تاریخ انتشار : شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
کد خبر : 29446

انتخاب پایان‌نامه دانشجوی دانشگاه اصفهان به عنوان پایان نامه برتر انجمن مهندسان مکانیک ایران در سال ۱۴۰۰

انتخاب پایان‌نامه دانشجوی دانشگاه اصفهان به عنوان پایان نامه برتر انجمن مهندسان مکانیک ایران در سال ۱۴۰۰

انجمن مهندسان مکانیک ایران، پایان نامه دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مهندسی مکانیک دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اصفهان را به عنوان پایان نامه برتر ۱۴۰۰ انتخاب کرد. به گزارش دنیای اسرار، وحید پورریاحی دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک دانشگاه اصفهان از پایان‌نامه ی خود تحت عنوان “تاثیر پارامترهای هندسی یک ساختار ساندویچی با هسته لانه‌زنبوری

Print Friendly, PDF & Email

انجمن مهندسان مکانیک ایران، پایان نامه دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مهندسی مکانیک دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اصفهان را به عنوان پایان نامه برتر ۱۴۰۰ انتخاب کرد.

به گزارش دنیای اسرار، وحید پورریاحی دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک دانشگاه اصفهان از پایان‌نامه ی خود تحت عنوان “تاثیر پارامترهای هندسی یک ساختار ساندویچی با هسته لانه‌زنبوری آلومینیومی بر رفتار ارتعاشی آن” به راهنمایی دکتر محمد حیدری رارانی با کسب نمره عالی دفاع نموده است.
این پایان نامه در امتداد یک طرح پژوهشی برون دانشگاهی با سازمان فضایی ایران-پژوهشکده مواد و انرژی تعریف شده است.
ماهواره ها در حین پرتاب دچار ارتعاشات شدید هستند و معمولا بدنه آن ها از ساختارهای ساندویچی که شامل دو ورق آلومینیومی و یا کامپوزیتی با یک هسته لانه زنبوری است تشکیل شده است تا با کاهش وزن، استحکام لازم در برابر بارهای مکانیکی و ارتعاشات را داشته باشد.
از آنجا که در حین فرآیند تولید لانه زنبوری های آلومنیومی، تغییر برخی پارامترهای هندسی مانند تغییر ضخامت ورق مورد استفاده و یا ضخامت و نوع چسب می تواند تاثیر قابل توجهی بر رفتار هسته داشته باشد، در این پایان نامه با بررسی تجربی و عددی این پارامترهای هندسی، روابط تئوری جدیدی برای محاسبه خواص مکانیکی ارائه شده و در ادامه ارتعاشات عرضی صفحات ساندویچی با هسته لانه‌زنبوری به صورت عددی و تجربی مطالعه شده است.
دستاوردهای پژوهشی این پایان نامه چاپ یک مقاله در مجله Journal of Sandwich Structures and Materials با ضریب تاثیر (IF) 5/5 در سال ۲۰۲۲ و ارائه یک مقاله در کنفرانس بین المللی آکوستیک و ارتعاشات در سال ۲۰۲۱ می باشد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.