تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۳۹
کد خبر : 29361

ثبت رکورد ماهیانه تولید و جذب چدن مذاب

ثبت رکورد ماهیانه تولید و جذب چدن مذاب

در ذوب آهن اصفهان محقق شد ثبت رکورد ماهیانه تولید و جذب چدن مذاب به گزارش دنیای اسرار:نلاشگران بخش های کوره بلند و فولادسازی ذوب آهن اصفهان موفق شدند در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ رکورد جدیدی در تولید و جذب چدن مذاب به ثبت برساندند. مهرداد تولاییان معاون بهره برداری شرکت با اعلام این خبر و

Print Friendly, PDF & Email

در ذوب آهن اصفهان محقق شد

ثبت رکورد ماهیانه تولید و جذب چدن مذاب

به گزارش دنیای اسرار:نلاشگران بخش های کوره بلند و فولادسازی ذوب آهن اصفهان موفق شدند در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ رکورد جدیدی در تولید و جذب چدن مذاب به ثبت برساندند.

مهرداد تولاییان معاون بهره برداری شرکت با اعلام این خبر و با بیان این که افزایش قیمت حامل های انرژی، زغال و کک بر  قیمت تمام شده محصولات تاثیر دارد، گفت: با افزایش قیمت مواد اولیه و حامل های انرژی، ذوب آهن اصفهان با برنامه ریزهای علمی، افزایش بهره وری و تولید به ویژه افزایش تولید چدن را در دستور کار قرار داد که خوشبختانه با تلاش همکاران در بخش کوره بلند و سایر بخش ها، موفق شدیم با تولید ۲۶۱ هزار تن چدن مذاب در اردیبهشت ماه، سقف تولید ماهیانه این محصول را افزایش دهیم.

معاون بهره برداری شرکت با بیان این که بیشترین مقدار تولید چدن در تاریخ ذوب آهن اصفهان در اردیبهشت ماه امسال رقم خورد افزود: این موفقیت با مصرف بهینه کک در کوره بلندها، حاصل شده است.

وی با بیان این که در نیمه دوم ۱۴۰۰ کنورتورهای فولادسازی تعمیرات و  بازسازی شدند افزود: با این تعمیرات  ظرفیت جذب چدن در بخش فولادسازی افزایش یافت و باعث شد در اردیبهشت ماه سال جاری، رکورد جدیدی با جذب  ۲۲۸ هزار تن چدن مذاب در این بخش محقق شود که ۲ درصد از برنامه های مصوب تولیدی شرکت بیشتر است.

تولاییان از ارزش افزوده ۴ هزار تومانی فولاد نسبت به چدن خبر داد و تاکید کرد:  ذوب آهن اصفهان علاوه بر افزایش مقدار تولید،  بر محصولات با ارزش افزوده بیشتر تمرکز دارد و در همین راستا  برنامه ریزی کردیم برای اولین بار فولاد ویژه شمش C۶۰ تولید کنیم تا بیش از پیش، سود دهی محصولات شرکت را افزایش دهیم.

معاون بهره برداری شرکت با بیان این که ذوب آهن اصفهان با  بیش از نیم قرن تجربه و با تحلیل های علمی و درک درست از عوامل تاثیر گذار داخلی و جهانی برای هر شرایطی برنامه اقتضایی و آمادگی لازم را دارد، تصریح کرد:  بر اساس همین تحلیل ها برنامه ریزی شده تا با تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر مانند کلاف ، انواع H ،آرک معدنی، TH۳۶ ، V۲۱  و ریل معدن  و… حداکثر سود آوری و بهره وری را برای شرکت داشته باشیم.

وی از تمرکز تمام بخش های تولیدی کارخانه بر محصولات با ارزش افزوده خبر داد و گفت: از خردادماه سال جاری برای کاهش مصارف کک، برنامه تزریق پودر زغال به کوره بلندها را در دستور کار قرار دادیم.

شایان ذکر است؛ رکورد ماهیانه سی و یک روزه پیشین تولید چدن کوره بلندهای ذوب آهن اصفهان مربوط به  سال ۱۳۹۳ و بالغ بر ۲۵۷ هزار تن بوده است.

 

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.