تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
کد خبر : 29822

لزوم تدوین و اجرای طرح‌های بازآفرینی جداگانه متناسب با ویژگی‌های هر شهرستان

لزوم تدوین و اجرای طرح‌های بازآفرینی جداگانه متناسب با ویژگی‌های هر شهرستان

در یازدهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اصفهان مطرح شد؛ لزوم تدوین و اجرای طرح‌های بازآفرینی جداگانه متناسب با ویژگی‌های هر شهرستان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در یازدهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان گفت: به نظر می‌رسد در حوزه بازآفرینی شهری جداسازی شهرستان‌ها در برنامه ریزی و اقدام متناسب با هر خطه برای

Print Friendly, PDF & Email

در یازدهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اصفهان مطرح شد؛
لزوم تدوین و اجرای طرح‌های بازآفرینی جداگانه متناسب با ویژگی‌های هر شهرستان
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در یازدهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان گفت: به نظر می‌رسد در حوزه بازآفرینی شهری جداسازی شهرستان‌ها در برنامه ریزی و اقدام متناسب با هر خطه برای دستیابی به نتیجه مطلوب ضروری است.
به گزارش دنیای اسرار؛ یازدهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اصفهان، در محل سالن اجتماعات استانداری اصفهان به ریاست استاندار و با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان و دیگر اعضا برگزار شد.

موضوعات این جلسه که به منظو هماهنگی‌های بین بخشی تشکیل شد شامل ارائه گزارش عملکرد و اقدامات انجام شده در حوزه بازآفرینی استان، ارائه گزارش کارگروه‌های تخصصی ذیل ستاد بازآفرینی شهری استان و ارائه نظرات، پیشنهادات و پاسخگویی به سوال های دستگاه‌های عضو این ستاد بود.

در این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن تشریح وضعیت پروژه های بازآفرینی شهری استان اظهار داشت: ۲۳ پروژه بازآفرینی شهری در سطح استان اصفهان در مجموع با اعتبارات حدود ۱۰ میلیارد تومان فعال است.

وی اذعان داشت: در استان اصفهان سیاست گذاری در ۱۱ هزار هکتار از بافت فرسوده امکان پذیر است.

قاری‌قرآن بیان داشت: به نظر می رسد جداسازی شهرستان‌ها در برنامه ریزی و اقدام متناسب با هر خطه برای دستیابی به نتیجه مطلوب ضروری باشد.

سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان در یازدهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اصفهان پس از استماع گزارشات ارائه شده گفت: پیگیری و اجرای طرح های مرتبط با بازآفرینی شهری باید متناسب با هر شهرستان و بر مبنای زیرساخت‌های مورد نیاز باشد.

وی اظهار کرد: از آنجا که هر شهرستان استان اصفهان از لحاظ بافت ساختمانی و موارد دیگر متفاوت از سایر مناطق است لذا باید برای هر ناحیه دستورالعمل و برنامه مجزا داشته باشیم و شاید تدوین یک طرح کلان برای سراسر شهرها چندان مفید نباشد.

استاندار اصفهان اضافه کرد: از سوی دیگر باید دید که زیرساخت‌های گوناگون مانند آب، برق و گاز در آن ناحیه، متناسب و به اندازه کافی وجود دارد یا خیر، در غیر این صورت تغییر صرف ساختمان‌ها و تحول در بافت، ممکن است رضایت مطلوبی را به دنبال نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای پروژه‌ها باید در گام نخست رضایت مردم به دست آید تصریح کرد: اطلاعات هر شهرستان باید جداگانه اخذ و با محوریت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان برنامه ریزی شود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: مناطقی که با محدودیت بیشتری روبروست باید بسته‌های تشویقی بهتری در نظر گرفته شود تا اشتیاق برای مشارکت در بازآفرینی شهری افزایش یابد.

وی اظهارداشت: فعالیت‌های رسانه ای در این ارتباط برای اقناع سازی و تشویق همگانی برای همکاری و مشارکت در بازآفرینی شهری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و بویژه در شهرستان‌ها باید بطور جدی پیگیری شود.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.