مسابقات کاملاً
اطلاع‌رسانی شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان اصفهان با اشاره به اینکه آئین‌نامه‌ها بازبینی و کاملاً شفاف بوده و به اطلاع همه استان‌ها رسیده است، خاطر نشان کرد: استان اصفهان به عنوان یک برگزارکننده بی‌طرف، به دنبال آن است که همه ابزار علمی لازم فراهم شود تا اجحافی در حق گروه‌ها انجام نشود و ناظر این مسابقات ستاد مرکزی دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

دبیر علمی پنجمین دوره مناظرات دانشجویی دانشگاه‌های علمی‌کاربردی کشور با اشاره به اینکه هر استان یک تیم در مسابقات شرکت می‌کند، هر تیم شامل شش نفر، یک نفر مربی، یک نفر سرپرست و چهار دانشجو شامل دو سخنران و دو محقق است، گفت: ۱۷۰ گزاره احصا و به دبیرخانه مسابقات در تهران ارسال شد. از مجموع این گزاره‌ها ۱۳۹ مورد به تأیید رسید و دانشجویان از بین آن‌ها موضوعات خود را انتخاب کردند.

غلامرضا مالکی با اشاره به اینکه امسال چند اولین دارد، تشریح کرد: در این دوره از مسابقات برای اولین بار داوران از بین مدرسان دانشگاه علمی‌کاربردی انتخاب شده‌اند؛ همچنین برای اولین بار استان‌ها ملزم به برگزاری مسابقه بین دانشجویان و معرفی تیم‌های برتر شدند. به رغم حاکم شدن شرایط کرونایی بر مراکز دانشگاهی، حدود یک سوم مراکز فعال کشور در مرحله استانی این مسابقات تیم داشتند. ۱۶۶ تیم از مراکز مختلف در مرحله استانی این مسابقات شرکت کردند که آمار قابل توجهی است.

خبرنگار: مهتاب خیری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.