تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
کد خبر : 30123

پیگیری بزرگ‌ترین موزه و سالن اجلاس در اصفهان/ثبت ۱۸۰۰ گزارش در سامانه سوت‌زنی

پیگیری بزرگ‌ترین موزه و سالن اجلاس در اصفهان/ثبت ۱۸۰۰ گزارش در سامانه سوت‌زنی

به گزارش  خبرنگاردنیای اسرار:نورصالحی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار بیان کرد: حدود ۱۰۰ دستگاه میدل باس برای خطوطی که متقاضی کمتری دارد، خریداری شده که ۵۰ دستگاه آن تا مهرماه به شهرداری اصفهان تحویل داده می‌شود. وی گفت: در حوزه حمل و نقل طی دوره ششم شورای شهر اصفهان ۴,۵۰۰

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش  خبرنگاردنیای اسرار:نورصالحی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار بیان کرد: حدود ۱۰۰ دستگاه میدل باس برای خطوطی که متقاضی کمتری دارد، خریداری شده که ۵۰ دستگاه آن تا مهرماه به شهرداری اصفهان تحویل داده می‌شود.
وی گفت: در حوزه حمل و نقل طی دوره ششم شورای شهر اصفهان ۴,۵۰۰ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده است، که این میزان عدد و رقم بیانگر اهتمام و توجه اعضای شورای اسلامی به این حوزه می باشد.
این مقام مسئول با اشاره باینکه ناوگان اتوبوسرانی در سال۹۶ با ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس با عمر کمتر از پنج سال فعال بود، افزود: با شیوع کرونا پس از دو سه سال اخیر تعداد اتوبوس‌های کلانشهر اصفهان به ۶۰۰ دستگاه با عمر ۱۰ سال رسیده است.
نورصالحی افزود: به تازگی حدود ۱۰۰ دستگاه میدل باس برای خطوطی که متقاضی کمتری دارد، خریداری شده که ۵۰ دستگاه آن تا مهرماه به شهرداری تحویل داده می‌شود؛ در مجموع با مشارکت بخش خصوصی و بازسازی ناوگان و اضافه شدن اتوبوس‌های جدید، تعداد اتوبوس‌ها به یک هزار دستگاه افزایش می‌یابد. امیدوارم با افزایش تعداد اتوبوس‌ها تا مهرماه شرایط بهتری داشته باشیم و سرفاصله‌ها که به ۳۰ دقیقه رسیده است، کاهش یابد. برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز به کمک وزارت کشور و مدیریت استان کمک‌های حمایتی از ناوگان تاکسیرانی خواهد شد.
این مقام مسئول در ارتباط با اقدامات مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل شهری توضیح داد: در حال حاضر خط یک مترو به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند، که  به منظور ارائه خدمات بیشتر به شهروندان این خط روزهای تعطیل نیز فعال است

وی با اشاره به اینکه اجرای خط دوم ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: درحال حاضر  در اجرای خط دوم متروی اصفهان هیچ توقف یا تعطیلی در انجام پروژه نداشته ایم.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: در خط دومترو، علاوه بر اینکه قرارداد تامین مالی ۶۸۰ میلیون یورویی بسته شد برای تکمیل خط یک نیز بودجه مناسبی در نظر گرفته شد که قطار شهری در حال استعلام و انتخاب پیمانکار است. به دنبال توسعه خط یک از جنوب به سمت بهارستان نیز هستیم و تلاش می‌شود تا مردم از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه اصفهان را در خط یک سیر کنند.

نورصالحی در خصوص اعلام مشکلات از سوی شهروندان به سامانه شفافیت، گفت: در سامانه سوت زنی ۱۸۰۰ نفر طی تماس تلفنی گزارش‌های خود را ثبت کردند که بسیاری پیرامون معضلات شهر بوده و مصداق تخلف نبوده؛ اما ۳۰ تماس آن درست و دقیق بوده و عدد و رقم تخلفات ناچیز بوده است، اما همین مقدار نیز باید پیگیری و نظارت شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ اتفاق مهمی که رخ داد انعقاد قرارداد با شرکت مپنا به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده داخلی برای تأمین تجهیزات ناوگان مکانیکال برق خط دوم مترو به مدت ۴۰ ماه بود.
نورصالحی اضافه کرد: ارزش قرارداد با مپنا ۵۹۰ میلیون یورو است که با هزینه‌های جنبی، سود و سرمایه‌گذاری به ۶۸۰ میلیون یورو معادل دو هزار میلیارد تومان می‌رسد.
وی با اشاره باینکه هفت کمیسیون شورای اسلامی شهر با پنج عضو و کمیسیون آب با ۹ عضو فعال هستند، افزود: طی یک سال گذشته از ۳۴ تا ۵۲ جلسه برای بررسی مسائل و مشکلات شهر برگزار شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر در طرح حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، شهرداری موظف شده است که نیازهای خود را تا جایی که شرکت‌های دانش‌بنیان توانایی داشته باشد، از این طریق تأمین کند، همچنین ایجاد کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار در دوره ششم، از جمله اقدامات مهمی بود که برای اولین بار در شورای اسلامی شهر رقم خورد، در این راستا طی یک سال گذشته ۳۸ جلسه تشکیل شده است که راه‌اندازی دبیرخانه فرهنگی زاینده رود در راستای تبیین مطالبه بحق مردم و کمک به تسریع در بازگشت جریان دائمی آب به زاینده رود از مصوبات جدید و ابتکاری این کمیسیون محسوب می‌شود.

نورصالحی خاطر نشان کرد: کارگروه بافت تاریخی در شورا برای رسیدگی به امور تشکیل شده و گذر آقانجفی به دلیل سو مدیریت نابسامانی دارد و بر اساس مصوبات کف‌سازی آن با همکاری میراث به نحو مطلوب انجام می‌شود.

وی همچنین به احداث بزرگ‌ترین موزه در اصفهان و پیگیری کارخانه ریسباف اصفهان گفت: کارخانه ریسباف سال‌هاست تملک شده، اما اتفاقی نیفتاده است، اما با پیگیری نمایندگان و مدیریت شهری به سمت اجرا می‌رود. علاوه بر آن پیگیری پروژه سالن اجلاس، تئاتر شهر در چهارباغ پردیس مشاهیر نیز در دستور کار است.

این مقام مسئول با اشاره به صدور پروانه ساختمانی به صورت غیرحضوری در حوزه شهرسازی و معماری بیان کرد: در این دوره سامانه صدور پروانه ساختمانی موسوم به سرای هشت به نسخه جدید سرای ۱۰ ارتقا یافت و از یکم تیرماه صدور پروانه الکترونیکی به صورت غیر حضوری آغاز شد.
نورصالحی تصریح کرد: با ایجاد امکان صدور پروانه ساختمانی به صورت غیرحضوری متقاضیان از ضوابط و امکانات پلاک ساختمانی خود اطلاع می‌یابند و می‌توانند درخواست صدور پروانه را برای شهرداری ارسال کنند.
وی با بیان اینکه صدور پروانه ساختمانی به شکل غیرحضوری با مراجعه متقاضیان از طریق سامانه‌های رایانه‌ای فعال اجرا می‌شود، ادامه داد: در این سامانه‌ها امکان درخواست پروانه، ارائه درخواست و تعیین میزان پروانه برای متقاضیان با تعداد طبقه و ظرفیت پلاک ساختمانی تعیین شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به شاخص‌ترین اقدامات شورای شهر، گفت: شفافیت از جمله طرح‌هایی بود که در یک سال گذشته به همت شورای ششم اصفهان تصویب و اجرا شد. برخی از آثار این طرح دیده شده اما هنوز مراحلی برای تکمیل و به سرانجام رسیدن دارد.

وی تصریح کرد: در طرح جدید جمع‌آوری زباله از زوج و فرد ماهانه به زوج و فرد هفتگی تبدیل شد، بی‌دقتی شهروندان در زوج و فرد هفته را خود بارها شاهد بودم و این بی نظمی در شهر را ناشی از طرح جدید جمع‌آوری زباله نمی‌دانم. پاکبانان ۳۶۵ روز سال را فعالیت می‌کردند، اما نیاز بود که آنها نیز تعطیلاتی داشته باشند، البته اکنون حقوق خود را کامل دریافت می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: شهرهای بزرگ دنیا به صورت هفتگی زباله جمع‌آوری می‌کنند و گذاشتن زباله در غیر از ساعت مقرر توسط دوربین‌های رصدی باعث جریمه‌های سنگین می‌شود، این فرهنگ باید در شهر اصفهان نیز جا بیفتد.

وی با بیان اینکه طرح جمع‌آوری زباله به صورت روزهای زوج و فرد هفته به نوعی آموزش عمومی برای شهروندان است، تاکید کرد: طبق گزارش‌ها بیش از ۹۰ درصد شهروندان طبق برنامه زمانبندی طرح جدید زباله رفتار می‌کنند.

نورصالحی با تاکید بر اینکه اگر در شهر شاهد زباله‌هایی بر سر معابر هستیم، به معنی افزایش زباله نیست نشان از بی‌دقتی شهروندان است، گفت: البته بر اساس سیاست مدیریت شهری در گذرهای اصلی شهر خودروهایی برای جمع‌آوری زباله‌ها دائماً فعالیت می‌کنند و در قالب طرح جدید جمع‌آوری زباله کاهش هزینه نداشتیم.

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.