تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
کد خبر : 2366

۱۰۰۰ میلیاردتومان دراختیار گردشگری و صنایع‌دستی کشور قرار می‌گیرد

۱۰۰۰ میلیاردتومان دراختیار گردشگری و صنایع‌دستی کشور قرار می‌گیرد

پایگاه خبری دنیای اسرار: ۱۰۰۰ میلیاردتومان دراختیار گردشگری و صنایع‌دستی کشور قرار می‌گیرد عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: امسال ۱۰۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه وام‌های ارزان قیمت در اختیار گردشگری و صنایع‌دستی کشور قرار می گیرد. دنیای اسرار به نقل ازمهر:حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار:

۱۰۰۰ میلیاردتومان دراختیار گردشگری و صنایع‌دستی کشور قرار می‌گیرد

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: امسال ۱۰۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه وام‌های ارزان قیمت در اختیار گردشگری و صنایع‌دستی کشور قرار می گیرد.

دنیای اسرار به نقل ازمهر:حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صبح امروز یکشنبه تشکیل شد، گفت: محور پرسش‌های نمایندگان در این جلسه در خصوص نحوه تعریف و برنامه ریزی برای ایجاد منابع مالی جدید در میراث فرهنگی و گردشگری، چگونگی جذب خیرین در میراث فرهنگی و گردشگری، علت عدم اجرای عدالت در استان ها و مطالبه نمایندگان برای واریز مبالغ مربوط به درآمدزایی اماکن هر استان و شهرستان بود که پس از واریز به خزانه به همان محل واریز نمی شود.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نمایندگان در خصوص اینکه چرا سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در امور مشارکتی همکاری لازم را ندارد و چرا ادارات در شهرستانها و استانها با هر میزان کار مساوی هستند و چرا با توجه به نقش مهم توریست و گردشگری در توسعه از این ظرفیت در کشور استفاده نمی شود و نیز علت عدم اجرای بومی گرایی در میراث فرهنگی و گردشگری در کشور پرسش هایی مطرح کردند.

وی افزود: پس از پرسش های نمایندگان؛ رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور بابیان اینکه در سال ۹۶ رشد منفی جذب توریست خارجی متوقف شده است عنوان کرد تغییرات نرخ ارز برای توریست خارجی و نقش تبلیغات در جذب توریست مفید است.

حاجی بابایی گفت: رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور معتقد است اختیارات تبلیغی ما بسیار محدود است و اهداف تعیین شده را نمی توانیم دنبال کنیم کمااینکه وی در خصوص  آمار توریست عنوان کرد توریست خارجی کشور ۵ میلیون نفر است در حالی که در چین ۱۲۱ میلیون نفر است.

وی تاکید کرد: روند رشد شاخص ها و جایگاه گردشگری در اشتغال شروع شده و در بخش صنایع دستی طی ۹ ماه سال ۹۶ افزون بر  ۲۰۸ میلیون دلار صادرات غیرنفتی داشته ایم که ۶۸ درصد رشد داشته است.

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: طبق گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی در سال ۹۷ حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه وام های ارزان قیمت دراختیار گردشگری و صنایع دستی قرار می گیرد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شده برای مدیریت بهتر رویداد همدان ۲۰۱۸ به زودی جلسه ای با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی و معاون اول رئیس جمهور و نمایندگان استان برای هماهنگی بیشتر تشکیل شود تا بتوانیم ضمن برنامه ریزی و اجرا ظرفیت های استان را بهتر شناسایی کنیم.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان