تاریخ انتشار : شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
کد خبر : 26350

آیین اختتامیه رویداد شتاب و دومین نمایشگاه تخصصی میناکاری درخانه تاریخی قزوینی ها برگزار شد.

آیین اختتامیه رویداد شتاب و دومین نمایشگاه تخصصی میناکاری درخانه تاریخی قزوینی ها برگزار شد.

آیین اختتامیه رویداد شتاب و دومین نمایشگاه تخصصی میناکاری با عنوان گردش مینا با حضور دکتر رضایی رییس دانشگاه علمی کاربردی واحد استان اصفهان و دکتر مشکلانی معاون علمی دانشگاه و هیئت مدیره انجمن مینانگاران و جمعی از هنر مندان و دوستداران هنر مینا در مرکز خلاقیت و نوآوری واقع در خانه تاریخی قزوینی ها

Print Friendly, PDF & Email

آیین اختتامیه رویداد شتاب و دومین نمایشگاه تخصصی میناکاری با عنوان گردش مینا با حضور دکتر رضایی رییس دانشگاه علمی کاربردی واحد استان اصفهان و دکتر مشکلانی معاون علمی دانشگاه و هیئت مدیره انجمن مینانگاران و جمعی از هنر مندان و دوستداران هنر مینا در مرکز خلاقیت و نوآوری واقع در خانه تاریخی قزوینی ها برگزار شد.

به گزارش دنیای اسرار:دکتر رضایی رییس دانشگاه علمی کاربردی واحد استان درابتدای این مراسم هدف از برگزاری رویداد را نمایش آثار نو و بدیع و ایجاد انگیزه و شناسایی توانمندی های افراد در جهت رشد و شکوفایی و ایجاد کارافرینی و توسعه اشتغال دانست و افزود: در این مرکز افراد خلاق و کارافرین جهت توسعه اشتغال و کارافرینی در حوزه هنر ترغیب و حمایت می شوند.

دکتر رضایی در ادامه با تاکید بر توجه ویژه به حوزه هنر در آثار تولیدی کارافرینان اشاره کرد و گفت: آثار تولیدی هویت تاریخی ماست و باید در انتخاب موضوعات توجه ویژه و از این هویت پاسداری شود.

در ادامه دکتر مشگلانی معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی واحد استان به لزوم تغییر نگرش جامعه به صنایع دستی و بازگشت آن به سبد کالای مصرفی خانوار درجهت حمایت و توسعه پایدار این حوزه اشاره کرد.

دکتر مشکلانی ادامه داد کارافرینان در تولید اثر خود باید به سه مشخصه مهم نیاز بازار و ذائقه مشتری و تجاری سازی برند خود توجه ویژه داشته باشند.

وی در ادامه با تاکید بر صادرات محور بودن محصولات تولیدی جهت عرضه در بازارهای جهانی بر ایجاد و تقویت زنجیره تولید از ایده تا بازاریابی و فروش نهایی اثار تاکید کرد و افزود توجه به نیاز مشتری و تولید اثار صادرات محور می تواند این هویت و هنر فراموش شده را احیا و نقدینگی را به این حوزه برگرداند.

معاون علمی دانشگاه در پایان از ارسال ۵۰اثر هنری به این رویداد خبر داد و گفت از این تعداد ۱۰اثر توسط داوران انتخاب شد که ۳ اثر بعنوان برتر انتخاب و با اهدای جوایز نقدی و لوح سپاس مورد تقدیر قرار گرفت.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان