تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳
کد خبر : 21338

هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی؛ تربیت نیروی کار ماهر

هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی؛ تربیت نیروی کار ماهر

به گزارش دنیای اسرار:رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان: از کمّی‌گرایی به سمت کیفی‌گرایی رفته‌ایم.بهزاد رضایی در مصاحبه‌ اختصاصی با خبرنگار دنیای اسرار به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: با توجه به رسالت مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی و تربیت نیروی انسانی برای محیط کار، هدف ما

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش دنیای اسرار:رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان: از کمّی‌گرایی به سمت کیفی‌گرایی رفته‌ایم.
بهزاد رضایی در مصاحبه‌ اختصاصی با خبرنگار دنیای اسرار به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: با توجه به رسالت مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی و تربیت نیروی انسانی برای محیط کار، هدف ما این است که با توجه به نیاز بازار و هم‌چنین نیاز جوانان به شغل، جوانان بتوانند کارآفرین شوند.
وی افزود: برای محقق شدن این هدف و با توجه به صنعتی بودن اصفهان، درصدد تأسیس مرکز جامع صنعتی در شهرک صنعتی هستیم که بتوان خوشه‌های صنعتی شغلی مختلفی را پوشش داد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در پاسخ به سوال خبرنگار دنیای اسرار مبنی بر اینکه با توجه به نیاز سنجی بازار، آیا امکان حذف رشته‌های غیر کارآمد وجود دارد، خاطر نشان کرد: در دانشگاه جامع علمی کاربردی یک رشته تا زمانی‌که به آن نیاز باشد، وجود دارد و در صورت عدم نیاز، باید رشته‌ای جایگزین آن شود تا مانع از فارغ التحصیلان بیکار شویم.
وی تصریح کرد: تجربه‌ی استفاده از فضای مجازی در شرایط کنونی نشان داد که می‌توان با استفاده از این فضا از اساتید خارج کشور برای توسعه‌ی دوره‌های بین المللی استفاده کرد.
رضایی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار دنیای اسرار مبنی بر اینکه، با توجه به رویکرد جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی مبنی بر کیفی گرایی، چند در صد می‌توان تضمین کرد که فارغ التحصیلان این دانشگاه در آینده از امنیت شغلی برخوردار شوند، گفت: یک‌سری از مسائل نیازمند فرهنگ‌سازی است.
وی اذعان کرد: مردم باید به این باور برسند که مدرک ارزش نیست و شغل نمی‌آورد بلکه فکر و ایده ارزش آفرین است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا، مردم به جای رفتن به دانشگاه، به کالج روی می‌آورند.
وی در پایان افزود: باید این فرهنگ اصلاح شود که نیازی نیست چند سال از عمر جوانان فقط صرف دانشگاه رفتن شود بلکه در کنار آن یک مهارتی هم یاد گرفته شود و جامعه به تمامی شغل‌ها هویت و ارزش دهد و کار را عار نداند.

خبرنگار:شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.