تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
کد خبر : 23903

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی: بودجه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان اصفهان صفر است

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی: بودجه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان اصفهان صفر است

به گزارش دنیای اسرار:حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی  در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۴۲ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و دستاوردهای حوزه فرهنگ و هنر باید به سمع و نظر مردم رسانده شود. فرهنگ زیربنای توسعه کشور است، یعنی هر توسعه‌ای در کشور باید با زیرساخت فرهنگ اتفاق بیافتد. وی گفت:

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی  در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۴۲ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و دستاوردهای حوزه فرهنگ و هنر باید به سمع و نظر مردم رسانده شود. فرهنگ زیربنای توسعه کشور است، یعنی هر توسعه‌ای در کشور باید با زیرساخت فرهنگ اتفاق بیافتد.

وی گفت: ما بر اساس برنامه سند توسعه ششم ، برنامه ۵ ساله‌ای ارائه دادیم و  بر  این اساس سند و چشم انداز فرهنگ و هنر برای ۱۴۰۴ برای هر شهرستان ارائه شده است.

معتمدی ادامه داد: طراحی پروژه‌ها و ابرپروژه‌ها در کشور باید پیوست فرهنگی داشته باشد، اما ۹۰ درصد از پروژه‌ها این پیوست را ندارد و مشکل اصلی نیز همین مسئله است. این قانونی است که اجرا نمی‌شود. در شورای برنامه‌ریزی استان بارها درباره پیوست فرهنگی و رسانه‌ای پروژه‌ها تذکر داده‌ام که کار تمام ادارات باید پیوست فرهنگی و رسانه‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به رونمایی سند فرهنگی تا پایان سال افزود:از سال ۱۴۰۰ این سند به فرماندار،نماینده مجلس، امام جمعه و رییس اداره فرهنگ و ارشاد هر شهرستان ارائه می‌شود و از این پس باید طبق نقشه راه حرکت کنند،زیرا هدف از این سند عدالت فرهنگی درشهرها و روستاهاست.

معتمدی درباره بودجه حوزه فرهنگ و هنر، تصریح کرد: هنرمندان و اصحاب رسانه مظلوم‌ترین قشر در برابر بودجه فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند. هنرمندان و اصحاب رسانه کمترین حقوق‌ها و پایین‌ترین امنیت شغلی را دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان همچنین به خسارت و آسیب به اصحاب فرهنگ و هنر در شرایط شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: به منظور حمایت از قشر هنرمندان در ارائه وام اقداماتی صورت گرفته است که از طریق سامانه کارا،  هزار و ۹۱۳ پرونده درخواست وام ۱۲ درصدی ثبت شده است که مبلغ درخواستی کلی آنها ۵۶۵ میلیارد ریال بوده که ۵۰ درصد درخواست‌ها پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین برای حمایت از مشاغل در توسعه کسب و کار فرهنگی  ۳۳۵ تقاضا ثبت شدکه در جمع  ۱۰۰ میلیارد تومان درخواست وام ۴ درصدی ارائه شده است که  از طریق شبکه بانکی پرداخت می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: همچنین به منظور حمایت از هنرمندان در کشور مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به هنرمندان در نظر گرفته شده که از طریق هنر کارت و عضو صندوق اعتباری هنر اختصاص یافته شده است.

معتمدی با بیان اینکه “اعتبار فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان صفر است” خاطرنشان کرد: بودجه فصل پنج در اختیار ما که باید کارفرهنگی کنیم نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: فرهنگ زیر ساخت توسعه کشور است و ابر پروژه‌هایی که در کشور می خواهد طراحی و اجرا شود باید پیوست فرهنگی داشته باشد که ۹۰ درصد پروژه‌ها این پیوست را ندارد.

وی  افزود: باید تمام پروژه‌ها پیوست فرهنگی و رسانه‌ای داشته باشد و در جلسات شورای فرهنگی استان نیز پیوست فرهنگی و رسانه ای را مطالبه شده است  و تمام ادارات ما باید ارائه خدمات و تولیدات پیوست فرهنگی و رسانه ای داشته باشند.

حجت الاسلام معتمدی  همچنین از تشکیل ۹ کارگروه در زیر مجموعه شورای فرهنگ عمومی خبرداد و اظهار داشت: قرار است  دستورات شورای فرهنگ عمومی از این کارگروه ها بیرون بیاید و جنبه اجرایی پیدا کند.

وی با اشاره به تشکیل۲۲۰ کارگروه تخصصی ذیل شورای فرهنگ عمومی استان گفت: در گزارش شورای فرهنگ عمومی کشور،رصد خانه اجتماعی شورای فرهنگ عمومی،سند توسعه و ارتقای کار کرد مساجد و ۹ کارگروه تخصصی که از مصوبات استانی اصفهان بود، دستور اجرای کشوری برای همه استان‌ها گرفت.

حجت الاسلام معتمدی تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه سیاست‌گذاری در قالب برنامه ریزی، حمایت و نظارت دارد اما دستگاه‌های دیگر در این زمینه وارد شده اند که به نظر می‌رسد مجلس شورای اسلامی باید قوانینی تصویب کند که سیاست‌گذاری بر عهده یک دستگاه یعنی فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد و سایر دستگاه ها مجری باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: اگر بودجه‌های فعالیتی در اختیار بخش مردمی و خصوصی قرار بگیرد، آنها می‌توانند در حد اعجاز کار کنند. ظرفیت‌های مردمی را ۳۰ سال است که می‌شناسم و در کنار آن‌ها بودم. می‌دانم اگر حمایت از بخش مردمی شود، چقدر می‌توانند کار کنند. برای عدالت فرهنگی نیازمند اعتبار فرهنگی هستیم، چرا نباید مردم شرق استان اصفهان از فرهنگ و هنر بهره‌مند شوند و زیرساخت‌های فرهنگی در سطح استان توسعه یابد.

به گزارش دنیای اسراردر پایان از پوستر پویش ملی محتوای فرهنگی در فضای مجازی در این مراسم رونمایی شد.

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان