تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
کد خبر : 5444

خواستار ایجاد شرکت حمل و نقل ریلی مشترک با«UIC» هستیم

خواستار ایجاد شرکت حمل و نقل ریلی مشترک با«UIC» هستیم

معاون وزیر راه و شهرسازی : خواستار ایجاد شرکت حمل و نقل ریلی مشترک با«UIC» هستیم معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: خواستار ایجاد شرکت حمل و نقل ریلی مشترک با کشورهای عضو مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه ( UIC) هستیم. دنیای اسرار به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن اصفهان

Print Friendly, PDF & Email

معاون وزیر راه و شهرسازی :

خواستار ایجاد شرکت حمل و نقل ریلی مشترک با«UIC» هستیم

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: خواستار ایجاد شرکت حمل و نقل ریلی مشترک با کشورهای عضو مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه ( UIC) هستیم.

دنیای اسرار به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن اصفهان در جریان برگزاری اجلاسیه سعید محمد زاده روز دوشنبه در بیست و دومین اجلاس مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه UIC در مهمانسرای یکی از هتل های اصفهان افزود: در چهار سال گذشته بیش از‌ ۲٫۱ میلیارد دلار در حوزه زیر ساخت های حمل و نقل کشور سرمایه گذاری شده است.
وی بیان کرد : سال گذشته در بخش حمل و نقل ریلی کشور معادل ۲۵۰ میلیون دلار در مصرف سوخت صرفه جویی شد.
وی تصریح کرد: ایران در سال ۲۰۱۷ تجارت موفقی را تجربه کرد به طوری که اتحادیه اروپا ۱۱ میلیارد یورو به ایران و در مقابل ایران ۱۰ میلیارد یورو به اروپا کالا صادر کرد.
محمدزاده ادامه داد : دولت و مجلس جمهوری اسلامی ایران تصمیمات ویژه ای برای توسعه حمل و نقلی ریلی اتخاذ کردند و ایران آمادگی سرمایه گذاری به میزان ۱۷ میلیارد دلار را در این زمینه دارد. 
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امیدوارم نشست امروز به همکاری‌ های منطقه ‌ای ریلی، شتابی بیشتر بخشیده و پشتوانه محکمی برای برنامه‌ها و فعالیت ‌های منطقه ‌ای پیش روی باشد. 
وی با اشاره به اینکه ایران به دلیل داشتن ساحل آبی و مرز خشکی گسترده و داشتن چندین منطقه آزاد تجاری بویژه در خلیج فارس و واقع شدن در مسیر کریدورهای اصلی ترانزیت از موقعیت ممتازی برخوردار است، گفت: ایران را بعنوان کشوری تجاری – لجستیکی بالقوه در دنیا و منطقه قرار داده است در همین راستا برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری های زیادی در کشور ما صورت می گیرد.
محمدزاده اضافه کرد : راه آهن های منطقه باید به صورت واحد و شعار یک شبکه و یک مدیریت باشند همچنین مدیریت یکنواخت و هماهنگی ایجاد شود در این صورت قادر خواهیم بود از مجموع سرمایه هایمان برداشت بالاتر و بهره وری بیشتری داشته باشیم. 
به گفته وی انتظار ما از جلسات مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه این است که بتوانیم به شبکه ریلی یکپارچه و مدیریتی هماهنگ به منظور دسترسی به بهره وری بالا برسیم زیرا داشتن هدف های مشترک حمل و نقل می تواند به توسعه همکاری ها کمک کند. 
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقشه جامع علمی و برنامه راهبردی توسعه کشور افق ۱۴۰۴ افزود: براساس آن مهندسی راه آهن از جمله فناوری های کلیدی و تاثیرگذار در نقشه راه پیشرفت جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. 
وی گفت : در زمان حال دانشکده مهندسی راه آهن جهت تربیت هیات علمی خود و توسعه همکاری های بین‌المللی آموزشی و پژوهشی با دانشگاه‌ های معتبر کشورهای مختلف از جمله انگلستان، آلمان، چین، استرالیا، روسیه، اوکراین و هلند تفاهنامه و تبادل علمی دارد و از کشورهای همجوار دانشجوی بین‌المللی می‌پذیرد. 
محمدزاده اضافه کرد: این دانشکده در سال ۱۳۷۶با زیربنای ۱۴۰۰۰ مترمربع تأسیس شد که به همراه دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران تنها دانشکده‌های مهندسی راه آهن و مهندسی خودرو در خاورمیانه محسوب می‌ شوند.
وی اظهار امیدواری کرد در آینده ای نزدیک شاهد انجام طرح های مشترک علمی تحقیقاتی با کشورهای منطقه خاورمیانه و دیگر کشورهای دوست باشیم و از پشتیبانی UIC برخوردار شویم و این اجلاس به نتایج خوبی دست یابد. 
وی تشکیل یک شرکت حمل و نقل ریلی مشترک با کشورهای عضو این مجمع را خواستار شد.
بیست و دومین اجلاس مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه UIC، سه روزه است که در آن کشورهای عراق ترکیه، ایران، افغانستان، عربستان، سوریه، اردن، عمان، قطرو امارات عضو هستند.شورهای خاورمیانه و دیگر کشورهای دوست دست یابیم.

وی کشورهای عراق، ترکیه، ایران، افغانستان، عربستان، سوریه، اردن، عمان، قطر و امارات را از اعضای مجمع منطقه‌ای راه آهن‌های خاورمیانه معرفی کرد و بیان داشت: شرکت های راه آهن در کشورهای تحت پوشش خاورمیانه باید تحت لوای یک شبکه و مدیریت شوند، با ایجاد یکدستگی در حوزه مدیریت می توانیم به بهره وری بالا از مجموع سرمایه هایمان دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه تعریف کردن اهداف مشترک حمل و نقلی بین کشورهای عضو UIC به توسعه همکاریهای بین المللی می انجامد، ادامه داد: در چهار سال گذشته بیش از  دو میلیارد دلار در حوزه زیر ساخت های حمل و نقل کشور سرمایه گذاری شده است.

وی بیان داشت: سال گذشته در بخش حمل و نقل ریلی کشور معادل ۲۵۰ میلیون دلار در مصرف سوخت صرفه جویی شد.

محمدزاده تصریح کرد: ایران در سال ۲۰۱۷ تجارت موفقی را تجربه کرد به طوری که اتحادیه اروپا ۱۱ میلیارد یورو به ایران و در مقابل ایران ۱۰ میلیارد یورو به اروپا کالا صادر کرد.

وی گفت: دولت و مجلس تصمیمات ویژه ای برای توسعه حمل و نقلی ریلی اتخاذ کردند و ایران آمادگی سرمایه گذاری به میزان ۱۷ میلیارد دلار را در این زمینه دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در چهار سال آینده برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل ریلی کشور پنج میلیارد دلار سرمایه گذاری می شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.