تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۸:۵۰
کد خبر : 12657

ایران قهرمان مسابقات «بودو» اوراسیا شد

ایران قهرمان مسابقات «بودو» اوراسیا شد

ایران قهرمان مسابقات «بودو» اوراسیا شد به گزارش دنیای اسرار به نقل ازایرنا-ارومیه: رییس گروه بودو کشور گفت: تیم منتخب «بودو» ایران با کسب ۳۰ مدال طلا، قهرمان نخستین دوره مسابقات اوراسیایی در ارومیه شد. سعید سلیمان‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین دوره مسابقات «بودو» اوراسیایی با حضور رزمی‌کاران از کشورهای

Print Friendly, PDF & Email

ایران قهرمان مسابقات «بودو» اوراسیا شد

به گزارش دنیای اسرار به نقل ازایرنا-ارومیه: رییس گروه بودو کشور گفت: تیم منتخب «بودو» ایران با کسب ۳۰ مدال طلا، قهرمان نخستین دوره مسابقات اوراسیایی در ارومیه شد.

سعید سلیمان‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین دوره مسابقات «بودو» اوراسیایی با حضور رزمی‌کاران از کشورهای سوئد، پاکستان، افغانستان،  ترکیه، جمهوری‌آذربایجان، گرجستان، عراق،  روسیه و ایران به مدت ۲ روز در سالن سه هزار نفری شهیدان آهن‌دوست ارومیه برگزار شد.

رشته ورزشی بودو یکی از سبک‌های هنرهای رزمی است که پیشتر زیر نظر فدراسیون ورزش‌های رزمی فعالیت داشت و از این پس با تشکیل گروه رزمی جدید عملکرد مستقلی خواهد داشت.  

وی اضافه کرد: پس از ایران، تیم افغانستان با کسب یک طلا، چهار نقره و ۲ برنز بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و جمهوری‌آذربایجان با یک طلا،  یک نقره و ۲ برنز به مقام سومی رسید.

سلیمان پور بیان کرد: در این مسابقات ۱۵۰ ورزشکار خارجی و ایرانی در ۲ رده سنی جوانان و بزرگسالان در رشته‌های فول‌کنتاکت، کیوان‌رولز و سلاح‌های نمایشی مبارزات خود را به نمایش گذاشتند.

رییس گروه بودو کشور اظهار کرد: تیم منتخب ایران در قالب ۲ تیم منتخب «الف و ب» با هدایت فرشید کریمی و کمال علی‌خواه از مربیان مجرب و باسابقه استان و کاپیتانی حجت بی‌درفش رزمی‌کار ملی‌پوش سلماسی در این دوره از رقابت‌ها حاضر بود.

فائق رافیف /Faeg rafiof/ رییس فدراسیون جهانی بودو و روسای فدراسیون های افغانستان و پاکستان در جریان رقابت‌های نهایی، میهمان ویژه این مسابقات در ارومیه بودند.

شعار رشته ورزشی بودو «ایجاد صلح و آرامش» بوده و ورزشکاران این رشته اعتقاد دارند که «بهترین حمله همانا خوب دفاع کردن» است.  

گروه رزمی بودو ایران به طور رسمی با مجوز رسمی وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده و ریاست آن را امیر رسولی، رییس هیات ورزش‌های رزمی آذربایجان‌غربی بر عهده دارد.  

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان