تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸
کد خبر : 15119

در قوانین بن بست وجود ندارد

در قوانین بن بست وجود ندارد

در قوانین بن بست وجود ندارد رئیس قوه‌قضاییه: نظام ولایت فقیه بن بست ندارد چرا که متناسب با اقتضائات زمان می‌توان قانون را با نظر ولی فقیه تغییر داد. به گزارش دنیای اسرار:آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری استان اصفهان اجرای عدالت را یکی از مسائل مهم و محوری انقلاب اسلامی، مردم و

Print Friendly, PDF & Email

در قوانین بن بست وجود ندارد

رئیس قوه‌قضاییه: نظام ولایت فقیه بن بست ندارد چرا که متناسب با اقتضائات زمان می‌توان قانون را با نظر ولی فقیه تغییر داد.

به گزارش دنیای اسرار:آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری استان اصفهان اجرای عدالت را یکی از مسائل مهم و محوری انقلاب اسلامی، مردم و قانون اساسی دانست و اظهار کرد: از بخش‌های مهم عدالت، عدالت اداری و یکی از خواسته‌های مردم وجود عدالت در ادارات است.
وی در ادامه افزود: وجود قوانین عادلانه بسیار مهم است و سپس مدیران عادل اهمیت دارند.
رئیسی با تاکید بر لزوم پاسخگو بودن مسؤولان گفت: مرحله نخست، پاسخگویی به خداوند است، بعد از آن به مردم، شهروندان، ارباب رجوع و سپس پاسخگویی به سلسله مراتب است.
وی با بیان اینکه امروز قانون‌مداری اساس حرکت است تصریح کرد: کشور ما اساساً بر پایه انتخابات و ناگزیر در تمام حرکت‌ها قانون است و تمامی جناح‌ها باید خودشان را ملزم به رعایت قانون بدانند.
رئیس قوه‌قضائیه با بیان اینکه اقتضای جنگ اقتصادی قوانین خاص آن است، اظهار کرد: در قوانین ما بن‌بست وجود ندارد در واقع نظام ولایت فقیه بن بست ندارد چرا که متناسب با اقتضائات زمان می‌توان قانون را با نظر ولی فقیه تغییر داد و اکنون نیز در جنگ اقتصادی هستیم.
وی با اشاره به این که باید کار تولیدکننده را سهل و آسان کنیم، ابراز داشت: امروز یک ضرورت است که مدیران با جسارت و شجاعتی که قانون به آن‌ها داده و اقتضای شرایط جنگ اقتصادی است با قدرت در میدان حضور پیدا کنند و کارشان را با قوت انجام دهند.
رئیسی ادامه داد: ما نیز حامی مدیران شجاع و با شهامت هستیم که اجازه نمی‌دهند کوچک‌ترین خللی به قانون وارد شود.
وی نظارت بر عملکردها را پیش از ورود دستگاه‌های نظارتی لازم دانست و تاکید کرد: باید در حوزه مدیریت خود نظارت داشته باشید و اساساً مدیریت بدون نظارت اصلاً معنا ندارد .
رئیس دستگاه قضا یکی از شئون مهم مدیریت را نظارت عنوان و تشریح کرد: نظارت صرفاً برای برطرف کردن تخلف نیست بلکه برای این است که تخلفی صورت نگیرد؛ نظارت برای تداوم اعتماد علی‌الدوام است و این موضوع در گرو بازرسی است.
وی با اشاره به اینکه برخی نظام‌های فسادزا پرونده‌ها را ایجاد کرده است تصریح کرد: همه شما باید مدعی باشید که این اتفاق رخ ندهد؛ جایی که دولت می‌خواهد با بخش خصوصی توافق کند و همچنین در اعطای تسهیلات به بخش خصوصی باید بیشتر مراقبت شود و بیشتر پرونده‌های ما در همین حوزه است.
رئیس قوه قضائیه به فسادهای مشابه در دادگاه‌ها اشاره کرد و گفت: جنس پرونده‌ها یکی است و آن بی‌توجهی به قوانین است و اگر در نظام‌های مختلف اداری نسبت به مقررات و قوانین پایبند باشند، پرونده‌ها کمتر می‌شود.
وی در ادامه گفت : هرچه در مجموعه قانون‌مندتر عمل شود، فساد کمتر می شود گرچه فساد در مقدار کم نیز زیاد است.
رئیسی با بیان اینکه هیچ کسی نباید فساد را برتابد و در مقابل عدالت اداری، فساد اداری است، گفت: در این ماجرا مدیران باکفایت که تحریم را دور می‌زنند و کار مردم را به موقع انجام می‌دهند و اجازه اخلال در زندگی مردم را نمی‌دهند، مورد تشویق قرار خواهند گرفت.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه در مورد مسئله آب جلسات زیادی صورت گرفته و دولت‌ها تصمیماتی گرفته‌اند گفت : مسئله آب حل نشدنی نیست و اساساً هیچ مسأله حل نشدنی در کشور نداریم .
وی به سخنان استاندار اصفهان اشاره کرد و افزود: استادار اعلام کرد در این استان ۶ هزار هیأت علمی و ۳ هزار نخبه علمی و مدیران صاحب فکر وجود دارد پس مشکل حل نشدنی نداریم و همه مشکلات با همکاری و همیاری و انسجام قابل حل است.
رئیسی با بیان اینکه ادارات باید ملجأ مردم باشند گفت: در این صورت است که روز به روز اعتماد به نظام افزایش می‌یابد و این یکی از مؤلفه‌های قدرت و امنیت ملی است چراکه مهم‌ترین مؤلفه قدرت و امنیت ملی، مردم هستند.
وی در ادامه افزود: کارهای ما مستقیماً ارتباط با امنیت و اعتماد ملی دارد زیرا در همه بخش‌های اداری و تعامل همکاری بخش‌ها باید منتهی به باز شدن گره‌ها شود.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان