تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲
کد خبر : 20521

دانشگاه اصفهان ظرفیت بالایی برای همکاری‌های جامع محور و کاربردی دارد

دانشگاه اصفهان ظرفیت بالایی برای همکاری‌های جامع محور و کاربردی دارد

رییس دانشگاه اصفهان گفت: این دانشگاه بعنوان مرکز علمی و آموزشی جامع و مطرح در کشور از توانمندی‌ و ظرفیت بالایی برای همکاری‌های جامع محور و کاربردی برخوردار است. به گزارش دنیای اسراربه نقل از ایرنا، هوشنگ طالبی روز چهارشنبه در آیین امضای تفاهمنامه سه‌جانبه علمی، آموزشی و پژوهشی میان دانشگاه اصفهان، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی و سازمان صنعت،

Print Friendly, PDF & Email

رییس دانشگاه اصفهان گفت: این دانشگاه بعنوان مرکز علمی و آموزشی جامع و مطرح در کشور از توانمندی‌ و ظرفیت بالایی برای همکاری‌های جامع محور و کاربردی برخوردار است.

به گزارش دنیای اسراربه نقل از ایرنا، هوشنگ طالبی روز چهارشنبه در آیین امضای تفاهمنامه سه‌جانبه علمی، آموزشی و پژوهشی میان دانشگاه اصفهان، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار و موفقیت کشور، نمی‌توان در جامعه تک بُعدی حرکت کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه اصفهان همپای دیگر دانشگاه‌های کشور از آموزش به پژوهش و از پژوهش محوری به سمت فناوری و اکنون نیز به سمت دانشگاه نسل چهار و جامع محور در حال حرکت است.

رییس دانشگاه اصفهان افزود: بیش از ۶۵۰ عضو هیات علمی، نیروی انسانی علمی بالایی برای این دانشگاه رقم زده که مشغول تعلیم و تربیت بیش از ۱۵ هزار دانشجو در این دانشگاه بزرگ هستند.

وی با بیان اینکه هفت هزار نفر از دانشجویان دانشگاه اصفهان در تحصیلات تکمیلی و ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در مقطع دکترا مشغول تحصیل هستند، اظهار داشت: ۴۵ درصد از دانشجویان این دانشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند و این دانشگاه با ۱۴ دانشکده مشغول تعلیم و تربیت دانشجویان است.

به گفته طالبی، دانشکده علوم زمین دانشگاه اصفهان دارای گرایش‌های زمین شناسی، هواشناسی، اقیانوس شناسی و اقلیم شناسی است.

وی به مراکز پژوهشی این دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: چند مرکز پژوهشی نیز جدای از دانشکده‌ها با سازمان‌های بیرون از این دانشگاه، فعالیت علمی پژوهشی دارند و این اقدام جزو سیاست‌های دانشگاه ماست.

رییس دانشگاه اصفهان با بیان‌اینکه چند قُطب آموزشی در دانشگاه فعال است، اظهار داشت: رشته‌های جدید از جمله توسعه رشته‌های مهندسی و علوم انسانی رشد بسیار خوبی در این مرکز علمی داشته است.

طالبی افزود: دانشگاه‌ها منبع خوبی برای تولید منابع انسانی علمی هستند و کشور ما از لحاظ منابع طبیعی در وضعیت خوبی قرار دارد و سرمایه اصلی هر کشور منابع انسانی آن است که اگر به منابع طبیعی سرشار اضافه شود توسعه و اقتصاد پایدار کشور رقم می‌خورد.

رییس دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: در ۲ سال گذشته اقدامات بسیاری در حوزه همکاری دانشگاه با فولاد مبارکه انجام شده و اعضای هیات علمی ما موظف به گذراندن دوره در این مجتمع هستند.

طالبی به آسیب‌های مخاطرات زمین شناسی از جمله زلزله، کمبود آب و مسائل ناشی از آن، آلودگی هوا و ریزگردها و فرونشست نیز اشاره کرد و گفت: این مشکلات، تدابیر جدی مبتنی بر علم طلب می‌کند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه اصفهان علاوه بر زمین شناسی، دانشکده‌های اقتصاد، مهندسی عمران و نقشه‌برداری و علوم زیستی جغرافیا می‌توانند در مجموعه زمین شناسی فعالیت کنند، بر لزوم همکاری ها در این زمینه‌ها تاکید کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در این مراسم اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های خوب استان در حوزه منابع طبیعی و برخورداری از ظرفیت علمی دانشگاهی همچون دانشگاه اصفهان می‌توان در این بخش موفق‌تر بود.

ایرج موفق به تاسیس نخستین بازارچه سنگ‌های قیمتی در استان اشاره کرد و گفت: نظام مهندسی استان جزو رتبه‌های مطرح کشور است و تعداد معادن فعال این خطه در کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان از ورود فولاد مبارکه و ذوب‌آهن برای نخستین بار به طرح‌های مطالعاتی خبر داد و افزود: ۲ مجموعه بزرگ دیگر نیز با تعامل سازمان زمین شنایی برای مطالعات تکمیلی در حال فعالیت هستند.

موفق تاکید کرد: دانشگاه اصفهان با پتانسیل‌های علمی بالایی که دارد زبانزد است و بطور قطع می‌توانیم سه ضلع قوی در این حوزه ایجاد کنیم.

به گزارش ایرنا، تفاهمنامه توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی میان دانشگاه اصفهان، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با توجه به ظرفیت‌های پژوهشی این استان در ۹ ماده و چهار نسخه، امروز چهارشنبه با حضور علیرضا شهیدی معاون وزیر و رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در دانشگاه اصفهان به امضاء رسید.
 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.