تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۲۲
کد خبر : 30850

ویژه برنامه “آب بانان کوچک” در باغ بهادران برگزار شد

ویژه برنامه “آب بانان کوچک” در باغ بهادران برگزار شد

ویژه برنامه آب بانان کوچک در قالب چهاردهمین دوره جشنواره نخستین واژه آب در منطقه لنجان برگزار شد. به گزارش دنیای اسرار:این برنامه به همت آبفای لنجان و با همکاری آموزش و پرورش این شهرستان، با حضور ۲۰۰ دانش آموز دبستان خیرساز حاج نصرالله فتحی در محل کانون تربیت فرهنگی مطهره باغ بهادران انجام شد.

Print Friendly, PDF & Email

ویژه برنامه آب بانان کوچک در قالب چهاردهمین دوره جشنواره نخستین واژه آب در منطقه لنجان برگزار شد.

به گزارش دنیای اسرار:این برنامه به همت آبفای لنجان و با همکاری آموزش و پرورش این شهرستان، با حضور ۲۰۰ دانش آموز دبستان خیرساز حاج نصرالله فتحی در محل کانون تربیت فرهنگی مطهره باغ بهادران انجام شد.

مدیر آبفای لنجان در این ویژه برنامه که با حضور مسئولان آموزش و پرورش، جمعی از اعضای شورای اسلامی و مسئولان هلال احمر شهرستان لنجان برگزار گردید، با اشاره به این که کشور ما در اقلیم خشک و نیمه خشک قرار گرفته و در چند سال اخیر با بحران کمبود آب مواجه شده ایم، بیان کرد: در قرآن کریم آب به عنوان مایه حیات بشریت بیان شده است و بر همه ما ضروری است تا از این مایع گران بها حفاظت و مراقبت کنیم تا به خوبی به نسل آیندگان انتقال یابد.

علی ناظمی تصریح کرد: گذشتگان ما به خوبی خود را با نحوه درست مصرف کردن آب سازگار کرده بودند اما در زمان کنونی با گسترش صنایع و افزایش جمعیت، اصلاح الگوی مصرف و ترویج مدیریت بهینه مصرف آب امری ضروری است و آموزش این فرهنگ به دانش آموزان مقطع ابتدایی از همان سنین کودکی باعث نهادینه شدن آن خواهد شد.

وی گفت: بر اساس آخرین آمار، ذخیره سد زاینده رود ۱۳۰ میلیون متر مکعب است که این میزان کمتر از ۱۰ درصد حجم آن را شامل می شود و بر همه ما واجب است بیش از پیش در مصرف آب مراقبت داشته  باشیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهر باغبهادران نیز در این برنامه با اشاره به این که امروزه ۸۰ درصد منابع آب زیر زمینی در کشور مصرف شده است، افزود: اگر مصرف بهینه آب در کشور نهادینه نشود حتی ممکن است  در آینده برای تامین آب شرب نیز با مشکل مواجه شویم.

مجتبی نجفی ادامه داد: اداره آموزش و پرورش این شهرستان آماده همکاری با آبفای منطقه لنجان است تا در تمام مدارس در سه بخش باغ بهادران، زرین شهر و فولادشهر با حضور کارشناسان آبفا و آموزش های مستمر، سرمایه گذاری روی دانش آموزان از همان سنین کودکی آغاز شود تا بیشترین اثرگذاری را داشته باشد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.