تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲
کد خبر : 25384

بازی‌های بومی محلی بهترین سرگرمی و تفریح خانواده‌ها در ایام کرونا

بازی‌های بومی محلی بهترین سرگرمی و تفریح خانواده‌ها در ایام کرونا

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان: باید همزمان با تشویق و ارائه آموزش‌های کاربردی به تثبیت فرهنگ ورزش در خانه و همچنین نهادینه کردن این فرهنگ در بین خانواده‌ها بکوشیم. رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان در مصاحبه اختصاصی با دنیای اسرار با اشاره به نقش و

Print Friendly, PDF & Email


رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان: باید همزمان با تشویق و ارائه آموزش‌های کاربردی به تثبیت فرهنگ ورزش در خانه و همچنین نهادینه کردن این فرهنگ در بین خانواده‌ها بکوشیم.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان در مصاحبه اختصاصی با دنیای اسرار با اشاره به نقش و جایگاه ورزش در زندگی انسان‌ اظهار کرد: ورزش و تربیت بدنی را می‌توان بر اساس شاخص‌های مختلف مورد ارزیابی قرار داد که از مهمترین این شاخص‌ها، تاثیر آن بر سلامت جسم و روان است.
وی افزود: نقش ورزش در فرهنگ، مبنای بسیاری از الگوهای اجتماعی است، همانگونه که وجود ورزش پهلوانی در ایران بیانگر فرهنگ و تمدن غنی اسلامی ایرانی است.
مهدی اسدی با بیان اینکه با شیوع کرونا، ورزش با تغییرات ناگهانی مواجه گردید گفت: ورزش یکی از حوزه‌های مهمی در کشور بود که تحت تاثیر پیامدهای منفی کرونا قرار گرفت که به گفته پزشکان و کارشناسان بهداشت و سلامت، بهترین راهکار برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با کرونا ورزش است.
وی ادامه داد: متاسفانه در دوران سخت کرونایی، اهمیت ورزش برای همه بیشتر روشن شد تا ورزش کردن را جدی بگیریم و نگاه خود را به مقوله ورزش تغییر دهیم.
رئیس هیئت ورزش روستایی استان اصفهان گفت: شیوع ویروس کرونا، اجرای پویش در خانه بمانیم و بدنبال آن تعطیلی باشگاه‌ها و اماکن ورزشی باعث ایجاد روزمرگی و افزایش اوقات فراغت خانواده‌ها گردید.
وی تصریح کرد: با توجه به فواید ورزش و اثرات مثبت آن بر زندگی، سلامت و زمان بیشتر حضور اعضای خانواده در کنار هم، می‌توان تهدید پیش آمده کرونا را تبدیل به یک فرصت کنیم.
اسدی به بهره‌گیری از ایده ورزش در خانه تاکید کرد و گفت: باید همزمان با تشویق و ارائه آموزش‌های کاربردی به تثبیت فرهنگ ورزش در خانه و همچنین نهادینه کردن این فرهنگ در بین خانواده‌ها بکوشیم.
وی افزود: باید با تمرکز بر پویش ورزش در خانه از ایجاد و بروز مشکلات جسمی و تحرکی در ایام پسا کرونا جلوگیری کنیم.
رئیس هیئت ورزش روستایی استان اصفهان با اشاره به ظرفیت ورزش‌های بومی محلی در چگونگی گذراندن اوقات فراقت در شرایط خانه نشینی گفت: ورزش‌های بومی محلی کشور علاوه بر ظرفیت ورزشی به عنوان داشته‌های فرهنگی مورد توجه مردم است که می‌تواند بهترین عامل تفریح و سرگرمی خانواده‌ها قرار گیرد.
وی تصریح کرد: با توجه و پرداختن به این بازی‌ها می‌توان کودکان و نوجوانان را از بازی‌های وارداتی و رایانه‌ای دور کرد زیرا بیشتر بازی‌های بومی و محلی را در خانه می‌توان به راحتی بین چند نفر یا همه اعضای خانواده با ایجاد محیطی دوستانه انجام داد.
به گفته اسدی از برنامه‌های هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان در جهت توسعه و ترویج فرهنگ ورزش در خانه به برگزاری پویش‌هایی با موضوع و محوریت ورزش در خانه از طریق فضای مجازی برای تمامی رده‌های سنی بر اساس فرآیند تعریف شده و استفاده از ظرفیت‌های رشته‌های بومی محلی و بهره‌گیری از متخصصان این حوزه اشاره کرد.

خبرنگار: علیرضا هژبری

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.