تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸
کد خبر : 21351

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان و اداره کل استاندارد

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان و اداره کل استاندارد

به گزارش دنیای اسرار:رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان ضمن تبریک روز جهانی استاندارد با اشاره به امضاء تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه جامع علمی کاربردی و اداره کل استاندارد گفت: آموزش‌های صلاحیت حرفه‌ای را که اداره کل استاندارد می‌خواهد برای صنف‌های مختلف برگزار کند توسط این دانشگاه انجام می‌شود.وی تصریح کرد: یکی از

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان ضمن تبریک روز جهانی استاندارد با اشاره به امضاء تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه جامع علمی کاربردی و اداره کل استاندارد گفت: آموزش‌های صلاحیت حرفه‌ای را که اداره کل استاندارد می‌خواهد برای صنف‌های مختلف برگزار کند توسط این دانشگاه انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های تفاهم‌نامه در این است که این امر با استفاده از صاحب نظران فعال در مجموعه استاندارد انجام می‌شود و مدرسان این دوره‌ها نیز افرادی هستند که خودشان در حوزه‌های استاندارد شناخت دارند و می‌توانند استانداردها را پیاده سازی کنند.
بهزاد رضایی با بیان اینکه تفاهم نامه یک بیانیه مشترک است گفت: در واقع ما اعلام می‌کنیم که علاقه‌‌مند هستیم تا با اداره کل استاندارد همکاری کنیم ولی مهم‌تر آن است که چگونه می‌خواهیم این همکاری را انجام دهیم.
وی یکی از مشکلات جامعه را صلاحیت حرفه‌ای دانست و افزود: افراد دارای شغل باید استانداردهای لازم را نیز در همه بُعدهای آن داشته باشند.
رضایی ادامه داد: به دلیل تغییر و توسعه فعالیت‌ها نیاز است که آموزش‌ها در همه حوزه‌ها بروز باشد.
همچنین در ادامه این نشست محمود فرمانی مدیرکل استاندارد استان اصفهان ضمن تبریک بیست و هشتمین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: این دانشگاه جزو دانشگاه‌هایی است که حرفه و فن، تجربه و مباحث تئوری را با هم ادغام می‌کند و قطعاً می‌تواند نقش بسزایی در تامین نیروهای متخصص در سطح کشور داشته باشد.
وی به هفته استاندارد و روز جهانی استاندارد نیز اشاره کرد و افزود: ما می‌توانیم از ظرفیت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی در حوزه‌های مختلف همچون پژوهش، مباحث علمی و اعضای هیئت علمی استفاده کنیم و همچنین این دانشگاه نیز می‌تواند در حوزه استاندارد از آزمایشگاه‌ها و ظرفیت‌های ما به صورت هم افزایی استفاده کند.
فرمانی در ادامه گفت: امیدواریم با به کارگیری ظرفیت‌های هر دوطرف بتوانیم سطح استاندارد و مسائل فنی و تخصصی و پژوهشی را ارتقاء دهیم.
به گفته وی سازمان ملی استاندارد به عنوان تنها مرجع رسمی تبدیل استانداردهای ملی می‌تواند از ظرفیت اعضای علمی دانشگاه و افرادی که دوره‌های پسا تکمیلی را گذرانده‌اند استفاده کند و این امر از جمله فعالیت‌های مشترکی است که این دو نهاد می‌توانند با همکاری هم انجام دهند.
مدیرکل اداره استاندارد استان اصفهان استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه جامع علمی و کاربردی در کمیته‌های فنی متناظر، انجام پروژه‌های پژوهشی مشترک، خدمات متقابل آموزشی و برگزاری دوره‌های کارآموزی و کارورزی را از جمله حوزه‌های همکاری دو نهاد با یکدیگر دانست.
گفتنی است امروز تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین دانشگاه جامع علمی کاربردی و اداره کل استاندارد استان اصفهان امضا شد و همچنین دفتر موسسه استاندارد در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان نیز افتتاح گردید.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.