تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲
کد خبر : 25384

بازی‌های بومی محلی بهترین سرگرمی و تفریح خانواده‌ها در ایام کرونا

بازی‌های بومی محلی بهترین سرگرمی و تفریح خانواده‌ها در ایام کرونا

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان: باید همزمان با تشویق و ارائه آموزش‌های کاربردی به تثبیت فرهنگ ورزش در خانه و همچنین نهادینه کردن این فرهنگ در بین خانواده‌ها بکوشیم. رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان در مصاحبه اختصاصی با دنیای اسرار با اشاره به نقش و

Print Friendly, PDF & Email


رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان: باید همزمان با تشویق و ارائه آموزش‌های کاربردی به تثبیت فرهنگ ورزش در خانه و همچنین نهادینه کردن این فرهنگ در بین خانواده‌ها بکوشیم.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان در مصاحبه اختصاصی با دنیای اسرار با اشاره به نقش و جایگاه ورزش در زندگی انسان‌ اظهار کرد: ورزش و تربیت بدنی را می‌توان بر اساس شاخص‌های مختلف مورد ارزیابی قرار داد که از مهمترین این شاخص‌ها، تاثیر آن بر سلامت جسم و روان است.
وی افزود: نقش ورزش در فرهنگ، مبنای بسیاری از الگوهای اجتماعی است، همانگونه که وجود ورزش پهلوانی در ایران بیانگر فرهنگ و تمدن غنی اسلامی ایرانی است.
مهدی اسدی با بیان اینکه با شیوع کرونا، ورزش با تغییرات ناگهانی مواجه گردید گفت: ورزش یکی از حوزه‌های مهمی در کشور بود که تحت تاثیر پیامدهای منفی کرونا قرار گرفت که به گفته پزشکان و کارشناسان بهداشت و سلامت، بهترین راهکار برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با کرونا ورزش است.
وی ادامه داد: متاسفانه در دوران سخت کرونایی، اهمیت ورزش برای همه بیشتر روشن شد تا ورزش کردن را جدی بگیریم و نگاه خود را به مقوله ورزش تغییر دهیم.
رئیس هیئت ورزش روستایی استان اصفهان گفت: شیوع ویروس کرونا، اجرای پویش در خانه بمانیم و بدنبال آن تعطیلی باشگاه‌ها و اماکن ورزشی باعث ایجاد روزمرگی و افزایش اوقات فراغت خانواده‌ها گردید.
وی تصریح کرد: با توجه به فواید ورزش و اثرات مثبت آن بر زندگی، سلامت و زمان بیشتر حضور اعضای خانواده در کنار هم، می‌توان تهدید پیش آمده کرونا را تبدیل به یک فرصت کنیم.
اسدی به بهره‌گیری از ایده ورزش در خانه تاکید کرد و گفت: باید همزمان با تشویق و ارائه آموزش‌های کاربردی به تثبیت فرهنگ ورزش در خانه و همچنین نهادینه کردن این فرهنگ در بین خانواده‌ها بکوشیم.
وی افزود: باید با تمرکز بر پویش ورزش در خانه از ایجاد و بروز مشکلات جسمی و تحرکی در ایام پسا کرونا جلوگیری کنیم.
رئیس هیئت ورزش روستایی استان اصفهان با اشاره به ظرفیت ورزش‌های بومی محلی در چگونگی گذراندن اوقات فراقت در شرایط خانه نشینی گفت: ورزش‌های بومی محلی کشور علاوه بر ظرفیت ورزشی به عنوان داشته‌های فرهنگی مورد توجه مردم است که می‌تواند بهترین عامل تفریح و سرگرمی خانواده‌ها قرار گیرد.
وی تصریح کرد: با توجه و پرداختن به این بازی‌ها می‌توان کودکان و نوجوانان را از بازی‌های وارداتی و رایانه‌ای دور کرد زیرا بیشتر بازی‌های بومی و محلی را در خانه می‌توان به راحتی بین چند نفر یا همه اعضای خانواده با ایجاد محیطی دوستانه انجام داد.
به گفته اسدی از برنامه‌های هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان در جهت توسعه و ترویج فرهنگ ورزش در خانه به برگزاری پویش‌هایی با موضوع و محوریت ورزش در خانه از طریق فضای مجازی برای تمامی رده‌های سنی بر اساس فرآیند تعریف شده و استفاده از ظرفیت‌های رشته‌های بومی محلی و بهره‌گیری از متخصصان این حوزه اشاره کرد.

خبرنگار: علیرضا هژبری

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان