تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
کد خبر : 21009

تعیین مکان بهینه مراکز خدماتی متناسب با نیاز شهر و شهروندان

تعیین مکان بهینه مراکز خدماتی متناسب با نیاز شهر و شهروندان

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهانتعیین مکان بهینه مراکز خدماتی متناسب با نیاز شهر و شهروندان به گزارش دنیای اسرار:در حال حاضر یک شبکه توزیع منسجم و منظم در سطح شهر اصفهان ایجاد شده است که در آن بازارهای روز کوثر به عنوان اصلی ترین اهرم تنظیم بازار شهر اصفهان به شیوه مناسب جانمایی شده است

Print Friendly, PDF & Email

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان
تعیین مکان بهینه مراکز خدماتی متناسب با نیاز شهر و شهروندان


به گزارش دنیای اسرار:در حال حاضر یک شبکه توزیع منسجم و منظم در سطح شهر اصفهان ایجاد شده است که در آن بازارهای روز کوثر به عنوان اصلی ترین اهرم تنظیم بازار شهر اصفهان به شیوه مناسب جانمایی شده است و شهروندان اصفهانی می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن، مایحتاج خود را با کیفیت و قیمت مناسب از این بازارها تهیه کنند.
 حسین امیری با اشاره به نحوه ارائه خدمات به شهروندان گفت: دسترسی راحت و مناسب شهروندان به انواع خدمات شهری از جمله بازارهای روز یکی از مهم ترین دغدغه های مدیریت شهری و از اهداف مهم برنامه ریزی شهری است.
وی مکان یابی مناسب این بازارها را از مهم ترین وظایف برنامه ریزان و مدیران شهری برای رفع نیازمندی های شهروندان و مناسب سازی ساختار شهری دانست.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان رشد شتابان شهری در دهه های اخیر در کشور را سبب فراهم نشدن زیرساخت های مورد نیاز شهرها دانست و گفت: مهمترین تاثیری که رشد شتابان شهرها به همراه داشته، نابسامانی نظام توزیع خدمات است.
امیری به وظیفه اصلی برنامه ریزان و تصمیم گیرندگان شهری اشاره کرد و گفت: تعیین مکان بهینه مراکز خدماتی متناسب با شهر به گونه ای که تمام ساکنان شهری به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند از اولویت های اساسی مدیریت شهری بخصوص در حوزه فعالیت سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی می باشد.
رئیس هیئت مدیره سازمان ساماندهی مشاغل شهری گفت: یکی از خدماتی که تاثیرات بسیاری را در شهرها در ابعاد مختلف کالبدی، اجتماعی – اقتصادی به جا می گذارد، بازارهای روز و چگونگی مکان یابی آنهاست.
وی تهیه مایحتاج روزانه در اسرع وقت و با قیمت مناسب را یکی از دغدغه های ساکنان شهرها دانست و گفت: آنچه در کنار تامین مایحتاج عمومی شهروندان بسیار اهمیت دارد، بحث در نظر گرفتن مکان عرضه ارزاق است که علاوه بر پاسخ به نیاز شهروندان در فعالیت کاربری های دیگر ایجاد ممانعت نکند.
امیری ادامه داد چند سالی است که بسیاری از شهروندان اصفهانی تجربه خرید بخشی از مایحتاج روزانه خود از بازارهای روز کوثر را دارند. بازارهایی که اکنون مشتریان خاص خودشان را دارد و در برخی موارد از شهرتی بیشتر از بسیاری از فروشگاه های بزرگ شهر برخوردار است و حلقه اتصال مستقیم تولید کنندگان و مصرف کنندگان هستند و با تعدیل قیمت ها فرصت مناسبی را برای خرید شهروندان فراهم می کنند.
وی تنوع کـالا،کاهش قیمت کالا ، کاهش آلودگی هـوا، حذف واسطه های غیر ضروری کمک در بهبود ترافیک شهـری، جلوگیری از فروش کالاهای غیر استاندارد و تثبیت قیمت کالا در مناطق مختلف شهری را از مزایای احداث بازارهای روز کوثر دانست و ادامه داد: بازارهای روز کوثر به صورت روزانه از نظر کیفیت محصولات، قیمت ها و میزان رضایت شهروندان توسط بازرسان بررسی و نظارت می شود و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، مهمترین اصل در مجموعه بازارهای کوثر کیفیت بالا وقیمت مناسب است.
بازارهای روز کوثر بر اساس برنامه راهبردی توسعه اصفهان راه اندازی شدند
حسین امیری تاکید کرد: در حوزه خدمات شهری بحث استراتژی خرده فروشی در اصفهان به صورت جدی پیگیری می گردد و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان به عنوان مجری این استراتژی برنامه ریزی و فعالیت های اجرایی را پیگیری می نماید.
وی ادامه داد: بازارهای روز کوثر در اصفهان بر اساس برنامه راهبردی برای توسعه شهر از سال ۱۳۸۹ آغاز و راه اندازی شده است. ایجاد یک شبکه توزیع مرجع در داخل اصفهان که در آن طی ده سال تعداد بازارهای روز کوثر از سه به ۱۵ بازار رسیده و در کنار بازارهای تخصصی گل و گیاه و بازار گیاهان دارویی فعال هستند.
امیری تأکید کرد: این شبکه مرجع عمده، قرار نیست در مقابل اصناف قرار بگیرد، بلکه همکار اصناف است و در کنار آنها فعالیت می کند.
افتتاح پانزدهمین بازار روز کوثر
وی ادامه داد : با توجه به عدم وجود بازاری مناسب جهت عرضه مایحتاج عمومی به شهروندان در منطقه روشن دشت، شهرک زاینده رود و پینارت که جمعیت قابل توجه ایی را در خود جای داده است؛ پانزدهمین بازار روز کوثر در این منطقه احداث شده است .
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: از سال گذشته عملیات عمرانی پانزدهمین بازار روز کوثر در شرق اصفهان و شهرک زاینده رود آغاز و هم اکنون تکمیل و تجهیز شده است و چیدمان کالاها و محصولات در حال انجام است که به‌زودی در قالب برنامه های هر یکشنبه یک افتتاح در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه بازار روز کوثر ۱۵ در فضایی به مساحت ۲۲۵۶ مترمربع اجرایی شده است، افزود: این بازار در زمینی به مساحت ۲۲۵۶ متر مربع عرصه و ۱۵۴۰ متر مربع ساخت اجرایی شده است، که شامل هفت مجموعه مجموعه هایپر و غرفه های گوشت، مرغ ، نانوایی،خشکبار، میوه و سبزی و مواد پروتئینی می باشد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.