تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵
کد خبر : 29744

رشد آزادی زندانیان با کمک خیرین/رشد دادرسی الکترونیک و پابند در سال ۱۴۰۰ و۱۴۰۱

رشد آزادی زندانیان با کمک خیرین/رشد دادرسی الکترونیک و پابند در سال ۱۴۰۰ و۱۴۰۱

مدیرکل زندان های استان در هفته قوه قضاییه خبر داد رشد آزادی زندانیان با کمک خیرین/رشد دادرسی الکترونیک و پابند در سال ۱۴۰۰ و۱۴۰۱ به گزارش دنیای اسرار،علیرضا بابایی مدیر کل زندان های استان در آستانه هفته قوه قضاییه،ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و ۷۲ تن از یاران باوفای شهید مظلوم

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل زندان های استان در هفته قوه قضاییه خبر داد
رشد آزادی زندانیان با کمک خیرین/رشد دادرسی الکترونیک و پابند در سال ۱۴۰۰ و۱۴۰۱
به گزارش دنیای اسرار،علیرضا بابایی مدیر کل زندان های استان در آستانه هفته قوه قضاییه،ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و ۷۲ تن از یاران باوفای شهید مظلوم دکتر بهشتی از خدمات وتلاش های صورت گرفته در مجموعه زندان های استان سخن گفت.
وی با اشاره به برنامه های اجرا شده در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ گفت:سنت حسنه آزادی زندانیان با کمک خیرین و‌نیکوکاران اصفهانی در سال جاری در سی برنامه تلویزیونی یک شهر ضیافت و حدود ۴۰ جشن گل ریزان در استان برگزار که ماحصل آن آزادی ۳۲۴ زندانی با کمک حدود ۶۴ میلیارد تومان بوده است.
بابایی تصریح کرد:در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۲۶ زندانی با مبلغی حدود‌۲۳ میلیارد تومان و در سال ۹۳ تعداد ۲۸ زندانی با مبلغ حدود پنج و نیم میلیارد تومان از زندان های استان آزاد که در سال جاری با رشد ۱۰ برابری نسبت به سال ۹۳ روبرو بوده است .
مدیر کل زندان های استان در ادامه با اشاره به نقش مهم خیرین و مددکاران در اخذ رضایت از شکات گفت:در سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۲۰ نفر با مبلغی حدود ۱۱ میلیاردو ۴۰۰ میلیون تومان از زندان ها رهایی یافتند و در مدت سه ماهه گذشته نیز ۲۴۰ نفر با ۴۶ میلیارد و ۸۳۰ میلیون از بند رهایی و به آغوش خانواده بازگشته اند.
عضو شورای قضایی استان در ادامه به روند آزادی زندانیان با کمک خیرین و‌نیکوکاران و شورای حل اختلاف اضافه کرد:جلسات صلح و سازش شورای حل اختلاف شعبه ۲۱ مستقر در زندان با همکاری موسسه خیریه حضرت امام موسی کاظم(ع) در سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۲۰ نفر و در سال ۱۴۰۱ تعداد ۶۸ نفر را از زندان های استان آزاد و به آغوش خانواده ها بازگردانده اند.
وی ادامه داد:شوراهای حل اختلاف ۱۴ گانه در زندان های استان نیز در سال ۱۴۰۰تعداد ۱۰۹۳ نفر پدر دوماهه سال جاری نیز تعداد ۳۴۵ نفر را به آغوش خانواده و جامعه بازگردانده اند.
بابایی یکی دیگر از تلاش ها وفعالیت های موقر در زندانبانی اسلامی را اخذ رضایت و‌رافت اسلامی بیان کرد و افزود:با تلاش مددکاران خیرین و‌مسئولین زندان های استان اولیا دم محکومان به قصاص در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۱ نفر را بطور قطعی از قصاص نجات داده و تعداد ۱۳ زندانی دیگر را فعلا بصورت مشروط که با ادامه پیگیری ها به قطعی تبدیل خواهد شد.
وی ادامه داد در همین راستا در طی دوماهه اول سال جاری تعداد ۵ نفر دیگر نیز از قصاص نفس رهایی و ۲ نفر نیز بطور مشروط رهایی یافتند .
نائب رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان اصفهان همچنین گفت:در سال ۱۴۰ مبلغ ۱۸ میلیارد و ۲۲۸ میلیون و ۸۹۷هزار ریال کمک های نقدی و در سه ماهه اول سال جاری نیز مبلغ ۳۵ میلیارد و ۲۰۳ میلیون و ۵۱۸ هزار ریال کمک نقدی به خانواده های تحت پوشش انجمن ها شده است.
مدیرکل زندان های استان در بخش دیگری از این گزارش به موضوع مهم اشتغال و حرفه آموزی زندانیان اشاره کرد و گفت:اشتغال و حرفه آموزی به عنوان یکی از اولویت های مهم سازمانی در امر اصلاح و تربیت است که در استان اصفهان توسط بنیاد تعاون در بخش کارگاهی و قرار دادبا بخش خصوصی زمینه اشتغال را برای مددجویان مهیا تا جایی که در سال گذشته ۲۴۱۹ نفر توسط بنیاد تعاون بکارگیری شده و در مجموع مبلغ ۱۴۱ میلیارد و ۱۶ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۹۸۵ ریال حقوق و دستمزد پرداخت شده و در سال جاری نیز تعداد ۲۷۱۴ نفر مشغول و مبلغ ۵۳ میلیارد و ۶۱۷ میلیون و ۷۰۶ هزار
و۱۵۵ ریال حقوق دریافت نموده اند.
بابایی در ادامه اظهار کرد:انجمن های حمایت نیز در سال گذشته تعداد ۲۱۳۲ نفر از زندانیان را در استان به اشتغال مشغول که ما حصل آن پرداخت ۴۳۷ میلیارد و‌۸۰۶ میلیون و ۲۵۹ هزار و‌۵۰ ریال حقوق و دستمزد بوده و در سال جاری نیز ۲۲۷۳ نفر با ۱۲۱ میلیارد و ۲۴۶ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۶۹ ریال پرداخت شده که میزان رشد پرداخت حقوق و دستمزد زندانیان استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۶ درصد بوده است .
علیرضابابایی مدیر کل زندان های استان در زمینه فعالیت های فرهنگی هنری در سطح زندان های استان نیزاظهارداشت:فعالیت های اصلاحی و تربیتی از جمله فرایند ها واقدامات موثری است که به طور روزانه در تمامی زندان هااجرا وماحصل آن وجود ۳۲۹ نفر زندانی حافظ قرآن کریم از یک جز تا سی جز بوده است.
وی در ادامه با اشاره به بخش آموزش کلاسیک و نهضت سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۴۰۱ که تعداد ۴۹۸ نفر زندانی مشغول بوده اند تصریح کرد:اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن کریم در زندان های استان تعداد ۱۲۹۶ نفر را شامل شده که در همین راستا در مسابقات قرآنی که بصورت منطقه ای برگزار شد اصفهان حائز رتبه اول گردید.
عضو کمیسیون عفو استان در ادامه گزارش خود به فعالیت های قضایی صورت گرفته در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیز اشاره ای کرد و افزود:در سال ۱۴۰۰ با همت و تلاش و تعامل و مشارکت اعضا کمیسیون عفو استان تعداد ۱۲۳۸ نفر مشمول عفو شده اندو در سه ماهه اول سال جاری نیز ۹۶ نفر از تسهیلات عفو موردی بهره مند شده اند.
وی‌درادامه بااشاره به اینکه در سال گذشته ۴۹۱ نفرو در سال جاری ۹۰نفر از زندانیان غیر بومی به استان های خود منتقل شده اند .
عضو شورای قضایی استان همچنین در ادامه به اجرای طرح پابند الکترونیکی نیز اشاره ای کرد و گفت:اجرای این طرح یکی از دستاوردهای مهم سند تحول قضایی کشور بوده که در همین راستا در سال ۱۴۰۰ با اجرای این طرح تعداد ۵۰۹ نفر و در سه ماهه گذشته نیز ۱۱۵ نفر را شامل شده است.
مدیر کل زندان های استان در ادامه با اشاره به اجرای یکی دیگر از برنامه های سند تحول قضایی کشور در خصوص دادرسی الکترونیک نیز گفت:اجرای دادرسی الکترونیک در زندان های استان از جمله اقدامات موثر وخوبی است که با هدف پیشگیری از آسیب های احتمالی اجرایی گردیده و در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۳۲۵۵ نفر و در سال جاری نیز ۶۹۹۳ نفر را شامل که درسال ۱۴۰۰ حدود ۷۱ درصد رشد و در طی مدت سه ماهه گذشته سال جاری نیز حدود ۷۵ درصد از اعزام ها بصورت الکترونیکی برگزارشده است.
وی در پایان از تلاش ها و خدمات مجموعه قضایی،دستگاههای اجرایی و‌خیرین و‌نیکوکاران اصفهانی در راستای رسیدن به اهداف سازمانی این مجموعه قدردانی کرد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.