تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
کد خبر : 29756

صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی، ثمره ۱۱ ماه کار کمیسیون عمران و شهرسازی شورا

صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی، ثمره ۱۱ ماه کار کمیسیون عمران و شهرسازی شورا

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان: صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی، ثمره ۱۱ ماه کار کمیسیون عمران و شهرسازی شورا رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از اولویت‌های کاری این کمیسیون شهرسازی الکترونیک بود که این روزها پس از حدود ۱۱ ماه شاهد به ثمر نشستن آن هستیم. به گزارش دنیای

Print Friendly, PDF & Email

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:
صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی، ثمره ۱۱ ماه کار کمیسیون عمران و شهرسازی شورا
رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از اولویت‌های کاری این کمیسیون شهرسازی الکترونیک بود که این روزها پس از حدود ۱۱ ماه شاهد به ثمر نشستن آن هستیم.

به گزارش دنیای اسراررسول میرباقری در نطق میان‌دستور چهل و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر، با گرامیداشت سالروز شهادت شهید آیت‌الله دکتر بهشتی با اشاره به ۵ ویژگی‌ مدیریتی شهید بهشتی اظهار کرد: فروتنی شهید بهشتی از ویژگی‌های بارز او بود. هیچ گاه متانت و ابهتی که داشت باعث نمی‌شد برخورد مودبانه همراه با عاطفه‌اش با کسی کمرنگ شود.

وی با اشاره به حق پذیری شهید بهشتی گفت: اگر موضوعی به ضرر او نیز بود می‌پذیرفت و در مقابل سخت حق تسلیم می‌شد و این برگرفته از صفای روح او بود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهید بهشتی مقید به نظم بود، حتی در ایام تعطیل که وقت مخصوص خانواده‌اش بود درخواست دیدار مسئولان کشوری حتی میهمانان خارجی را قبول نمی‌کرد.

وی با اشاره به صبر و بردباری شهید بهشتی گفت: همسر شهید بهشتی بر ملایمت و صبر او تاکید می‌کند و می‌گوید در سرتاسر زندگی او حتی یک مورد عصبانیت بی مورد به یاد ندارم.

میرباقری با اشاره به روحیه استقامت شهید بهشتی گفت: این جمله از او به یادگار مانده است که ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت. در برابر همه اتهامات و اهانت‌هایی که به او می‌کردند سکوت اختیار می‌کرد و فقط به انجام وظیفه مشغول بود و همین سِر مظلومیت شهید بهشتی بود. بنی صدر و طرفدارانش با این همه شایعات علیه ایشان و تخریب شخصیتش نتوانستند در عزم او خللی وارد کنند.

وی ادامه داد: شهید بهشتی تمام تعلیمات و ارزش‌هایی که مروج آن بود را در زندگی خود عینیت بخشیده بود. دوگانگی گفتار و کردار مدیران را مورد انتقاد قرار می‌داد و از آن به عنوان روشی که مردم را از مدیران جامعه و اصل نظام دلسرد می‌کنند یاد می‌کرد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فعالیت‌های این کمیسیون گفت: از ابتدای فعالیت کمیسیون سعی کردیم تا همه روسای اسبق این کمیسیون را دعوت کرده و دغدغه‌ها و اولویت‌های آن‌ها شنیده و تقدیری نیز از آن‌ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با همکاری و هم اندیشی این بزرگان چند اولویت را انتخاب کردیم، گفت: یکی از اولویت‌های ما شهرسازی الکترونیک بود که این روزها پس از حدود ۱۱ ماه شاهد به ثمر نشستن آن هستیم. آخرین جلسه پیرامون این موضوع نیز فردا برگزار می‌شود که مشکلات طرح به صورت عملی بیان خواهد شد. مقرر شد که دو نمونه پروانه هم توسط دو نفر مالک به صورت عملی ثبت شود تا مشکلات طرح به طور دقیق و عملیاتی بررسی شود.

میرباقری اظهار کرد: با پیگیری اعضای شورا، کاری که در ۱۱ ماه در شهرسازی الکترونیکی شد بیش از ۱۰ سال گذشته پیش رفته است و امروز می‌توانیم ادعا کنیم که جایگاه خوبی در کشور داریم و در برخی خدمات حتی از بعضی شهرهای پیشتاز نیز جلوتر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مذاکرات اولیه اجرای طرح، دی‌ماه آغاز شد، اصلاح فرآیندها و کوتاه شدن مراحل صدور پروانه، پیاده سازی روی سرور اصلی نیز انجام شد و پس از برگزاری چندین جلسه، اکنون در ۷ منطقه همکاران ما حضور دارند و این طرح را تسری دادند که به زودی در سایر مناطق نیز اجرا می‌شود. امیدواریم اگر اشکالاتی هست با هم اندیشی و همت دوستان برطرف شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به دیگر اولویت‌های کاری این کمیسیون گفت: از دیگر اولویت‌های کمیسیون ما بازآفرینی است. اجلاسی در کشور برگزار و روز چهارشنبه در حضور رئیس مجلس در این زمینه صحبت‌هایی مطرح شد.

وی افزود: دو نفر در این اجلاس صحبت کردند که بنده به عنوان رئیس کمیته بازآفرینی مجمع روسای کمیسیون‌ها نکاتی را ارائه کردم. در این جلسه به مسکن مهر اشاره کرده و گفتم که این طرح به بیراهه رفته و نهضت جهش مسکن هیچ قدمی در راه بافت فرسوده شهرها برنمی‌دارد. خطاب به رئیس مجلس گفتم که شما به عنوان کسی که ۱۲ سال سکان‌دار شهرداری بودید بهتر از هرکسی مشکلات شهرداری‌ها را درک می‌کنید و امیدواریم در این دوره اتفاقات خوبی رخ دهد.

میرباقری با اشاره به مشکلات احیای بافت فرسوده گفت:عدم وجود بسته‌های تشویقی کارا و همخوان، پروسه طولانی تصویب طرح‌های بازآفرینی در کمیسیون ماده ۱۰۰، عدم تشکیل جلسات ستاد بازآفرینی به صورت منظم، تعدد انواع دفاتر و موازی کاری در استانداری، شهرداری و راه و شهرسازی از جمله این مشکلات است.

وی ادامه داد: اتفاق خوبی که در شهرداری اصفهان در حال انجام است و جلسات بازآفرینی با حضور شهردار هر ۱۵ روز یک بار تشکیل می‌شود. مقرر شده در همه مناطق پانزده‌گانه اصفهان کمیته بازآفرینی شکل بگیرد و ان شالله در هفته‌های آینده شاهد باشیم که مدیران هر منطقه‌ای گزارشی از بازآفرینی در منطقه خود ارائه دهد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اگر با همان روشی که در ۲۰ سال گذشته در حوزه بازآفرینی پیش رفتیم، ادامه دهیم شاید تا ۷۰ سال دیگر هم بافت فرسوده کنونی بازآفرینی نشود که در این زمان طولانی بافت فرسوده گسترده‌تر هم خواهد شد.

وی گفت: امیدواریم در دوره ششم شورا، دغدغه‌ای که در این چند ماه در خصوص بافت فرسوده و بافت تاریخی داشتیم برطرف شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.