تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۳۸
کد خبر : 30927

دیدار استاندار اصفهان با نایب رئیس مجلس ملی ویتنام

دیدار استاندار اصفهان با نایب رئیس مجلس ملی ویتنام

استاندار اصفهان با نایب رئیس مجلس ملی ویتنام و هیئت همراه دیدار کرد. به گزارش دنیای اسرار، دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه ایران و ویتنام، بیان کرد: دو کشور ۵۰ سال است که در روابط دیپلماتیک هستند و در این سال ها میان مقامات ایران ویتنام مراودات

Print Friendly, PDF & Email

استاندار اصفهان با نایب رئیس مجلس ملی ویتنام و هیئت همراه دیدار کرد.

به گزارش دنیای اسرار، دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه ایران و ویتنام، بیان کرد: دو کشور ۵۰ سال است که در روابط دیپلماتیک هستند و در این سال ها میان مقامات ایران ویتنام مراودات بسیاری انجام گرفته است.

وی ادامه داد: اراده دو کشور بر این بوده که سطح تبادلات را گسترش دهند. همچنین اشتراکات تاریخی می تواند مبنایی برای افزایش ارتباطات باشد.

استاندار اصفهان، کشورهای ایران و ویتنام را کشورهای صلح دوست توصیف کرد و گفت: اما هر دو کشور در دوره هایی به شدت مورد ظلم دولت های غربی قرار گرفتند.

دکتر مرتضوی افزود: این اشتراکات می توانند پایه های مستحکمی برای افزایش روابط باشند. علی رغم علاقه دو کشور ارتباطات در سطح مطلوب نیست.

استاندار اصفهان تصریح کرد: علاقه مند هستیم سطح روابط استان را در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی با کشور ویتنام ارتقاء دهیم.

دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: شناخت بیشتر از انتظارات در همین رفت و آمدها مشخص می شود. این ارتباطات می تواند موجب افزایش روابط تجاری میان دو کشور باشد.

نایب رئیس مجلس ملی ویتنام نیز در این دیدار گفت: بسیار خوشحال هستیم که ما را به حضور پذیرفتید. هیئتی که از پارلمان ویتنام به ایران سفر کرده است بسیار خوشحال از حضور و بازدید از شهر تاریخی اصفهان است.

وی ادامه داد: به عقیده ما اصفهان دروازه ای به تمدن ایران بزرگ بوده است. در این مدت کوتاه سفر امیدواریم بتوانیم پیشرفت ها و برنامه های فعال اصفهان در حوزه های مختلف را بازدید کنیم و از تجارب ارزشمند اصفهان بهره ببریم.

 

ویتنام به دنبال ایجاد رابطه خواهرخواندگی با اصفهان

 

نایب رئیس مجلس ملی ویتنام عنوان کرد: در سال های گذشته ایران در زمینه های مختلف از جمله نظامی، اقتصادی، فرهنگی و … پیشرفت هایی داشته است. در زمینه های اقتصادی استان اصفهان نیز موقعیت ویژه ای دارد و در حوزه های صنعتی و کشاورزی پیشرفت های قابل توجهی را به دست آورده است.

وی افزود: مسائل فرهنگی، هنری و صنایع دستی زیبای اصفهان نیز مشهور است. شش بنای اصفهان که در یونسکو ثبت شده نشان دهنده معماری اصیل این شهر است.

نایب رئیس مجلس ملی ویتنام اظهار کرد: سخت کوشی و علاقه مردم ایران باعث این پیشرفت ها شده است. امیدواریم بتوانیم به سطح مطلوبی از ارتباط میان دو کشور دست یابیم.

وی گفت: در سال آینده برنامه ای داریم که طی آن روابط ۵۰ ساله ایران و ویتنام را جشن خواهیم گرفت. سفر ما به ایران زمینه ای برای گرامیداشت روابط عمیق میان دو کشور است.

نایب رئیس مجلس ملی ویتنام اضافه کرد: به دنبال این هستیم که میان اصفهان و یکی از شهرهای ویتنام رابطه خواهرخواندگی برقرار کنیم تا بستری برای روابط عمیق تر اصفهان و ویتنام فراهم شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.