همزمان با ۷ اردیبهشت، روز ملی ایمنی حمل و نقل و کلاهی که بر سر خبرنگاران اصفهان گذاشته شد
همزمان با ۷ اردیبهشت، روز ملی ایمنی حمل و نقل و کلاهی که بر سر خبرنگاران اصفهان گذاشته شد به گزارش دنیای اسرار:بهادری- همزمان با ۷ اردیبهشت ماه سالجاری روز ملی ایمنی حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای اصفهان نشستی را با عنوان بررسی نقش رسانه در ارتقای ایمنی حمل و
همزمان با ۷ اردیبهشت، روز ملی ایمنی حمل و نقل و کلاهی که بر سر خبرنگاران اصفهان گذاشته شد
به گزارش دنیای اسرار:بهادری- همزمان با ۷ اردیبهشت ماه سالجاری روز ملی ایمنی حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای اصفهان نشستی را با عنوان بررسی نقش رسانه در ارتقای ایمنی حمل و نقل جادهای در سالن اجتماعات آن اداره برگزار و هدف اصلی از برگزاری این نشست را فرهنگسازی در حوزه حمل و نقل عنوان میکنند!!
وی نقش مهم رسانهها در ارتقاء فرهنگ حمل و نقل و آموزش به شهروندان را قابل اهمیت میخواند و در سال رونق تولید فرهنگسازی توسط رسانه را مهمتر!!
اما آنچه که حائز اهمیت است این که در کمال تعجب در این نشست خبری در روز ملی ایمنی حمل و نقل تعداد انگشتشماری از خبرگزاریها و سایتها حضور داشتند!!
در واقع هیچ دعوتنامهای در روز ملی ایمنی حمل و نقل برای دفتر روزنامهها و سرپرستیهای استان ارسال نشده و طی تماس با مدیر روابط عمومی اداره وی عنوان میکند رسانههایی را دعوت نمودهایم که با ما همکاری داشتند! جالب اینکه از آمدن ایشان به این اداره چند صباحی نمیگذرد چه برسد به همکاری! و در ادامه عنوان میکند که مدیر بنده گفتند که روزنامههای کشوری حضور نداشته باشند و فقط خبرگزاریها و سایتها!!
با توجه به گفته مدیریت محترم روابط عمومی و بررسیهای به عمل آمده متوجه شدیم تنها تعدادکمی از خبرگزاریها و سایتهای خبری در این نشست هماندیشی حضور داشتند.
وجود چنین ممیزیها و خط و خط بازیها و سوءمدیریتها در روابط عمومی بار دیگر فقدان شایستهسالاری را در ادارات استانی فریاد میزند که اصفهان نام فرهنگ را قرنهاست به شانه خود به امانت دارد.
وقت آن است به چنین مدیران روابط عمومی که اذعان میکنند با رسانههایی کار میکنیم که اخبار ما را کار کردند گفت: که رسانهها میرزا بنویس مدیران و ادارات شما نیستند، روابط بر طبق وظیفه موظف هستند در کمال احترام و قانونمندی دعوتنامه نشستهای خبری را بر تمامی دفاتر رسانهای دارای مجوز ارسال نموده تا آن رسانه درصورت صلاحدید خبرنگار خود را برای جلسه مذکور اعزام کند.
با این حال هیچ اجباری برای دیدگاههای کلمه به کلمه مدیران وجود ندارد. یک خبرنگار با توجه به آگاهی و واقعیتهای موجود و رسالت خود مینویسد و تصمیم را بر عهده خواننده میگذارد.
دعوت کردن سلیقهای خبرنگاران در یک سازمان یا یک اداره نشان میدهد شاید مدیریت روابط عمومی براساس شایستهسالاریها و علوم مرتبط انتخاب نشده یا موضوعاتی است که سود و زیانش در گرو دعوت یک گروه خاص است.
وقت آن است که در سال ۹۸ و در سال رونق تولید مدیران عزیزان بدانند که دیگر رسانهها بولتن خبری یک سازمان و یک اداره خاص نیستند، قلم فروشی نمیکنند، مطالبهگر هستند و منافع جامعه و استان خود را بر هر کاری ارجحتر میدانند.
نوشتن اخبار نامههای آبکی از طرف برخی از مدیران روابط عمومی مانند این است که یک قیف را در حلق خبرنگار، رسانه و جامعه گذاشته و آنچه را که خود میخواهند به درونش سرازیر کنند.
فقدان مشاوره رسانهای نتیجهاش همین میشود که امروز میبینیم و گاه شاهد هستیم که کوچکترین مشکل به دلیل نبود مشاورین شایسته در یک سازمان تبدیل به بحرانی میشود که تا وزارتخانه پادرمیانی نکند رفع نشده و گاه دستآویزی مناسب برای خوراک رسانههای بیگانه میگردد.
لازم به ذکر است در پایان این نشست هماندیشی «کلاه» ایمنی بر سر خبرنگاران حاضر به رسم یادگار گذاشته میشود و ما خدا را شکر میکنیم که در این نشست نبودیم!
برچسب ها :حمل ونقل جاده ای اصفهان ، خبرنگاران ، دنیای اسرار ، کلاه ، نشست خبری
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0