تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۸:۴۳
کد خبر : 13922

سند ۲۰۳۰ هیچ جایگاهی در آموزش و پرورش ندارد.

سند ۲۰۳۰ هیچ جایگاهی در آموزش و پرورش ندارد.

سند ۲۰۳۰ هیچ جایگاهی در آموزش و پرورش ندارد. مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان: نقشه راه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اجرایی کردن سند تحول بنیادین است.به گزارش دنیای اسرار:مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه رویکرد کنونی پلیس را فرهنگی و آموزشی دانست

Print Friendly, PDF & Email


سند ۲۰۳۰ هیچ جایگاهی در آموزش و پرورش ندارد.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان: نقشه راه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اجرایی کردن سند تحول بنیادین است.
به گزارش دنیای اسرار:مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه رویکرد کنونی پلیس را فرهنگی و آموزشی دانست و اظهار کرد: خوشبختانه تعامل خوبی بین آموزش و پرورش و نیروی انتظامی استان اصفهان برقرار و در جهت رسیدن به اهداف هر دو دستگاه اقدامات موثری صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه نقشه راه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اجرایی کردن سند تحول بنیادین است تشریح کرد: تربیت تمام ساعتی در دستور کار تعلیم و تربیت استان قرار دارد و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مطالبات مهم جامعه از این سازمان است.
محمد اعتدادی با بیان اینکه مهم‌ترین مولفه‌ی این سند، قرار گرفتن چرخش‌های تحول آفرین است افزود: تغییر مدارس از مکان صرف آموزشی و حافظه محور به مکانی برای کسب تجربه‌های تربیتی و کارآمد از جمله موارد حاکم بر این سند است.
وی جوهره و چکیده سند تحول بنیادین را تبدیل شدن مدارس به پایگاه‌های تربیتی دانست و افزود: این ویژگی باعث تربیت دانش آموزانی متدین، انقلابی و وطن دوست خواهد شد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش هیچ جایگاهی ندارد افزود: این سازمان به هیچ وجه به دنبال اجرای این سند نیست و فقط در جهت تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گام بر می‌دارد.
وی به کسری بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان اصفهان اشاره و تصریح کرد: این کسری با اتخاذ تدابیر و سیاست‌های مختلف همچون ورود دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸، نیروهای خرید خدمات آموزشی، حق التدریس بازنشستگان، حق التدریس شاغلین، سرباز معلم و جذب نیروهای آموزشیار سواد آموزی رفع گردید.
اعتدادی با بیان اینکه در ابتدای سال تحصیلی جدید ۹۲۰ هزار دانش‌آموز در تمام مقاطع و دوره‌های تحصیلی در استان تحت آموزش قرارگرفته‌اند گفت: این تعداد در ۷ هزار و ۴۰ واحد آموزشی و در بیش از ۳۷ هزار کلاس درس، سال تحصیلی را آغاز کرده‌اند.
وی به کمبود فضای فیزیکی در آموزش و پرورش استان اشاره و اظهارکرد: با کمک خیرین از ابتدا تا پایان مهر ماه سال جاری ۹۳ پروژه آموزشی و پرورشی افتتاح خواهد شد.
مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه گفت: این پروژه‌ها شامل ۴۸۲ کلاس درس، ۵۷ واحد آموزشی، سالن ورزشی، نماز خانه، کتابخانه و سایر فضاهای آموزشی است.
وی از وجود ۱۳ مدرسه کانکسی در استان اصفهان خبر داد و اظهار کرد:۱۲ مدرسه کانکسی در فریدون‌شهر و یک مدرسه در چادگان وجود دارد.
محمد اعتدادی با اشاره به اینکه مدارس خشت و گلی به طور کامل از فضاهای آموزشی استان اصفهان حذف شده ابراز داشت: در استان ۳۹ مدرسه‌ی سنگی وجود دارد و حذف فضاهای آموزشی سنگی در دستور کار این سازمان و اداره کل نوسازی مدارس قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه که هیچ مدرسه‌ای در استان اصفهان وجود ندارد که علمک گاز تا پشت دیوار آن رفته باشد و با بخاری نفتی گرم شود تاکید کرد: مدارس فاقد گاز در سه ماه تابستان امسال گاز کشی شده و در سایر مدارس نیز استانداردهای لازم رعایت شده است.

۴ هزار و ۸۰۴ نفر بازمانده از تحصیل در استان اصفهان

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: چشم انداز آموزش و پرورش ابتدایی استان ایجاد محیطی اخلاقی و پرنشاط با به کارگیری کارکنان مهرورز، متعهد و کارآمد است.
وی رویکرد معاونت ابتدایی آموزش و پرورش استان را مبتنی بر نقدپذیری، مشارکت جویی و تصمیم سازی دانست و افزود: اهداف دوره ابتدایی تربیت و هدایت دانش‌آموزانی خلاق و پاسخگو است.
شهین جوانی با بیان اینکه در همه ساعات تعلیم و تربیت شش‌گانه اهداف فرا ساعتی اداره آموزش و پرورش مد نظر قرار گرفته شده است، گفت: تربیت دانش‌آموزانی که بتوانند با کسب مهارت‌های مربوط به خواندن و نوشتن و مهارت‌های ادراکی مشکلات خود را شناسایی، تجزیه و تحلیل کنند و برای ورود به جامعه آماده شوند از جمله اهداف آموزش ابتدائی است.
وی با اشاره به روز شکوفه‌ها ( روز ورود کلاس اولی ها به مدارس) گفت: در این روز تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، مبنی بر توسعه و ترویج مهارت‌های شهروندی در نوآموزان و دانش‌آموزان امضا شد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه بر اساس این تفاهم نامه ۴۰ مدرسه به صورت پایلوت تحت آموزش قرار می‌گیرند تشریح کرد: بعد از طی دوره آزمایشی و بررسی نقاط قوت و ضعف، این طرح در تمامی مناطق اجرایی خواهد شد .
وی از وجود چهار هزار و ۸۰۴ نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان اصفهان خبر داد و افزود: اقداماتی برای شناسایی و حضور آن‌ها در مدارس صورت گرفته است.
جوانی به شناسایی ۱۵۸۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل اشاره و تشریح کرد: خوشبختانه ۴۲۳ نفراز این دانش آموزان جذب مدارس شدند و سایر آن‌ها نیز یا در مراکز آموزشی بهزیستی و آموزش ناپذیر هستند و یا باید در مدارس استثنایی تحصیل کنند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای شناسایی کودکان کار افزود: با خانواده‌های این کودکان مذاکراتی انجام شده است و همچنین هزینه تحصیل آن‌ها پرداخت و جذب مدارس شده‌اند.
وی در ادامه تاکید کرد: والدین باید بدانند که آموزش و پرورش تنها در مراکزی که مجوز آموزش و پرورش دارند قادر به سنجش و مداخله به هنگام در دوره پیش دبستانی است.

چالش نیروی انسانی و منابع مالی در آموزش و پرورش استان اصفهان

محمدرضا ناظم زاده معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ‌با اشاره به پروژه مهر گفت: در این فرایند ۵ کارگروه تعمیر و تجهیز، ساماندهی نیروی انسانی، اطلاع رسانی و روابط عمومی، ارزیابی عملکرد و تایید صلاحیت تعریف شده است.
وی به مشکل کمبود نیروی انسانی در استان اصفهان اشاره و تشریح کرد: متاسفانه این مسئله به چالش منابع مالی اضافه شده است و البته در اول مهر با تدابیر صورت گرفته تمامی مدارس استان اصفهان با حضور معلم و کمترین مشکل کار خود را آغاز کردند.
ناظم‌زاده به تخلیه وجایگزین کردن مدارس خطرآفرین اشاره کرد و افزود: تعمیر و تجهیز مدارس از جمله مسائلی بود که در پروژه مهر مورد پیگیری قرار گرفت و به نحو مطلوب به سرانجام رسید.
وی ادامه داد: البته وضعیت فعلی ایده‌آل نیست و باید تلاش و فعالیت‌های بیشتری انجام شود تا والدین فرزندان خود را با طیب خاطر به مدارس بسپارند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه امیدواریم آموزش و پرورش به اولویت نخست کشور تبدیل شود گفت: در صورت محقق شدن این امر سایر مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با توسعه یافتن آموزش و پرورش رفع می‌شود.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان