تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۰۹
کد خبر : 29921

آیین رونمایی از نسخه دوم جامع ترین و بزرگ ترین پلتفرم ارائه خدمات درمانی و توسعه عدالت درمانی کشور در اصفهان

آیین رونمایی از نسخه دوم جامع ترین و بزرگ ترین پلتفرم ارائه خدمات درمانی و توسعه عدالت درمانی کشور در اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:بنیانگذار طرح مدکام با اشاره به عملکرد یکساله مدکام که این طرح در مسیر دانش بنیان نوع دو هست که تا چند ماه دیگر معرفی خواهد شد، گفت: از نسخه دوم جامع ترین و بزرگ ترین پلتفرم ارائه خدمات درمانی و توسعه عدالت درمانی کشور در اصفهان رونمایی خواهیم کرد. صابر قیاسی

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:بنیانگذار طرح مدکام با اشاره به عملکرد یکساله مدکام که این طرح در مسیر دانش بنیان نوع دو هست که تا چند ماه دیگر معرفی خواهد شد، گفت: از نسخه دوم جامع ترین و بزرگ ترین پلتفرم ارائه خدمات درمانی و توسعه عدالت درمانی کشور در اصفهان رونمایی خواهیم کرد.

صابر قیاسی با بیان اینکه مدکام نام طرحی است که جمعی از دانشجویان جوان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای کمک به درمان بیماران نیازمند، راه اندازی کرده اند، اظهار کرد: درحال حاضر ۲۰۰ پزشک، پرستار، ماما، مدیر آزمایشگاه، داروخانه و تجهیزات پزشکی در این سامانه برای کمک به بیماران داوطلب شده اند، و به افراد خدمت ارائه کردند.

وی اضافه کرد: از طریق این سامانه بیماران می توانند با هر بودجه و توانی که دارند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند و اگر توان پرداخت هیچ هزینه ای ندارند نیز از خدمات رایگان برخوردار شوند. ضمن اینکه از لحاظ کیفیت نیز تفاوتی در خدماتی که ارائه می شود وجود ندارد و خدمات درمانی برای همه بیماران به صورت یکسان و توسط افراد باتجربه انجام می شود.

بنیانگذار طرح مدکام با اشاره به اینکه دامنه فعالیت طرح گسترده است و براساس رسالت تعریف شده، این امکان را به وجود آورده که خدمات درمانی در تمام نقاط کشور در دسترس مردم قرار گیرد، و شروع اولیه این طرح از اصفهان بود، ابراز داشت: پرونده های الکترونیکی برای بیماران تشکیل شد و از طریق پلتفرم واحد در دسترس بیمار و پزشک قرار گرفت.

قیاسی با بیان اینکه از ویژگی های مدکام این است که با بیمه سلامت و تامین اجتماعی ارتباط برقرار کرده است، تصریح کرد: یک ویژگی که قرار است در مدکام اضافه شود، شخص آزمایشات خود را چه به صورت عکس، متن و pdf در سایت بارگذاری می کند و با استفاده از هوش مصنوعی و به صورت کاملا رایگان توسط پزشک های باتجربه تفسیر خواهد شد.

وی افزود: با رونمایی از نسخه دوم این پلتفرم، از مدکام به عنوان یک شرکت پیشرو فناوری یاد خواهد شد و مورد استفاده تمام مردم کشور قرار خواهد گرفت.

در ادامه آیین رونمایی از نسخه دوم طرح مدکام فوق تخصص جراحی زانو و هیئت علمی و استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مدکام یکی از استارتاپ هایی است که توانسته یک سالگی خود را جشن بگیرد. باید از استارتاپ ها حمایت کرد.

دکتر حسین اکبری اقدم بیان کرد: در عصر تکنولوژی استارتاپ هایی که به صورت مجازی بتوانند فعالیت ها و خدمات خود را ارائه دهند بسیار اهمیت دارند. مدکام به خوبی از عهده این کار برآمده است و به کسانی که از بضاعت مالی خوبی برخوردار نبودند رایگان ارائه خدمت کرد.

ریاست هیئت مدیره نظام پرستاری اصفهان و استادیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه بحث سلامت جز اساسی ترین نیازهای بشر است و تامین خدمات بهداشتی و درمانی به صورت ایمن، اثربخش و با کیفیت ارائه شود به عنوان یکی از وظایف دولت ها محسوب می شود، تشریح کرد: در حال حاضر دولت ها خودشان را صاحب و عامل اصلی بحث سلامت به حساب می آورند و این در حالی است که دریافت کنندگان و گیرندگان شرکت به عنوان افراد و عوامل اثرگذار در حوزه سلامت شناخته می شوند.

دکتر شیما صفارزاده با اشاره به رونمایی از نسخه دوم پلتفرم که خدمات باکیفیت بهتر و به صورت عادلانه به مردم ارائه خواهد شد، خاطر نشان کرد: خدمات دیجیتال به عنوان یکی از عوامل مهم و تحول در صنعت سلامت شناخته می شود.

در ادامه حجت السلام و المسلمین سالک با بیان اینکه مدکام توانسته در یکسال گذشته خدمات خوبی به مردم ارائه دهد و چنین خدمت به خلق خدا و حرکتی را عمل صالح و عبادت بیان داشت، گفت: قیام با یاران تیتر کار مدکام باید قرار بگیرد.

بنیانگذار طرح مدکام با بیان اینکه مردم در سراسر کشور از طریق پایگاه medcome.ir می توانند خدمت مورد نظر خود را انتخاب کرده و از آن بهره مند شوند و بسیاری از این خدمات برای افراد نیازمند رایگان و یا با هزینه کم انجام می شود، افزود: ۱۵ مردادماه مصادف با شهادت سرلشکرعباس بابایی از نسخه دوم پلتفرم رونمایی خواهد شد و اولین خدمت از نسخه دوم طرح مدکام انجام خواهد گرفت.

خبرنگار: مهتاب خیری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.