تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶
کد خبر : 29997

تعریف و تبیین مباحث سیاسی و اجتماعی کشور محور اصلی مجمع مبلغان در ایام محرم

تعریف و تبیین مباحث سیاسی و اجتماعی کشور محور اصلی مجمع مبلغان در ایام محرم

به گزارش دنیای اسرار:رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان گفت: محور اصلی این جلسه مجمع مبلغان تعریف و تبیین مباحث سیاسی و اجتماعی کشور برای آمادگی برای امر تبلیغ در مناطق مختلف استان در ایام محرم است. عبدالرسول احمدیان با بیان اینکه از ائمه جمعه، ائمه جماعات، مبلغان، فضلا و روحانیان حوزه

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان گفت: محور اصلی این جلسه مجمع مبلغان تعریف و تبیین مباحث سیاسی و اجتماعی کشور برای آمادگی برای امر تبلیغ در مناطق مختلف استان در ایام محرم است.

عبدالرسول احمدیان با بیان اینکه از ائمه جمعه، ائمه جماعات، مبلغان، فضلا و روحانیان حوزه علمیه اصفهان برای حضور در این جلسه دعوت شده است، اظهار کرد: امسال دفتر تبلیغات اسلامی برای اعزام حدود هزار نفر مبلغ دینی در ایام محرم برنامه ریزی کرده است و محدوده اعزام منحصر به استان نیست و سراسر کشور را شامل می‌شود؛ البته مبلغان خواهر به تعداد ۲۰۰ نفر فقط داخل استان اعزام می شوند.

وی اضافه کرد: برنامه‌های تبلیغی مبلغان دینی ویژه ایام محرم از اول محرم آغاز و تا ۱۱ محرم ادامه دارد و مبلغان از اواخر هفته برای تبلیغات اعزام می شوند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان تشریح کرد: مبلغان دینی در ایام محرم به مباحثی، چون بیان اعتقادات، بیان احکام، تبیین فلسفه قیام امام حسین (علیه السلام)، سبک زندگی اسلامی، تبیین شعار سال می‌پردازند. در محرم امسال حدود ۱۰ گروه تبلیغی در استان برنامه‌های تبلیغی خود را اجرا می‌کنند.

در ادامه جلسه عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه سابقه اصفهان در تبلیغ و نشر دین افتخارآمیز است و سند این سابقه، شهدای پرافتخار این استان هستند، گفت: هر قشری در کشور روز یا هفته‌ای در تقویم دارند و ما افتخار می‌کنیم که روز ما ماه محرم، ماه رمضان، اربعین و فاطمیه است، ما گره به مناسبت‌های مقدس خورده‌ایم و افتخار می‌کنیم که منسوب به محرم، رمضان و فاطمیه هستیم.

آیت الله سید احمد خاتمی با بیان اینکه انسان عاشورایی باید دارای مرزبندی باشد، ابراز داشت:در زیارت عاشورا ۳۰ بار اعلام تبری و ۲۵ بار اعلام تولی می شود، یعنی اینکه کسی از ولایت حرف بزند اما چیزی از فتنه، نفوذ و بصیرت نگوید کافی نیست.

وی افزود: ولایتمداری، عمده‌ترین ویژگی یاران امام حسین بود و تفاوت کربلا با دیگر قیام‌هایی که کشته‌های بیشتری هم داشت در حضور و ولایت امام بود و شباهت انقلاب ما با کربلا همین ولایتمداری مردم ایران است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دعوای ما با دنیای استکبار بر سر موضوع مردم‌سالاری دینی است، بیان کرد: رهبری، جهاد تبیین را واجب فوری و ضروری می‌دانند که همه افراد باید در آن فعالیت کنند.

خبرنگار: مهتاب خیری

عکاس :احسان حسین آبادی

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.